کارمندان بیشتری قربانی موج اخراج‌ های تسلا شدند

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590494 1 هفته قبل 84

دور بی‌رحمانه اخراج‌ های تسلا وارد چهارمین هفته خود شد و کارمندان بیشتری در لینکدین و دیگر شبکه‌های اجتماعی در‌مورد دریافت اطلاعیه‌هایی مبنی‌بر پایان‌یافتن زمان حضورشان در شرکت پست کردند.‌

به نظر می‌رسد اخراج‌هایی که اولین‌بار توسط Electrek و Business Insider گزارش شده‌اند، بخش‌های مختلف شرکت از جمله نرم‌افزار، خدمات و مهندسی را تحت تأثیر قرار داده است. کارمندان گفتند که در آخر هفته و دوشنبه اخطارهای اخراج دریافت کردند.

کارمندان بیشتری قربانی موج اخراج‌ های تسلا شدند

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کارمندان تحت‌تأثیر موج اخراج‌ های تسلا قرار گرفته‌اند. Business Insider گزارش داد که حداقل هفت کارمند پست‌هایی در رابطه با اخراج‌شدن در روز یکشنبه به اشتراک گذاشته‌اند.

موج اخراج‌ کارمندان در تسلا اولین‌بار از ماه گذشته آغاز شد؛ زمانی که تسلا 10 درصد از نیروی کار 140000 نفری این شرکت را تعدیل کرد. ربکا تینوچی، رئیس شارژ خودروهای الکتریکی تسلا و کل تیم 500 نفره او بخشی از این تعدیل نیرو بودند. رئیس برنامه وسایل نقلیه جدید تسلا، دانیل هو نیز یکی دیگر از قربانیان این موج بود.

ضرورت تعدیل نیرو از نظر ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در X اعلام کرد که این شرکت باید هر پنج سال یکبار مجدداً سازماندهی شود. او در ایمیلی به کارمندان گفت که شرکت باید «کاملاً سخت‌گیرانه» در مورد تعدیل نیرو عمل کند.

براساس گزارش بلومبرگ، ماسک به‌طور خصوصی تمایل خود را برای اخراج حداقل 20 درصد از شرکت ابراز کرده است، زیرا تحویل سه ماهه خودرو به این میزان کاهش یافته است.

تسلا با کاهش فروش و افت 55 درصدی سود سالانه یکی از سخت‌ترین شرایط مالی خود را در سال‌های اخیر تجربه می‌کند. این شرکت هم در ایالات متحده و هم در چین رقابت فزاینده‌ای را تجربه می‌کند و در عین حال با کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی در سطح جهان نیز مواجه است.

ماسک در تلاش برای تبدیل‌کردن تسلا به عنوان یک شرکت پیشرو در وسایل نقلیه خودران، کسب‌وکار خودرویی تسلا را کم اهمیت جلوه داده است و قول می‌دهد تا اواخر امسال از یک رباتاکسی کاملاً خودمختار رونمایی کند.

  • تسلا باید بخاطر تصادف کارمندش با یک موتورسوار، 42 میلیون دلار جریمه پرداخت کند
  • ایلان ماسک: به‌زودی از رباتاکسی تسلا رونمایی خواهم کرد
  • هزینه میلیارد دلاری تسلا برای سخت افزار AI انویدیا و خرید تراشه‌های AMD
  • چیزی تا خداحافظی ایلان ماسک با جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا نمانده است
مشاهده این خبر در سایت مرجع