کلاهبرداران کارت گرافیک‌های تقلبی RTX 4090 بدون تراشه‌های GPU و حافظه می‌فروشند

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589847 3 هفته قبل 78

خریداران کارت گرافیک دست دوم باید هوشیار باشند زیرا کلاهبرداران با فروش کارت‌های تقلبی فاقد سخت‌افزارهای حیاتی، از آنها سوءاستفاده می‌کنند. همچنین گزارشاتی از فروش کارت‌های گرافیک RTX 4090 تقلبی در بازار در رسانه‌ها در حال پخش شدن است.

کارت گرافیک RTX 4090 یکی از مطلوب‌ترین کارت‌های گرافیک در بازار است، اما قیمت بسیار بالای آن بسیاری از گیمرها را مجبور می‌کند به دنبال واحدهای دست دوم ارزان‌تر بگردند. کلاهبرداران با فروش کارت‌های تقلبی که فاقد اجزای سخت‌افزاری حیاتی مانند حافظه و GPU هستند، از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند.

بازار کارت گرافیک دست دوم مدت‌هاست که توسط کلاهبرداران و فروشندگان فاقد اخلاق که از خریداران نا آگاه سوءاستفاده می‌کنند، تحت تأثیر قرار گرفته است. گزارش‌های متعددی در مورد خریدارانی که کارت‌های گرافیک معیوب (DoA) را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اند، منتشر شده است. اخیراً یک مورد دیگر نیز فاش شده است، جایی که شخصی که یک کارت MSI RTX 4090 دست دوم را از فروشنده‌ای در Facebook Marketplace خریداری کرده بود، گویا یک واحد غیرقابل استفاده دریافت کرده که GPU و حافظه آن برداشته شده بود.

کارت‌های گرافیک RTX 4090 تقلبی در بازار پخش شده‌اند!

رسانه techspot در این خصوص نوشت: «خریدار پس از متوجه شدن اینکه کارت معیوب است و علی‌رغم اینکه به عنوان «کارکرد» فهرست شده بود، هیچ ویدیویی را خروجی نمی‌دهد، کارت را به یک مغازه تعمیر رایانه محلی برد. مغازه تعمیر تشخیص داد که GPU سوخته است و پیشنهاد کرد کارت را به قیمت 200 دلار خریداری کند. قربانی که نمی‌دانست کارت او فقط یک پوسته پلاستیکی توخالی بدون هیچ قطعه حیاتی به جز PCB است، پیشنهاد را رد کرد. سپس خریدار کارت را به Northwest Repair فرستاد به امید اینکه آن را تعمیر کند، اما تکنسین‌های آنجا کشف کردند که از داخل خالی شده است. ویدئو همچنین به نظر می‌رسد تصویر واضحی از کلاهبردار ادعایی را نشان می‌دهد که در حال فروش کالاهای خود در آنچه به نظر می‌رسد یک پیاده‌رو حومه شهر است. مشخص نیست که آیا قربانی شکایت پلیس را تنظیم کرده است یا خیر، اما ما قطعاً امیدواریم که کلاهبردارانی که پول‌های سخت به دست آمده مردم را کلاهبرداری می‌کنند، زودتر با عدالت روبرو شوند.»

RTX 4090 پرچمدار فعلی کارت گرافیک انویدیا است که علی‌رغم قیمت بالایش، توسط گیمرهای جدی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اوایل امسال، کلاهبرداری‌های مشابهی در چین گزارش شد، جایی که کلاهبرداران RTX 4090 دست دوم بدون تراشه‌های GPU و VRAM می‌فروختند. اکنون به نظر می‌رسد این کلاهبرداری‌ها به سواحل آمریکا نیز رسیده است.

  • پردازنده‌های AMD Ryzen: فروش قوی در برابر Core اینتل در بازار کره
  • کارت گرافیک GeForce RTX 4070 انویدیا با چیپ گرافیکی AD103 مشاهده شده است
  • چین با ارائه یارانه‌های کلان، فروش تراشه‌های هوش مصنوعی داخلی را تقویت می‌کند
مشاهده این خبر در سایت مرجع