کالبدشکافی آیفون 15 پرو مکس از تعمیرپذیری پایین آن خبر می‌دهد [تماشا کنید]

منبع :  digiato - دیجیاتو دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 543114 7 ماه قبل 173

وب‌سایت iFixit که درزمینه تعمیر گجت‌های مختلف ازجمله گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد، ویدیوی کالبدشکافی آیفون 15 پرو مکس را منتشر کرده است که اجزای داخلی این گوشی جدید و گران‌قیمت را نشان می‌دهد.

درحالی‌که طراحی داخلی آیفون ۱۵ پرو مکس مشابه آیفون ۱۴ پرو مکس است، طراحی فریم آن تغییر کرده. این تغییر باعث جداکردن راحت‌تر پنل شیشه‌ای پشتی می‌شود که نتیجه‌اش کاهش هزینه‌های تعمیر خواهد بود.

کالبدشکافی آیفون 15 پرو مکس

در این کالبدشکافی می‌توانیم نگاه کوتاهی به دوربین تله‌فوتو ارتقایافته آیفون 15 پرو مکس با سیستم تتراپریسم (Tetraprism) داشته باشیم. این دوربین زوم اپتیکال 5 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به گفته iFixit، دوربین‌های اصلی و اولترا واید مورد استفاده در آیفون ۱۵ پرو مکس ظاهراً تفاوتی با دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو مکس ندارند. البته پیش از این هم برخی منابع به چنین موضوعی اشاره کرده بودند. بنابراین تنها دوربین تله‌فوتو آیفون 15 پرو مکس به‌صورت سخت‌‌افزاری ارتقا پیدا کرده و بهبود عملکرد دو دوربین دیگر به‌خاطر بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و تراشه A17 پرو است.

iFixit می‌گوید آیفون 15 پرو مکس از برد منطقی مشابه آیفون 15 پرو بهره می‌برد. در این ویدیو می‌توانیم تراشه A17 پرو اپل را هم ببینیم. همچنین کالبدشکافی آیفون 15 پرو مکس استفاده از مودم 5G اسنپدراگون X70 کوالکام را تأیید می‌کند که با توجه به افزایش سرعت 5G در بررسی‌ها، چنین موضوعی قابل پیش‌بینی بود. این کالبدشکافی استفاده از باتری بزرگ‌تر 4422 میلی‌آمپرساعتی را هم تأیید می‌کند.

درحالت کلی iFixit به آیفون ۱۵ پرو مکس امتیاز تعمیرپذیری 4 از 10 داده است که یکی از دلایل این امتیاز پایین، الزام جفت‌شدن قطعات اپل با استفاده از سریال نامبر یا IMEI است. لازم به ذکر است که این رویکرد به تعمیرکاران مستقل ضربه می‌زند. انتظار می‌رود مدل‌های دیگر سری آیفون 15 هم امتیاز تعمیرپذیری مشابه آیفون ۱۵ پرو مکس بگیرند.

مشاهده این خبر در سایت مرجع