کلوب| بفرمایید لیگ برتر بدون امکانات و VAR

منبع :  خبر ورزشی دسته بندی : ورزش کد خبر : 514990 8 ماه قبل 266

  هم باشگاه‌ها و هم بازیکنان تیم‌های جدیدشان را شناخته‌اند و ناگفته نماند که مثل فصول گذشته نباید انتظار شرایط و تجهیزات خاص و متفاوتی را داشت.

به قول معروف آب همان آب است و کاسه همان کاسه و لیگ همان لیگ! ولی با بازگشت ستاره‌های محبوب ایرانی به وطن، که حقیقتاً این موضوع  بر جذابیتهای لیگ می‌افزاید و این مهم ، دلایل خاص خودش را دارد. 

اولین علت لذت بیشتر فوتبالی در فصل تازه ای از لیگ ایران،  بازگشت برخی ستارگان لژیونر  فوتبال کشورمان به لیگ برتر است که سطح کیفی مسابقات را ارتقا میدهد و طرفداران بیشتری را راهی استادیوم‌های ایرانی میکند که خود رنگ و بوی بهتری به بازیها می‌دهدبازیکنانی چون شجاع خلیل‌زاده ، شهاب زاهدی، حسین کنعانی زادگان، مهرداد محمدی و غیره و  البته برخی از ستاره‌های لیگ برتر هم در مسیر  برعکس این لژیونرهای سابق، به لژیونرهای جدید ایران تبدیل شدند مانند قایدی، محبی و.. 

اما انصافاً برگشت این اسامی به لیگ برتر جذابیت‌های برتر و خاصتر خود را خواهد داشت اما  دلیل دوم ، دیدن ستاره‌های تیم‌های خاص در قالب تیم‌های جدیدشان است که برای بینندگان و علاقمندان  تازگی‌های جالب بصری خود را دارد و میتواند جذاب باشد که طبیعتا این داستان در روز رقابت تیم جدید بازیکن خاص با تیم سابق خود به اوج حساسیت و هیجان می‌رسد

اما نکته مهم دیگر هم حضور مربیان جدید روی نیمکت‌های لیگ برتری است که حال و هوای  بهتری به خود گرفته است مثل حضور مربی مشهور یونانی روی نیمکت گل گهر

نکته قابل تامل این ماجرا اما در راه بودن  یک فصل جذاب از لیگ قهرمانان آسیاست که نمایندگان ایرانی این بار باید مقابل ابر ستاره‌های فوتبال دنیا در لباس تیم‌های عربی قرار بگیرند و مسلماً یک لیگ قهرمانان مهیج و جذاب اما سخت در انتظارشان است؛ لیگ آسیایی به رنگی که تاکنون ندیده اند.

چقدر خوب میشد با تدبیر آقایان پای این بزرگان فوتبال به ایران هم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در قالب حق میزبانی نمایندگان ایرانی باز میشد، اما ...

به هر روی فصل جدیدلیگ قهرمانان آسیا با فوق ستاره‌هایش، خود جذابیت را به نقطه جوش و اوج می‌رساند.

با همه این اوصاف و نکات جذابی که بیان شد نواقصی هم همچنان در لیگ برتر ایران مشاهده می‌شود؛ داستان جای خالی وی ای آر  و البته مشکلات مالی ریز و درشت و امکانات لازم  برای تیم‌های لیگ برتری از جمله پرسپولیس و استقلال که  می‌توان بوی ناشی از چالش‌های این داستان و برخی اعتصابات احتمالی بازیکنان و کادر فنی  در طول فصل  را از همین حالا استشمام کرد!

البته از داستان رونمایی از تیمهای نسبتا قدرتمند و تقویت شده تازه لیگ برتری شده هم نباید غافل شد که فضا را تازه تر میکنند ...

مورد آخری هم  مشکلات داوری است ولی امیدواریم با نبود کمک داور ویدیویی،  کمک داوران حقیقی کنار زمین با کمال دقت کمک حال قاضیان مسابقات باشند  و البته خود این داوران وسط هم با حواس جمع‌تر و هوشمندانه‌تر سوت را به صدا در بیاورند تا داستانهای تلخ فصول قبل و تنش‌های ناشی از آن تکرار نشود.

و بالاخره وعده خاص اساتید فدراسیون نشین راجع به حضور بانوان در استادیومها که باید دید چقدر تحقق می‌یابد که اگر این اتفاق هم بیفتد و تداوم داشته باشد لیگ بیست و سوم را می‌توان یک لیگ متفاوت نامید و آغازگر تحولات فوتبالی ایران..

اما امید داریم نهایتا لیگ بیست و سوم بدون امکانات و ابرستاره‌هایی که کمی با اسامی ایشان اسم و فامیل بازی شد و خبری از ورودشان نشد؛  اما با حضور ستاره‌های جدید داخلی  و پرشورهای همیشگی یعنی هواداران کمی جذاب‌تر از گذشته به نظر برسد.

وحیدرضا عبدی نژاد| باشگاه خبرنگاران آزاد

مشاهده این خبر در سایت مرجع