کترینگ های تهیه غذا در اصل چه ساختاری دارند؟

منبع :  مجله گردشگری سفرزون دسته بندی : گردشگری کد خبر : 438732 1 سال قبل 230

قبل از شروع یک کسب و کار کترینگ، بسیار مهم است که انواع کترینگ را بدانید. دانستن مفاهیم اولیه کترینگ به شما کمک می کند تا یک کسب و کار پذیرایی موفق داشته باشید، یک تولید کننده غذا بهتر باشید و برنامه کسب و کار کیترینگ خود را تهیه کنید.

بنابراین، کترینگ تهیه غذای سازمانی چیست؟ ابتدا، بیایید همه آنچه را که باید در مورد اصول کسب و کار کیترینگ و انواع پذیرایی بدانید را مرور کنیم.

کترینگ چیست؟

کترینگ فرآیند یا کسب و کار تهیه غذا و ارائه خدمات غذایی برای مشتریان در مکان‌های دور، مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، ادارات، کنسرت‌ها و رویدادها است. شرکت هایی که غذا، نوشیدنی و سایر خدمات را به مشتریان مختلف، معمولاً برای مناسبت های خاص، ارائه می دهند، بخش پذیرایی را تشکیل می دهند.

برخی از مشاغل رستوران ممکن است پخت و پز خود را با مشاغل پذیرایی قرارداد کنند یا حتی خدمات پذیرایی را به مشتریان ارائه دهند. به عنوان مثال، مشتریان ممکن است یک غذای خاص را آنقدر دوست داشته باشند که بخواهند همان غذا در مراسم آنها سرو شود.

تهیه غذا چیزی فراتر از تهیه غذا و نظافت بعد از مهمانی است. گاهی اوقات، پذیرایی به برنامه ریزی و مدیریت رویداد منشعب می شود. به عنوان مثال، اگر خدمات پذیرایی شرکتی را ارائه می دهید، باید با جمعیت زیادی کار کنید و نیازهای مشتریان شرکتی را برطرف کنید.

یک کسب و کار کترینگ تهیه غذا ممکن است از سرآشپزهای خود برای تهیه غذا یا خرید غذا از فروشنده یا شخص ثالث برای تحویل به مشتری استفاده کند. علاوه بر این، ممکن است از شما خواسته شود که منوی غذا را برای رویدادهای شرکتی مانند پیک نیک، جشن های تعطیلات و سایر عملکردها برنامه ریزی کنید. بنابراین، کترینگ چیست؟ بیایید دریابیم.

مسئول کترینگ چیست؟

مسئول کترینگ شخصی یا کسب و کاری است که غذا و نوشیدنی را در مکان‌ها و رویدادهای دوردست آماده می‌کند، می‌پزد و به مشتریان ارائه می‌کند. ممکن است از کیترینگ تهیه غذا خواسته شود که گزینه های منوی فصلی را آماده کند و تجهیزاتی مانند ظروف، قاشق، تنظیمات مکان و لیوان های شراب مورد نیاز برای خدمت به مهمانان در یک رویداد را فراهم کند.

اگر از تعامل با مهمانان و تولید طیف وسیعی از غذاهایی لذت می برید که برای خوردن خوشمزه و همچنین دیدن آنها زیبا هستند، راه اندازی یک کسب و کار پذیرایی ایده آل است. یک غذاساز در دستور العمل های جدید، ارائه های آشپزی و منوها مبتکر است.

علاوه بر این، کترینگ ها در چندوظیفه ای عالی هستند. به عنوان مثال، اگر کارکنان حرفه‌ای منتظر هر وعده شام برای مهمانان باشند، کیترینگ باید آماده باشد تا همه ظروف رویداد را به یکباره آماده کند.

برای اطمینان از اینکه شرکت کنندگان از وقت خود در رویدادها لذت می برند، کیترینگ ها همیشه یک شام خوشمزه و آرام ارائه می دهند. علاوه بر این، کترینگ ها ممکن است با خواسته های خاص و طراحی منوها برای رویدادهای منحصر به فرد به طور مستقیم با مشتریان سروکار داشته باشند.

معمولاً یک سرویس پذیرایی، پیشخدمت‌ها، پیشخدمت‌ها و پسران را برای چیدن میزها و سرو غذا در زمان‌های ناهار خوری می‌فرستد. کیترینگ ممکن است کارکنانی را بفرستد تا ظروف، کاسه ها و بشقاب های پر از غذا را برای بوفه ها و مجالس معمولی آماده کنند، آنها را جایگزین کنند و برای مهمانان غذا سرو کنند.

انواع پذیرایی

انتخاب یک تخصص پذیرایی هنگام شروع کسب و کار پذیرایی ضروری است. با وجود بسیاری از انواع پذیرایی برای انتخاب، منطقی است که در مورد گزینه های خود تحقیق کنید و جایگاهی را انتخاب کنید که مناسب بازار هدف شما باشد و پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما را بهبود بخشد.

بیایید به انواع پذیرایی نگاه کنیم:

پذیرایی از رویدادها چیست؟

کترینگ رویداد برنامه ریزی یک منو، تهیه، تحویل و سرو غذا در رویدادها و مهمانی های اجتماعی است. پذیرایی بخشی جدایی ناپذیر از هر رویدادی است.

همانطور که می دانید رویدادها حول منوی غذا و نوشیدنی می چرخد. حتی ممکن است مهمانان مهمانی بگویند که موفقیت هر رویدادی به خدمات پذیرایی بستگی دارد.

جشن های تولد، جشن های بازنشستگی، مراسم افتتاحیه بزرگ، مهمانی های خانه نشینی، عروسی ها، و حمام نوزاد چند رویداد استثنایی هستند که در این دسته قرار می گیرند. علاوه بر این، بسته های پذیرایی برای پذیرایی رویدادها گاهی اوقات شامل مواردی مانند پیش غذا، تزئینات، بارمن ها و سرورها می شود.

انواع کترینگ برای مراسم

بشقاب های ثابت

Hors D’oeuvres

بشقاب ها و ایستگاه های کوچک

شام آبکاری شده سه وعده

بوفه

باربیکیو فضای باز

پذیرایی-کسب و کار-منبع

کترینگ با خدمات کامل چیست؟

کترینگ با خدمات کامل تمام جنبه های یک رویداد را مدیریت می کند، از جمله تهیه غذا، تزئینات، و تمیز کردن بعد از رویداد. برخلاف کترینگ رویدادهای معمولی، که در آن کترینگ فقط غذا و نوشیدنی را آماده و سرو می‌کند، یک کترینگ با خدمات کامل، هر جزئیات رویداد را بر اساس مشخصات مشتریان انجام می‌دهد.

برخی از تدارکات، مانند ظروف غذاخوری، کتانی، ظروف سرو، و کارکنان اختصاصی برای کمک در محل، توسط کترینگ با خدمات کامل انجام می شود. سرپرست پذیرایی بر هر جنبه ای از رویداد بر اساس آنچه که برای هر مهمان جذاب است نظارت می کند.

یک کسب و کار کیترینگ با خدمات کامل چه چیزی را ارائه می دهد؟

راه اندازی محل برگزاری

برنامه ریزی منو

چیدمان غذاخوری

آماده سازی غذا

پاکسازی بعد از مهمانی

سلف سرویس در هتل ها چیست؟

خود پذیرایی (سلف سرویس) در هتل ها زمانی است که مهمانان این امکانات را دارند که خودشان غذای خود را آماده کنند. به عنوان مثال، یک آپارتمان یا اتاق با پذیرایی شخصی ممکن است دارای یک «آشپزخانه گالی» کوچک با وسایلی مانند یخچال، اجاق گاز، مایکروویو، برخی ظروف ضروری مانند بشقاب، کاسه، و ظروف نقره، و سینک ظرفشویی برای شستن ظروف باشد.

معمولاً برای همه مهمانان در اتاق، آپارتمان یا منطقه آشپزی مشترک، امکاناتی با پذیرایی شخصی در دسترس است. به عنوان مثال، گوشه یک اتاق هتل معمولی می تواند یک آشپزخانه گالی را در خود جای دهد زیرا خیلی بزرگ نیست.

پذیرایی به سبک خانوادگی چیست؟

وقتی غذا به سبک خانوادگی سرو می‌شود، بشقاب‌ها را دور می‌برند و روی میزها تقسیم می‌کنند. در این نوع پذیرایی، مهمانان در صورت نیاز به خود کمک می کنند.

این روش باعث سرعت بخشیدن به پذیرایی می شود و در عین حال تعامل اجتماعی بین شرکت کنندگان در رویداد را از طریق اشتراک وعده غذایی تقویت می کند. شباهت های زیادی بین پذیرایی شام با آبکاری و پذیرایی به سبک خانوادگی وجود دارد.

مانند یک غذای بشقاب، مهمانان مجبور نخواهند بود صندلی خود را ترک کنند زیرا کارکنان پذیرایی همه چیز را به آنها تحویل می دهند. با این حال، این غذا به یک بوفه نیز شباهت دارد، زیرا غذاخوری‌ها بشقاب‌هایی با طراحی زیبا ارائه می‌کنند که مهمانان می‌توانند به جای وعده‌های غذایی با آبکاری جداگانه، در اطراف میزهای خود حرکت کنند.

پذیرایی به سبک خانوادگی یک تجربه غذایی آرام و اجتماعی را فراهم می کند، به خصوص اگر هیچ کس دیگری را نشناسد.

امکان بازدید از کترینگ آتیسا برای شما عزیزان فراهم شده است تا از میزان تمیزی و نحوه کارکرد پرسنل بازدید به عمل بیاورید همینطور هات باکس های هوشمند ما را از نزدیک بررسی کنید.

برای سفارش غذا می توانید با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

۹۱۰۰۹۹۴۹

کترینگ های تهیه غذا در اصل چه ساختاری دارند؟2

نوشته کترینگ های تهیه غذا در اصل چه ساختاری دارند؟ اولین بار در سفرزون. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع