کدام‌یک از فیلم‌های ۲۰۲۲ می‌توانند به درآمد میلیارد دلاری دست پیدا کنند؟

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 169276 2 سال قبل 286

در سال ۲۰۲۲ فیلم‌های جذاب و چشمگیری تولید خواهند شد که این پتانسیل را دارند در گیشه به فروش قابل‌ توجهی دست پیدا کنند، اما باور کردن این امر که بتوانند مرز یک میلیارد دلار را رد کنند اندکی سخت به نظر می‌رسد.

درست است که تام هالند با درآمد معجزه‌آسای ۱ میلیارد دلاری «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست»، در بحبوحه بیماری کرونا توانست، گیشه را از آن خود کند، اما بیشتر فروش این فیلم به این خاطر بود که مخاطبین، آن را پایانی برای سه‌گانه «بازگشت به خانه» می‌دانستند و علاوه‌براین این فیلم از وجود کاراکترهای بی‌نظیری نیز بهره می‌برد.

  • فیلم‌های سونی از سال ۲۰۲۲ به صورت انحصاری در نتفلیکس پخش خواهند شد
  • از انیمیشن‌های پاییزی تا فیلم‌های ۲۰۲۲؛ بهترین‌های هنر و سینما
  • از انیمیشن‌های برتر ۲۰۲۲ تا عجیب‌ترین فیلم‌های تاریخ؛ بهترین‌های هنر و سینما

در نتیجه شاید بتوان انتظار داشت که فیلم «آنچارتد» ۲۰۲۲ تام هالند هم این شانس را داشته باشد که در گیشه به فروش خوبی دست پیدا کند اما اینکه بتواند از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کند اندکی دور از ذهن است. به‌ علاوه، تصور نمی‌شود که رقبای دیگر این فیلم نیز در سال ۲۰۲۲ بتوانند در گیشه، مرز فروش یک میلیارد دلار را رد کنند. این رقبا عبارت‌اند از «موربیوس»، «تاپ گان: ماوریک»، «آکوامن و پادشاهی گمشده»، «ماموریت غیرممکن ۷» و «مرد عنکبوتی: آن‌سوی دنیای عنکبوتی-پارت ۱»، «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور»، «بلک آدام» و «فلش» هستند.

پس از یک سال تاخیر در انتشار فیلم‌ها و به تعویق افتادن تاریخ اکرانشان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بالاخره سال ۲۰۲۲ مملو از فیلم‌های فرنچایزی است که می‌توانند همانند فیلم «راهی به خانه نیست» خیل عظیم تماشاگران را به سمت سینماها بکشانند. در حالی‌که بیشتر فیلم‌های پرفروش آتی می‌توانند درآمدهای قابل‌توجهی برای تولیدکنندگانشان داشته باشند، اما همه آن‌ها نمی‌توانند کاندید مناسبی برای کسب درآمد یک میلیارد دلاری باشند. بنابراین ما، در اینجا فهرستی از فیلم‌هایی را ارائه نمودی‌هایم که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ بتوانند از مرز درآمد یک میلیارد دلاری رد شوند.

۱. بتمن (The Batman)

فیلم‌

  • کارگردان: مت ریوز
  • بازیگران: رابرت بتینسون، پل دینو، جفری رایت
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

بتمن که قرار است در ۴ مارس اکران شود، یکی از آن دست فیلم‌هایی است که بسیاری از طرفداران سه‌گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان در انتظار اکرانش هستند و جای تعجبی ندارد که برادران وارنر به‌ شدت بر روی فروش این فیلم در سال ۲۰۲۲ حساب کرده باشند. در این فیلم رابرت پتنسون برای اولین بار، قرار است در نقش بتمن ظاهر شود و پل دینو، کالین فارل و زوئی کراویتز نیز قرار است به ایفای نقش کاراکترهای شرور و مخالف بتمن بپردازند. لذا تصور می‌شود که این فیلم می‌خواهد دنیایی تاریک‌تر از «بتمن: بازگشت جنگجویان شنل پوش» را به تصویر بکشد. بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که بتمن فروش قابل‌توجهی در گیشه داشته باشد، چراکه در گذشته تمامی فیلم‌های بتمن نظیر «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» فروش بی‌نظیری داشته‌اند و هر یک از آن‌ها توانسته‌اند چیزی در حدود یک دهه پیش، از رکورد یک میلیارد دلاری عبور کنند. بتمن از وجود بازیگران پرطرفدار و کارکشته و داستانی مهیج بهره می‌برد و به‌ علاوه اولین فیلم ابرقهرمانی است که پس از «راهی به خانه نیست» اکران می‌شود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که یکی از رقبای درآمد ۱ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۲ باشد.

۲. دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی (Doctor Strange In The Multiverse Of Madness)

فیلم‌

  • کارگردان: سم ریمی
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسون، ریچل مک آدامز
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

 

در حالی‌که بتمن می‌تواند انقلابی را در ماه مارس به پا کند، اما انتظار می‌رود که «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی» در ماه می گیشه را زیرورو کند و درآمد زیادی را از آن خود نماید. پیش‌بینی می‌شود که «دکتر استرنج ۲» پس از فیلم «راهی به خانه نیست» مارول یکی از مهیج‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ باشد. علاوه‌براین شخصیت محبوب واندا که در یکی از مجموعه‌های تلویزیونی دیزنی پلاس توانسته بود مخاطبین را مجذوب خود کند در این فیلم نیز حضور خواهد داشت.

۳. دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World: Dominion)

فیلم‌

  • کارگردان: کالین ترورو
  • بازیگران: کریس پرت، لورا درن، سم نیل
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

فیلم «پارک ژوراسیک» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ از اولین باری که در سال ۱۹۹۳ به نمایش درآمد تا به این لحظه یکی از بهترین فیلم‌های گیشه به‌ حساب می‌آید و هم‌اکنون «دنیای ژوراسیک» قرار است دوباره همان حس و حال را در بین طرفداران این فیلم به وجود آورد. با در نظر گرفتن میزان درآمد فیلم‌های «دنیای ژوراسیک» و «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» که توانستند رکورد ۱ میلیارد دلاری گیشه را از آن خود کنند، انتظار می‌رود که «دنیای ژوراسیک: قلمرو» که آخرین قسمت از این سه‌گانه منحصربه‌فرد قلمداد می‌شود نیز بتواند ادامه‌دهنده راهشان باشد. به‌ کارگیری بازیگران فیلم «پارک ژوراسیک» نظیر کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، جف گلدبلوم، سم نیل و لورا درن، قطعا سبب خواهد شد که این فیلم در کنار فیلم «ثور: عشق و تندر» و «لایت یر» تابستان بی‌نظیری را برای طرفداران این‌گونه فیلم‌ها رقم بزند.

۴. لایت یر (Lightyear)

فیلم‌

  • کارگردان: آنگوس مک لین
  • بازیگران: کریس ایوانز
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

یکی دیگر از فیلم‌هایی که در سال ۲۰۲۲ انتظار می‌رود بتواند رکورد یک میلیارد دلاری را از آن خود کند «لایت یر» است که از زاویه‌ای جدید به دنیای پیکسار و «دنیای اسباب‌بازی‌ها» می‌نگرد. در واقع کارگردان فیلم «لایت یر» به‌ جای پرداختن به اسباب‌بازی باز لایت یر تیم آلن، یک فیلم مستقل را ساخته‌وپرداخته کرده که منشا پیدایش شخصیت علمی تخیلی باز لایت یر را روایت می‌کند. انتظار می‌رود برداشت جدید پیکسار با صدای کریس ایوانز یا همان کاپیتان آمریکا، بینندگان را در هر بازه سنی‌ای که باشند به سمت خود جذب کند. قطعا لایت یر پس از فیلم‌های ابرقهرمانی و علمی تخیلی، بیشترین شانس را برای کسب رکورد درآمد ۱ میلیارد دلاری خواهد داشت.

۵. ثور: عشق و تندر (Thor: Love And Thunder)

فیلم‌

  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • بازیگران: تسا تامپسون، کریس پرت، دیوید باتیستا
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

بسته به بازخورد «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی» که قرار است در ماه می اکران شود، «ثور: عشق و تندر» این شانس را خواهد داشت تا در جولای به درآمد بیش از ۱ میلیارد دلار در گیشه دست یابد. درست است که قطعا دکتر استرنج جمعیت زیادی را به سمت سینماها خواهد کشاند اما باور اینکه این فیلم به کارگردانی تایکی وایتیتی، نتواند جمعیت زیادی را به سمت سینماها روانه کند سخت است. «ثور: رگناروک» در گیشه ۸۵۴ میلیون دلار به دست آورد، اما توقع ما از «ثور: عشق و تندر» بیشتر است چراکه این دنباله به عواقب فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی»، می‌پردازد و کاراکتر جین فاستر با نقش‌آفرینی ناتالی پورتمن نیز در این فیلم بازگشته است. به دلیل وجود کاراکترهای بی‌نظیر و کارگردانی و نویسندگی فوق‌العاده تایکا وایتیتی، «ثور: عشق و تندر» قطعا در گیشه خواهد درخشید.

۶. پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه (Black Panther: Wakanda Forever)

فیلم‌

  • کارگردان: رایان کوگلر
  • بازیگران: لیتیشیا رایت، دانای گوریرا، وینستون دوک
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

یکی دیگر از فیلم‌های مهم مارول که در سال ۲۰۲۲ اکران می‌شود، «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» نام دارد، دنباله‌ای که می‌تواند نامزد شکستن رکورد ۱ میلیارد دلاری گیشه باشد. فیلم «پلنگ سیاه ۲» که دنباله یکی از تحسین‌ شده‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ معاصر است پس از درگذشت نابهنگام چادویک بوزمن، بازیگر فیلم «پلنگ سیاه» در سال ۲۰۲۰، وظیفه بسیار سنگین‌تری را به دوش می‌کشد. این دنباله می‌خواهد تماشاگران را دوباره به دنیای هیجان‌انگیز واکاندا ببرد، اما فعلا با جنجال‌های به راه افتاده بر سر ویدئویی که یکی از بازیگرانش به نام لیتیشیا رایت بر ضد واکسن کرونا در شبکه‌های اجتماعی پست کرده در کلنجار است. در حالی‌که هنوز معلوم نیست که این موضوع بر فروش گیشه «پلنگ سیاه ۲» تاثیری داشته باشد یا خیر، اما قطعا می‌توان گفت که تاثیر مثبتی بر روی فیلم نخواهد داشت.

۷. آواتار ۲ (Avatar 2)

فیلم‌

  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: زوئی سالدانیا، وین دیزل، ادی فالکو
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

در حالی‌که به دلیل تاخیر طولانی در تولید دنباله دوم «آواتار»، برخی از طرفدارانش علاقه و هیجان خود را ازدست‌داده‌اند، نمی‌توان انکار کرد که این فیلم همچنان طرفداران خاص خود را دارد. «آواتار» که در سال ۲۰۰۹ به کارگردانی جیمز کامرون تولید شد همچنان با فروش بیش از ۲ میلیارد دلار در گیشه پرچم‌دار پردرآمدترین فیلم‌های تاریخ است چراکه عملکرد بسیار بهتری نسبت به «تایتانیک» و «انتقام جویان: پایان بازی» داشته است. اما با توجه به اینکه ساخت «آواتار ۲» ۱۳ سال زمان برده، گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با این موضوع وجود دارد که آیا این حماسه علمی تخیلی می‌تواند حداقل رکورد یک میلیارد دلاری را که نصف درآمد فیلم قبلی است بشکند یا نه.

البته با توجه به اینکه اکران «آواتار ۲» در ۱۶ دسامبر با اکران «آکوامن ۲» مصادف شده ممکن است این فیلم برخی از تماشاگرانش را به خاطر اینکه به تماشای آکوامن خواهند رفت از دست بدهد. از آنجایی‌ که «آواتار» توانسته عنوان پرافتخار پردرآمدترین فیلم باکس آفیس را از آن خود کند، هر درآمدی کمتر از ۱ میلیارد دلار برای «آواتار ۲» شرم‌آور خواهد بود.

منبع: screenrant

نوشته کدام‌یک از فیلم‌های ۲۰۲۲ می‌توانند به درآمد میلیارد دلاری دست پیدا کنند؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع