کایی کونلون هیبریدی ؛ رقیب تیگو 8 پلاگین هیبرید از ایران خودرو؟

منبع :  gadgetnews.net دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 491746 10 ماه قبل 451

کایی کونلون هیبریدی – Kunlun i HD ، یک کراس اوور پلاگین هیبرید یا PHEV است که از پلتفرم تیگو 9 بهره می‌برد و می‌تواند رقیب فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی شود.

شرکت کوین – Cowin یکی از زیرمجموعه‌های جدید چری است که خودروهای مدرن و ارزان قیمت را با چهره جذاب تولید می‌کند و قبلا با کراس اور کایی کونلون بنزینی از این شرکت آشنا شدیم. اصلی‌ترین محصول این شرکت در کشور ایران، ماشین بهمن ریسپکت است که امروز با نسخه برقی آن آشنا شدیم. حالا نوبت به کراس اوور هیبرید جدید آن رسیده که اصلی‌ترین رقیبت فونیکس تیگو 8 PHEV به حساب می‌آید و چهره جذاب‌تری هم دارد!

فهرست عناوین:

  • مشخصات فنی و آپشن‌های کایی کونلون هیبریدی
  • طراحی ظاهری و ابعاد
  • طراحی کابین و داشبورد
  • قیمت کایی کونلون هیبریدی و شانس واردات توسط ایران خودرو

مشخصات فنی و آپشن‌های کایی کونلون هیبریدی

این خودرو به یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ 4 سیلندر هیبریدی مجهز شده که حاصل همکاری چری و بی وای دی Fudi به حساب می‌اید. توان این موتور بسته به تریم انتخابی، بین 136 یا 196 اسب بخار قدرت تغییر می‌کند و گشتاور آن هم نهایتا به حول و حوش 410 نیوتن متر می‌رسد.

کایی کونلون هیبریدیکایی کونلون هیبریدی

مصرف سوخت کایی کونلون هیبریدی در هر 100 کیلومتر مسیر و در حالت ترکیبی، از 5 لیتر هم کمتر می‌شود و می‌تواند با سیستم هیبرید خود، بیش از 1200 کیلومتر مسیر را بدون توقف کردن طی کند. البته اگر فقط به باتری‌های 20 کیلو وات ساعتی و موتور برقی تکیه کنید، می‌توانید بسته به نوع موتور برقی، تقریبا 110، 180 یا 260 کیلومتر مسیر را یک نفس راه بروید.

کایی کونلون پلاگین هیبرید i HD PHEVکایی کونلون پلاگین هیبرید i HD PHEV

گیربکس کایی کونلون هیبریدی از نوع گیربکس اتوماتیک DHT با تعویض 3 سرعته است و می‌تواند سرعت خودرو را در کمتر از 7.9 ثانیه، از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. برای اطمینان خاطر شما هم بگوییم که پلتفرم کایی کونلون پلاگین هیبرید i HD با پلتفرم تیگو 9 یکی است و اینجا هم همان معماری i-FA را داریم. در ادامه به سراغ آپشن‌ها و امکانات کایی کونلون هیبریدی می‌رویم که نسبت به کایی کونلون بنزینی، فرق خاصی ندارند:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور
  • فرمان D کات با غربیلک مولتی فانکشن
  • مولتی مدیای لمسی 14.6 اینچی با رزولوشن 2K
  • کلاستر دیجیتال 12.3 اینچی فول اچ دی
  • سیستم نورپردازی داینامیک کابین با 256 رنگ
  • دستیار اجرای فرمان های صوتی با 500 فرمان مختلف
  • گیربکس DHT با اهرم کریستالی
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • دستیار حرکت در سرپایینی و سربالایی
  • صندوق پران برقی
  • دو جالیوانی
  • شارژ وایرلس و فندکی و USB
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • صندلی برقی راننده و شاگرد با ارگونومی اسپرت
  • سنسور پارک و دوربین دنده عقب با خطوط پویا

طراحی ظاهری و ابعاد

کایی کونلون هیبریدیکایی کونلون هیبریدی

اندازه و ابعاد کایی کونلون هیبریدی فرق خاصی با مدل بنزینی ندارد و شامل 4708 میلی متر طول، 1968 میلی متر عرض و 1708 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورها هم به 2820 میلی متر می‌رسد. ونوسیا وی آنلاین هیبریدی هم از نظر قد و هیکل، می‌تواند رقیب این چینی باشد.

همچنین بخوانید:
ونوسیا V-Online هیبریدی معرفی شد؛ مشخصات فنی، قیمت و شانس ورود به ایران

از نظر چهره، فرم جلو پنجره و زیر سپر مدل پلاگین هیبریدی، چند درجه زیباتر از مدل بنزینی است و اکنون با یک هندسه‌ی X شکل و چراغ‌های خشن و تهاجمی طرف هستیم. لیپ سپر هم نارنجی رنگ شده تا بیشتر دلبری کند. در نمای کناری، باز هم خطوط نارنجی رنگ را می‌بینیم که در کنار فلاپ‌های پلاستیکی و نوارهای کرومی، ترکیب جذابی را خلق کرده‌اند و علاوه بر این‌ها، پورت شارژ را هم در گلگیر جلویی داریم. دستیگره‌های در پاپ اوت هم همچنان حضور دارند.

کایی کونلون پلاگین هیبرید i HD PHEVکایی کونلون پلاگین هیبرید i HD PHEV

نمای عقبی هم واقعا فرقی نکرده و همچنان با دیفیوزر دو رنگ، اسپویلر سقفی و دو تکه، چرا‌غ‌ خطرهای به هم پیوسته و چراغ خطر سوم در اسپویلر رو به رو هستیم. هرچند که خودروهای PHEV باید ظاهر مدرن‌تری را داشته باشند اما اگزوزهای کایی کونلون هیبریدی فرق با بنزینی ندارد و همچنان 4 سراگزوز کرومی را داریم.

طراحی کابین و داشبورد

کایی کونلون پلاگین هیبرید i HD PHEVکایی کونلون پلاگین هیبرید i HD PHEV

اتاق این خودرو هم فرق زیادی با مدل بنزینی ندارد. فقط ارگونومی صندلی‌ها تغییر کرده و دستیار اجرای فرمان‌های صوتی با 500 جمله متفاوت به آن اضافه شده است. همچنان کلاستر دیجیتال 12.3 اینچی فول اچ دی و مولتی مدیای 14.6 اینچی با رزولوشن 2K را داریم. سنسور تشخیص چهره راننده و کنترل هوشیاری راننده هم سر جای خودش است.

روی کنسول وسطی، اکنون با سردنده کریستالی طرف می‌شویم و تودوزی اتاق کایی کونلون هیبریدی هم اکنون از رنگ‌های مدرن مانند ترکیب سفید – آبی بهره می‌برد. صندلی‌های برقی با تنظیم 6 حالته و کنسول کتابی و سانروف برقی را هم فراموش نکنید. همچنین باید اشاره کنیم که این خودرو، یک کراس اوور خوش مسافرت است که حجم صندوق عقب آن به تنهایی تا 546 لیتر می‌رسد و اگر صندلی‌های ردیف عقب را هم کاملا تا کنید، این عدد تا 1566 لیتر جهش می‌کند.

قیمت کایی کونلون هیبریدی و شانس واردات توسط ایران خودرو

کایی کونلون پلاگین هیبرید i HD PHEVکایی کونلون پلاگین هیبرید i HD PHEV

قیمت کایی کونلون پلاگین هیبرید i HD بسته به آپشن‌ها و تریم انتخابی، از 22.4 هزار دلار شروع می‌شود و نهایتا در مدل 196 اسب بخاری و فول آپشن به 33.6 هزار دلار می‌رسد. از آن جایی که مدیران خودرو در سال جاری، فونیکس تیگو 8 پرو PHEV را روانه بازار خواهد کرد، حدس می‌زنیم که ایران خودرو هم با واردات کایی کونلون هیبریدی، یک رقابت جذاب را شکل دهد. کما اینکه واردات کایی کونلون بنزینی توسط ایران خودرو قطعی شده است.

همچنین بخوانید:

فیدلیتی XB1 هیبریدی 2023 ؛ شاسی بلند جدید بهمن موتور با مصرف صدی 1.7 لیتر؟

اگر همه چیز خوب پیش برود، قیمت کایی کونلون هیبریدی در ایران تقریبا از 2 میلیارد و 400 میلیون تومان شروع می‌شود و نهایتا به بالای چهار میلیارد تومان می‌رسد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع