کاهش قابل توجه کاربران روسی تیک تاک و یوتیوب تنها در مدت دو ماه

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 229806 2 سال قبل 482

با توجه به نتایج مطالعات اخیر مشخص شده که میزان تولیدکنندگان محتوا روسی و کاربران ساکن این کشور در یوتیوب 21 درصد کاهش یافته و بازه زمانی این تحولات از 24 فوریه تا 20 آوریل اعلام شده است. همچنین نتایج دیگر نشان از کاهش علاقه‌ی کاربران کشور روسیه به سرویس‌هایی مانند تیک تاک و اینستاگرام می‌دهد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین و حمله‌ی نظامی روسیه به این کشور افت چشمگیری در فعالیت کاربران روسی مشاهده شده و این آمار فعلا با توجه به عدم مسدود سازی یوتیوب توسط دولت این کشور است. به نظر می‌رسد که بیشترین کاهش کاربر روسی مربوط به تیک تاک است و در گزارش Brand Analytics اذعان شده که به دلیل ممنوعیت فعالیت کاربران روسی در این پلتفرم و ناتوانی آن‌ها برای کسب درآمد، سقوط 87 درصدی مشاهده شده است.

کاهش کاربران روسی زبان در یوتیوب 21 درصد عنوان شده

پس از تیک تاک اینستاگرام قرار دارد و بنا بر گزارش‌های اخیر، 56 درصد از سازندگان محتوای آنلاین فعالیت خود را در این شبکه‌ی اجتماعی متوقف کرده‌اند و طبیعتا میزان مطالب منتشر شده به زبان روسی نیز در این پلتفرم 55 درصد کاهش یافته است.

کاهش کاربران روسی در یوتیوب

البته باید اشاره کرد که برخلاف یوتیوب و تیک تاک، اینستاگرام در روسیه مسدود است، و در دسترس نبودن این شبکه باعث شده که تبلیغ‌کنندگان محلی نیز فعالیت خود را در آن متوقف کنند. دولت روسیه تهدیدات گسترده‌ای برای فیلترینگ تیک تاک و یوتیوب انجام داده اما ظاهرا این سرویس‌ها هنوز در این کشور در دسترس‌اند.

اینستاگرام با 56 درصد و تیک تاک با 87 درصد، افت کاربر از روسیه را تجربه کرده‌اند

در همین زمان مهاجرات کاربران روسی به پلتفرم‌های بومی این کشور رشد خوبی را تجربه کرده و منجر به افزایش 22 درصدی تعداد یوزر‌ها در شبکه اجتماعی VK شده. با این رشد 22 درصدی کاربر، تولید محتوا نیز به میزان 17 درصد در این پلتفرم افزایش یافت. تلگرام نیز با افزایش فعالیت و مهاجرت کاربران روس روبرو بود و تولید محتوا و تعداد کاربران جدید به ترتیب 5 و 24 درصد ارتقا یافت.

در رابطه با روش‌شناسی مطالعه صورت گرفته بیان شده که در بازه زمانی 24 فوریه تا 20 آوریل امسال اطلاعات جمع‌آوری شده و کاربران فعالی که حداقل یک پست، استوری و کامنت در طول تاریخ اعلامی منتشر کرده‌اند را تولیدکنندگان محتوا عنوان کرده است.

  • ردیابی ارتش روسیه با ایرپادز دزدی! – عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
  • طرح‌ بلندپروازانه روسیه برای ساخت تراشه‌ های 28 نانومتری تا سال 2030
  • حمله روسیه به اوکراین باعث نابودی یکی از موزه های برجسته کامپیوتری شد
  • کاهش 39 درصدی قدرت خرید و هزینه های صنعت IT روسیه به دلیل تحریم ها
مشاهده این خبر در سایت مرجع