کارگردان گاد آو وار: استودیوهای سونی خواهان نسخه‌ی کامپیوتر بازی‌ها بودند

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 169464 2 سال قبل 293

طبق گفته‌های اخیر کوری بارلاگ، کارگردان گاد آو وار، به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان در سراسر استودیو‌های داخلی پلی‌استیشن، بارها به سونی برای آوردن بازی‌های خود به کامپیوترهای شخصی فشار آورده‌اند. هرچند، این موضوع بسیار عجیبی نیست. به هر حال، توسعه‌دهندگان همیشه مشتاق هستند تا افراد بیشتری آثار آن‌ها را تجربه کنند.

در جریان مصاحبه‌ی کوری بارلاگ با Game Informer که همزمان با عرضه‌ی بازی گاد آو وار در کامپیوترهای شخصی منتشر شد، از کارگردان استودیو سانتا مونیکا پرسیده شد که تیم او چقدر درباره‌ی تصمیم سونی برای آوردن بازی به کامپیوتر بینش داشته و اینکه آیا آن‌ها از همان مراحل اولیه از این تصمیم دفاع می‌کردند یا خیر.

  • بازی God of War دی ماه برای کامپیوتر منتشر می‌شود

بارلاگ در پاسخ گفت: «فکر می‌کنم این نظر مجموعه‌ای از استودیوها بود که می‌گفتند این واقعاً تصمیم خوبی است. ما باید به دنبال این کار باشیم. در نهایت، فکر می‌کنم این درخواست‌ها به نقطه‌ی اوج خود رسید. وقتی آنقدر درباره‌ی این موضوع پیشنهادهای زیادی فرستاده شد، به‌گونه‌ای بود که انگار آن‌ها با خود می‌گفتند “از شنیدن این همه درخواست خسته شدیم. خوب، ما این کار را انجام می‌دهیم”.»

او در ادامه‌ی صحبت‌هایش افزود: «این یک روند است. ما هنوز به‌عنوان یک شرکت و به‌عنوان استودیوهای مجزا در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه این کار را انجام دهیم و روند و استراتژی آن چگونه خواهد بود.»

سونی در اوت ۲۰۲۰ بازی هورایزن زیرو داون و در ماه مه ۲۰۲۱ بازی دیز گان را برای کامپیوترهای شخصی منتشر کرد. این در حالی است که آن‌ها قصد دارند دو بازی آنچارتد ۴ و آنچارتد لاست لگسی را هم در سال ۲۰۲۲ برای کامپیوتر عرضه کنند. مارک هیلی، یکی از بنیان‌گذاران استودیو مدیا مولکول شرکت سونی، در سال ۲۰۲۰ به سایت VGC گفت که نسخه‌ی کامپیوترهای شخصی بازی (Dreams) در حال حاضر در حال توسعه نیست، اما انتشار آن در آینده اتفاقی عالی خواهد بود.

cory barlog

همچنین با توجه به صحبت‌های کوری بارلاگ مشخص شده است که پورت بازی گاد آو وار برای کامپیوتر حدود دو سال در دست توسعه قرار داشته است. البته، او بیان کرده که از استودیو سانتا مونیکا تیم بسیار کوچکی در توسعه‌ی آن نقش داشته و بیشتر دخالت‌ آن‌ها هم بیشتر به توصیه یا پیشنهادی مناسب برای بهتر کردن پورت ارتباط داشته است. این بازی در سال‌ ۲۰۱۸ برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شد و توانست موفقیت‌های عظیمی را به همراه بیاورد.

در حالی که بازی گاد آو وار به‌تازگی برای کامپیوتر عرضه شده و توانست با استقبال و بازخورد بسیار خوب گیمرهای کامپیوتر مواجه شود، دارندگان پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ منتظر عرضه‌ی دنباله‌ی این اثر یعنی بازی گاد آو وار رگناروک در سال میلادی جاری هستند.

  • نسخه‌ی کامپیوتر God of War آنقدر بهینه است که کارت گرافیک هم نمی‌خواهد

در این مصاحبه، از بارلاگ پرسیده شد که آیا این امکان وجود دارد که فاصله‌ی بین عرضه‌ی گاد آو وار رگناروک در کنسول‌های پلی‌استیشن و کامپیوتر کمتر شود؟ او در پاسخ بیان کرد: «در حال حاضر، برنامه‌ی ما عرضه‌ی یک بازی بوده است. پس از آن به بازی نگاه می‌کنیم و آن را واکاوی کرده و با خود می‌گوییم”آیا این بهترین چیز است؟” و نحوه عملکرد آن را ارزیابی خواهیم کرد. آیا مردم از آن لذت می‌برند؟ آیا آن را درست انجام داده‌ایم؟ آیا کاری را اشتباه انجام داده‌ایم؟ اگر دوباره این کار را انجام دهیم، در آینده چه کاری را می‌توانیم بهتر پیش ببریم؟ با این حال، در نهایت، همه‌ی این‌ها تصمیم سونی است.»

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته کارگردان گاد آو وار: استودیوهای سونی خواهان نسخه‌ی کامپیوتر بازی‌ها بودند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع