چگونه نام کاربری اینستاگرام خود را تغییر دهیم؟

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 270238 1 سال قبل 323

در این مقاله قصد داریم روش‌های تغییر نام کاربری اینستاگرام چه از طریق اپلیکیشن و چه از طریق کامپیوتر را به شما آموزش دهیم تا به راحتی بتوانید نام کاربری دلخواه خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام تغییر دهید. همچنین در ادامه به آموزش نوشتن نام کاربری با فونت فانتزی نیز خواهیم پرداخت تا با استفاده از این روش بتوانید تغییر جالبی را در پروفایل خود ایجاد کنید. بنابراین اگر از کاربران اینستاگرام هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

  • اینستاگرام برای کمک به پیدا شدن کودکان ربوده شده به هشدار امبر مجهز شد

اینستاگرام در سراسر جهان کاربران بسیاری دارد و در واقع می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود که امکان تعامل و ارتباط افراد را به شکلی سریع‌تر و موثرتر فراهم کرده است. در عصر امروز، شاهد هستیم که کاربران زیادی در گستره‌‌ی سنی مختلف از این شبکه‌ اجتماعی استفاده بهره می‌برند و قشر کثیری از آن‌ها را، افراد جوان تشکیل می‌دهند. ایران با حدود ۲۵ میلیون کاربر اینستاگرامی که دارد، جزو ده کشوری است که کاربرانش از این شبکه اجتماعی بهره می‌برند. همچنین، با گسترش شبکه‌های اجتماعی، اهمیت فعالیت کسب و کارها در اپلیکیشن‌های نظیر اینستاگرام دو چندان شده و بسیاری از کاربران از این طریق به کسب درآمد می‌پردازند.

تغییر نام کاربری اینستاگرام

از آنجا که نام کاربری در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی در واقع معرفی‌کننده شخصیت کاربر است، از این رو انتخاب نام کاربری مناسب برای بسیاری از کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. به بیانی دیگر نام کاربری یکی از عنصرهای اصلی و مهم در بیشتر شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود. برخی از شبکه‌های اجتماعی تعداد دفعاتی را که می‌توانید نام کاربری خود را تغییر دهید محدود می‌کنند، این در حالی است که برخی دیگر اصلاً به شما اجازه‌ی چنین کاری را نمی‌دهند. اما در اینستاگرام شما می‌توانید هر زمان که بخواهید نام کاربری خود را تغییر دهید و در این مقوله هیچ محدودیتی وجود ندارد.

تفاوت‌هایی نیز بین نام کاربری و نام نمایش داده شده در پروفایل اینستاگرام وجود دارد. در واقع نام نمایش داده شده در پروفایل نیاز نیست که تنها متعلق به شما باشد و افراد دیگر هم می‌توانند از آن استفاده کنند، می‌تواند دارای استیکر و نمادهای خاصی باشد و همچنین شما می‌توانید آن را ۲ بار در طی ۱۴ روز تغییر دهید. اما در مورد نام کاربری سخت‌گیری‌های بیشتری از جانب اینستاگرام وجود دارد.

  • اینستاگرام قابلیت پین کردن پست‌ها در پروفایل را ممکن کرد

برای مثال نام کاربری شما باید تنها متعلق به شخص شما باشد و در صورت تکراری بودن نام کاربری انتخاب شده با خطای اینستاگرام روبرو می‌شوید. همچنین تعداد کاراکترهای مورد استفاده در نام کاربری نباید بیشتر از ۳۰ حرف، عدد و سمبل باشد. در نهایت باید اشاره کنیم که نام کاربری فقط می‌تواند شامل حروف و اعداد در کنار نقطه و آندرلاین باشد و نمی‌توان از فاصله یا سایر کاراکترهای ویژه در آن استفاده کرد. اگر نام کاربری جدیدی انتخاب کنید، می‌توانید ظرف ۱۴ روز آن را دوباره تغییر دهید. در ادامه به روش‌های تغییر نام کاربری اینستاگرام خواهیم پرداخت.

روش‌های تغییر نام کاربری اینستاگرام:

۱. تغییر نام کاربری از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

۲. تغییر نام کاربری از طریق نسخه‌ی وب اینستاگرام

۱. تغییر نام کاربری از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

ابتدا وارد حساب کاربری خود در نسخه‌ی اندروید یا iOS اینستاگرام شوید. اگر بیش از یک حساب کاربری دارید، دوباره بررسی کنید که به حسابی که می‌خواهید نام کاربری آن را تغییر دهید، وارد شده‌اید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی تصویر پروفایل خود در گوشه‌ی پایینی سمت راست صفحه بزنید تا به صفحه پروفایل منتقل شوید.

تغییر نام کاربری اینستاگرام

  • روی گزینه‌ی Edit profile در پایین بخش بایو (Bio) و بالاتر از هایلایت استوری‌ها بزنید.

تغییر نام کاربری اینستاگرام

  • روی قسمت Username ضربه بزنید و نام کاربری جدید مد نظر خود را وارد نمایید. در این بخش می‌توانید علاوه بر نام کاربری نام نمایشی، آدرس وب‌سایت و اطلاعات بایو پروفایل خود را تغییر دهید.
  • در نهایت، روی علامت آبی در گوشه‌ی سمت راست بالا ضربه بزنید.

تغییر نام کاربری اینستاگرام

  • چگونه بهترین ساعت انتشار پست در اینستاگرام را تشخیص دهیم؟

۲. تغییر نام کاربری از طریق نسخه‌ی وب اینستاگرام

در صورت تمایل می‌توانید نام کاربری خود را از طریق نسخه‌ی وب نیز اینستاگرام تغییر دهید. برای انجام دادن این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرورگر وب خود را باز کرده و وارد وب‌سایت اصلی اینستاگرام به آدرس Instagram.com شوید.

تغییر نام کاربری اینستاگرام

  • اگر قبلاً از این طریق وارد حساب کاربری خود شده‌اید، از شما خواسته می‌شود که با حساب کاربری ثبت شده‌ی خود ادامه دهید. اما اگر قبلا از این طریق وارد حساب کاربری خود نشده‌اید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • سپس روی تصویر پروفایل خود در گوشه بالایی سمت راست صفحه کلیک کرده و از میان موارد نمایش داده شده در منو، گزینه‌ی Profile را انتخاب نمایید.

تغییر نام کاربری اینستاگرام

  • روی گزینه‌ی Edit profile در کنار نام کاربری خود کلیک کنید. اکنون شما می‌توانید نام کاربری حساب اینستاگرام خود را تغییر دهید.

تغییر نام کاربری اینستاگرام

  • در صورت نیاز می‌توانید موارد دیگر از جمله نام نمایشی، آدرس وب‌سایت، بایو، ایمیل، شماره همراه و جنسیت را در این بخش تغییر دهید. باز هم اگر تصمیم گرفتید که به نام کاربری قبلی خود برگردید، می‌توانید ظرف ۱۴ روز آینده این کار را انجام دهید. اما این احتمال وجود دارد که نام کاربری قبلی شما توسط کاربر دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد.
  • در نهایت برای اعمال تغییرات صورت گرفته روی کلید آبی رنگ Submit در پایین صفحه کلیک نمایید.

اینستاگرام روی قابلیت فید تمام‌صفحه مشابه تیک‌تاک کار می‌کند

تغییر نام کاربری اینستاگرام

اگر نام کاربری مد نظر شما توسط کاربر دیگری گرفته شده باشد، اینستاگرام پس از زدن گزینه‌ی تیک آبی در اپ یا زدن گزینه‌ی Submit در نسخه‌ی وب به شما اطلاع می‌دهد. اگر نام کاربری که می‌خواهید در دسترس نیست، سعی کنید به آن اعداد و یا خط تیره اضافه کنید تا آن را برای خود منحصر‌به‌فرد کنید. همچنین می‌توانید در آینده آن را بررسی کنید تا شاید مالک نام کاربری مد نظرتان اقدام به تغییر آن نماید. اینستاگرام گاهی اوقات حساب‌های کاربری جعلی را حذف می‌کند و از این طریق نیز ممکن است نام کاربری دلخواه شما آزاد شود.

  • اینستاگرام در حال آزمایش یک ابزار برای تأیید سن با اسکن چهره است

چگونه نام کاربری اینستاگرام خود را با فونت فانتزی بنویسیم؟

تغییر نام کاربری اینستاگرام

برای نوشتن نام کاربری و حتی نام نمایشی با استفاده از فونت‌های فانتزی در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، تنها کافی است از وب‌سایت‌های مولد متن (text generators) بهره ببرید. در این وب‌سایت‌ها متن‌ مد نظر خود را وارد کرده و سپس آن متن را در طیف زیادی از فونت‌های فانتزی پیدا می‌کنید. در ادامه برخی از معروف‌ترین وب‌سایت‌های مولد متن فانتزی را به شما معرفی می‌کنیم:

  • Instagram Fonts
  • Cool Fonts
  • Sprezz
  • Lingo Jam
    • اینستاگرام قابلیت به اشتراک‌گذاری سریع یادداشت‌ها را آزمایش می‌کند

    قرار دادن نام کاربری فانتزی یکی از روش‌های مطمئن برای جلب توجه‌ی سایر کاربران است. برای نوشتن نام کاربری خود با فونت فانتزی در اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یکی از وب‌سایت‌های مولد متن فانتزی معرفی شده را انتخاب کرده و وارد آن شوید.
  • سپس متن مورد نظر خود را در بخش نشان داده شده وارد کنید تا شکل‌های مختلفی از متن نوشته شده به شما نشان داده شود.
  • فونت دلخواه خود را انتخاب کرده و سپس گزینه‌ی Copy را بزنید.
  • اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کرده و به قسمت «Edit Profile» بروید.
  • در نهایت متن مورد نظر خود را در قسمت Username پیست کنید تا نام کاربری شما با فونت فانتزی مد نظرتان نوشته شود.
  • سخن آخر

    تغییر نام کاربری اینستاگرام

    در این مقاله به روش‌های تغییر نام کاربری اینستاگرام چه از طریق اپلیکیشن و چه از طریق نسخه‌ی وب این شبکه اجتماعی پرداختیم و مراحل انجام آن را به روشی ساده و آسان توضیح دادیم. همچنین به معرفی چند وب‌سایت مولد متن با فونت‌‌های فانتزی پرداختیم و نحوه‌ی نوشتن نام کاربری با فونت فانتزی در اینستاگرام را مورد بررسی قرار دادیم تا شما بتوانید جلوه‌ی تازه‌ای به پروفایل خود در این شبکه‌ اجتماعی محبوب ببخشید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

    • ۶ نکته و ترفند جالب اینستاگرام که باید بدانید
    • چگونه چندین عکس را به پست و استوری اینستاگرام اضافه کنیم؟
    • چطور یک تقویم رسانه اجتماعی ایجاد کنیم؟

    منبع: TheVerge و Alphar

    نوشته چگونه نام کاربری اینستاگرام خود را تغییر دهیم؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

    مشاهده این خبر در سایت مرجع