کدام صرافی ارز دیجیتال و چرا؟ | بهترین جایگزین کوکوین

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590711 1 هفته قبل 94

با شروع حرکت قیمت بیت کوین و به دنبال آن افزایش قیمت برخی آلت کوین‌ها، شاهد پیوستن بسیاری از افراد به دنیای جذاب ارزهای دیجیتال هستیم. با وجود اینکه بازار رمزارزها دارای نوسانات شدید و ریسک‌های مخصوص به خود است اما همچنان افراد خواهان فعالیت در این بازار هستند. یکی از ریسک‌هایی که برای کاربران وجود دارد و معمولا در ابتدای کار به آن توجه نمی‌شود، ریسک کار با پلتفرم‌های معاملاتی یا همان صرافی‌های ارز دیجیتال است که کاربران برای خرید و فروش و انجام معاملات به آن نیاز دارند. در ادامه مطلب با خدمات و امکانات کوینکس فارسی بیشتر آشنا خواهیم شد.

تاریخچه صرافی کوینکس

صرافی کوینکس یکی از معتبرترین و پرکاربرد‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیای رمزارزها به‌خصوص در میان کاربران ایرانی است. این صرافی در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و به سرعت به یکی از بزرگترین و معروف‌ترین صرافی‌های دیجیتالی در جهان تبدیل شد.

از آن زمان تاکنون، کوینکس به یک پلتفرم جامع برای خرید، فروش، نگهداری و معامله ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. این صرافی از ابتدا تمرکز خود را بر روی ارائه سرویس‌هایی مطمئن و قابل اعتماد برای مشتریانش گذاشته است و به مرور زمان، مجموعه‌ای از ابزارهای متنوع را برای معامله‌گران حرفه‌ای و مبتدی فراهم کرده است.

این صرافی هم‌اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر دنیا به بیش از ۳ میلیون کاربر خدمات ارائه می‌کند و از ۱۶ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند.

آیا کوینکس به ایرانیان خدمات ارائه می‌کند؟

امروزه یکی از دغدغه‌های بزرگ معامله‌گران ایرانی، ارائه خدمات صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی به کاربران ایرانی است. بسیاری از صرافی‌ها به‌دلیل شرایط تحریم همکاری خود را با ایرانیان قطع کرده‌اند و به کاربران هموطن ما خدمات ارائه نمی‌کنند. به‌عنوان مثال بایننس که از بزرگ‌ترین و بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال است، به‌دلیل اجباری کردن فرایند احراز هویت و ممنوعیت فعالیت کاربران ایرانی، دیگر به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌کند.

خوشبختانه صرافی کوینکس جزو صرافی‌هایی است که همچنان در حال ارائه خدمات به کاربران ایرانی است و ممنوعیتی درباره فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی وجود ندارد. همچنین فرایند احراز هویت در این صرافی اجباری نیست و کاربران می‌توانند تنها با استفاده از یک وی پی ان با آی پی ثابت در این صرافی افتتاح حساب کرده و به خرید و فروش و معامله رمز‌ارزها بپردازند.

آیا کوینکس معتبر است؟

کوینکس در حال حاضر در میان کاربران از اعتبار بالایی برخوردار است. هم‌اکنون نام کوینکس را می‌توان در فهرست صرافی‌ها در سایت مرجع کوین مارکت کپ مشاهده کرد که رتبه ۶۶ را از آن خود کرده است.

درواقع قرار گرفتن نام یک صرافی در این سایت مرجع می‌تواند نشان‌دهنده اعتبار آن صرافی باشد. همچنین میانگین حجم معاملات روزانه در صرافی کوینکس حدود ۳۱ میلیون دلار تخمین زده شده است که مقدار نسبتا قابل‌قبولی است. همچنین بر اساس داده‌های به‌دست آمده، بازدید ماهیانه این صرافی حدودا ۱.۴ میلیون است که این میزان بازدید برای یک صرافی ارز دیجیتال بسیار مناسب است. علاوه‌بر‌آن، تاکنون هیچ گزارشی مبتنی بر کلاهبرداری یا پولشویی این صرافی منتشر نشده است. از طرفی یکبار این صرافی مورد حمله هکرها قرار گرفته است که ممکن است برخی به امنیت و اعتبار این صرافی شک کنند. در ادامه به بررسی این واقعه می‌پردازیم.

هک شدن صرافی کوینکس

یکی از واقعه‌های شوم برای صرافی کوینکس، حمله سایبری بود که حساب‌های ارزی بسیاری از کاربران در این صرافی را بهم ریخت. این حمله در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ توسط گروهی از هکرها انجام شد که در تلاش بودند به دارایی‌های کاربران دستبرد بزنند. وقوع این حمله باعث تعلیق تمامی عملیات واریز و برداشت در صرافی شد و این وضعیت موجب نگرانی شدیدی برای کاربران، به ویژه کاربران ایرانی که در این صرافی حساب  داشتند شد.

پس از مدتی، مسئولان صرافی به طور رسمی اعلام کردند که صرافی مورد حمله قرار گرفته و مقدار زیادی از دارایی کاربران در دسترس هکرها قرار گرفته است. آن‌ها اطمینان دادند که تمامی دارایی‌های از دست رفته کاربران جبران خواهد شد و تلاش می‌کنند تا به سرعت وضعیت عادی را بازیابی کنند. چند روز پس از این حمله، عملیات واریز و برداشت به حالت معمولی برگشت و تمامی دارایی‌های متضرر به کاربران بازگردانده شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این حمله احتمالاً توسط گروه لازاروس که سابقه بلندی در جرایم سایبری دارند انجام شده است. این حمله منجر به سرقت بیش از ۷۰ میلیون دارایی از کاربران شد اما با این وجود این صرافی هم اکنون، با وجود این حادثه تلخ، به ارائه خدمات به کاربران خود ادامه می‌دهد و طرفداران زیادی دارد.

کدام صرافی ارز دیجیتال و چرا؟ | بهترین جایگزین کوکوین

چرا کوینکس بهترین جایگزین برای کوکوین و بایننس است؟

از زمانی که رمزارزها در میان کاربران ایرانی بسیار محبوب شد و افراد زیادی در تلاش برای پیوستن به این بازار و معامله ارزهای دیجیتال بودند، بزرگترین دغدغه‌ای که برای هموطنان ایرانی به‌وجود آمد، انتخاب یک صرافی امن و معتبر بود که در عین حال به ایرانیان نیز خدمات ارائه کند. درواقع به‌دلیل وجود تحریم‌های بین المللی، بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال با کاربران ایرانی قطع همکاری کردند و دیگر حاضر به ارائه خدمات به هموطنان ما نشدند. برای مثال صرافی‌های بزرگ بین‌المللی مانند بایننس و کوکوین با اجباری کردن فرایند احراز هویت، عملا دسترسی کاربران ایرانی به این صرافی‌ها را قطع کردند. به‌دنبال این اتفاق، کاربران ایرانی به‌دنبال یافتن یک صرافی جایگزین بودند. بدون شک، کوینکس با توجه به ویژگی‌ها و خدماتی که ارائه می‌کند، بهترین جایگزین برای کوکوین محسوب می‌شود. این صرافی سطح اعتبار و سابقه خوبی دارد و خدمات و امکانات مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین خوشبختانه فرایند احراز هویت در این صرافی اجباری نیست و کاربران ایرانی به‌راحتی می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

مزایای کار با صرافی کوینکس

برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و مزایایی که برای کار با صرافی کوینکس وجود دارد و این صرافی را به یک صرافی منتخب در میان کاربران به‌خصوص کاربران ایرانی تبدیل می‌کند، عبارتند از:

  • حجم معاملات مناسب
  • پشتیبانی از تعداد رمزارزهای مناسب
  • بازار فیوچرز
  • بازار اسپات
  • اعتبار بالا
  • کارمزد مناسب
  • محیط کاربرپسند

به‌عنوان یکی از بهترین ویژگی‌های این صرافی می‌توان به پشتیبانی آن از زبان فارسی اشاره کرد. کوینکس فارسی با تیم پشتیبانی قوی از طریق روش‌های مختلف مانند چت آنلاین، تیکت و … به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی کاربران فارسی زبان است و افراد می‌توانند به‌راحتی مشکلات خود را با تیم پشتیبانی در میان گذاشته و به رفع آن بپردازند.

خلاصه مطلب کوینکس فارسی

صرافی کوینکس یکی از صرافی‌های مطرح ارز دیجیتال است که طرفداران زیادی در میان کاربران ایرانی دارد. از آن‌جایی که این صرافی از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و همچنان در حال ارائه خدمات به ایرانیان است، استفاده از خدمات و امکانات کوینکس فارسی برای کاربران فارسی‌زبان بسیار راحت است. درواقع این دو، اصلی‌ترین دلایلی هستند که هموطنان ما رغبت زیادی در استفاده از این صرافی دارند.

مشاهده این خبر در سایت مرجع