کاهش روند جذب نیرو در شرکت اپل – شرکت‌های تکنولوژی در حال رکود؟

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 285303 1 سال قبل 165

طبق گزارشی که اخیرا توسط خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده است، شرکت اپل در حال برنامه ریزی برای کاهش سرعت استخدام و هزینه‌های جاری خود در سال آینده است و در این مسیر به شرکت رقیب خود یعنی متا خواهد پیوست. کاهش روند جذب نیرو در شرکت اپل به دلیل رکود اقتصادی پیش بینی شده در سال‌های آتی و مدیریت بهتر منابع مالی صورت خواهد گرفت.

  • توقف استخدام نیروهای جدید در متا به دنبال کاهش رشد درآمد
  • استخدام Jon Favreau توسط اپل برای ساخت محتوای هدست واقعیت ترکیبی

داستان کاهش روند جذب نیرو در شرکت اپل از چه قرار است؟

افرادی که خواستند نامشان فاش نشود در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری بلومبرگ داشتند، اعلام کردند که این تصمیم برای آماده‌سازی شرکت در بحران‌های مالی پیش رو اتخاد شده است. البته همان افراد هم خاطرنشان کردند که این تصمیم یک سیاست شرکتی نیست و صرفا به دلیل شرایط به وجود آمده اتخاد شده است.

البته نحوه انجام این تصمیم هم جهان شمول نیست و شدت آن در بخش‌های مختلف این شرکت متفاوت است. این تغییرات روی همه تیم‌ها تأثیر نمی‌گذارد و از آن سو اپل همچنان در حال برنامه‌ریزی عرضه محصول بیشتر در سال 2023 است که شامل یک هدست واقعیت ترکیبی نیز می‌شود. درباره اهمیت این موضوع همین بس که بگوییم این محصول اولین دسته جدید از محصولات اصلی اپل از سال 2015 است.

کاهش روند جذب نیرو در شرکت اپل - شرکت‌های تکنولوژی در حال رکود؟

از آن سو باید به داستان‌های اقتصادی هم نیم نگاهی داشته باشیم. ارزش سهام این شرکت در سال جاری تاکنون بیش از 18 درصد کاهش یافته است. با این حال، اپل درآمد سه ماهه مثبتی را در پایان آوریل گزارش کرد که به نسبت درآمد آن در سال 2021 به میزان 9 درصد افزایش یافت.

حقیقتش را بخواهید، نباید اپل را در اتخاذ این تصمیم مواخذه کرد چرا که بسیاری از کارفرمایان بزرگ شرکت‌های فناوری در حال اجرای تعلیق استخدام و حتی اخراج کارکنان خود هستند. هفته گذشته، شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) نامه‌ای به کارمندان ارسال کرد و از کاهش سرعت استخدام خود خبر داد.

در اوایل تابستان امسال، متا برنامه‌های خود را برای کاهش 30 درصدی استخدام اعلام کرد. اندکی بعد، این غول رسانه‌های اجتماعی به مدیران توصیه کرد که کارکنان با عملکرد پایین‌تر را اخراج کنند. و در آن سوی میدان، توییتر 10 روز پیش یک سوم تیم استخدامی خود را اخراج کرد. نتفلیکس چندین دور از اخراج‌های متعدد را پشت سر گذاشته است.

به نظر می‌رسد شرکت‌های کوچک‌تر فناوری و استارت‌آپ‌ها در شرایط اقتصادی کنونی بیشتر از این آسیب می‌بینند. به عنوان مثال، شرکت اسکوتر برقی Bird، اخیراً تقریباً یک چهارم از کل کارکنان خود را از بین برد. پلتفرم آموزش آنلاین، MasterClass، تعداد 20٪ از کارگران خود را کاهش داد. این لیست همچنان در شرکت‌هایی نظیر PayPal و Cameo نیز ادامه دارد.

با پیشرفت‌های بزرگی که دنیای تکنولوژی و حوزه دیجیتال در سال‌های اخیر داشت، اکثر کارشناسان بر این باور بودند که بخش فناوری تقریباً در برابر سقوط اقتصادی مصون بوده است. اما اکنون، با مواجهه دنیا با یک بیماری همه‌گیر بی‌پایان در سراسر جهان، اختلال در زنجیره تامین جهانی، جنگ روسیه در اوکراین، تورم عظیم ایالات متحده، و تهدید رکود اقتصادی که هر چه بیشتر به آن نزدیکتر می‌شود، به نظر می رسد که ما در دوره رکود سیلیکون هستیم.

مشاهده این خبر در سایت مرجع