کلوب| تبلیغات وسط زمین؛ هنر جدید صدا و سیما!

منبع :  خبر ورزشی دسته بندی : ورزش کد خبر : 590035 2 هفته قبل 40

فوتبال دوستان بیاد دارند در دیدارهای استقلال و پرسپولیس در طول دهه هفتاد و هشتاد، تبلیغاتی در چمن از طریق قاب تلویزیون مشاهده می‌کردیم. حالا مسئولان تلویزیون تصمیم گرفته‌اند که تجدید و تداعی خاطره کنند و قرار هم نیست که به همین راحتی عادات خود را کنار بگذارند!

بارها و بارها در هفته‌های گذشته، شاهد این امر بوده ایم که با پخش برندهای تبلیغاتی ایرانی در میانه زمین حین پخش بازی‌های اروپایی، بر روح و روان مخاطبان فوتبال رژه رفته‌اند؛ بینندگان اذیت و از تماشای فوتبال با چنین شرایطی، دلسرد می‌شوند.

این قضیه به حدی پیش رفت که در بازی سه شنبه شب رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، محمد رضا احمدی گزارشگر این دیدار را مجبور به واکنش‌هایی همراه با طعنه و کنایه کرد!

پخش تبلیغات به چنین سبک و سیاقی بدجوری ذوق مخاطب را برای تماشای جذاب ترین و هیجان انگیز ترین فوتبال‌های اروپایی کور می‌کند؛ آخر  کجای دنیا، به این روش برندهای داخلی خود را به نمایش می‌گذارند؟

چنین اقدامی‌اصلاً و ابدا زیبنده سازمانی مثل صدا و سیما نیست! این کار می‌تواند به کاهش بینندگان فوتبال از قاب تلویزیون کمک کند. حتی می‌توان به عنوان مثال به بازی سپاهان و پرسپولیس هم اشاره ای داشت که علاوه بر تبلیغات ثابت وسط زمین، در نیمه اول تبلیغات کامپیوتری و گرافیکی که فقط در تصاویر تلویزیون قابل مشاهده بود و در اصل چنین تابلوهای تبلیغاتی کنار دروازه‌ها وجود نداشت، ضربه بزرگی به کیفیت و استاندارد پخش تلویزیونی وارد کرده بود؛ هرچند که در نیمه دوم کیفیت تصاویر دریافتی به همان کیفیت سابق بازگشت و آن تبلیغات کامپیوتری هم از کنار زمین برداشته و حذف شد!

در حالی که روز به روز از رغبت مردم به تماشای رسانه ملی کاسته می‌شود، انجام اینگونه اقدامات به هیچ وجه نمی‌تواند قابل توجیه و دفاع باشد! پخش تبلیغات درست در وسط زمین، از هر لحاظ حرفه ای و صحیح نیست و در دراز مدت اثراتش را با واکنش بینندگان فوتبال خواهیم دید!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

مشاهده این خبر در سایت مرجع