کنسول دستی ROG Ally X ایسوس: با همان AMD Ryzen Z1 APU اما باتری بزرگتر

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590811 1 هفته قبل 92

شرکت ایسوس کنسول بازی دستی کاملاً جدید خود به نام ROG Ally X را معرفی کرده است که با استفاده از همان APUهای Ryzen Z1 کمپانی AMD، نسخه ارتقاء یافته‌ای از مدل اصلی را ارائه خواهد کرد.

سال گذشته، کنسول ROG Ally شرکت ایسوس به نمایش درآمد و اولین نسخه دستی بود که از APUهای جدید Ryzen Z1 کمپانی AMD بر اساس معماری هسته Zen 4 استفاده می‌کرد. اکنون پس از گذشت یک سال، شرکت ایسوس در حال ارتقا امکانات برای کاربران دستی خود و ارائه یک مدل تقویت‌شده در قالب ROG Ally X است.

کنسول دستی ROG Ally X شرکت ایسوس: ارتقایی قابل توجه اما با قیمت بالاتر

همانطور که گفته شد، کنسول ASUS ROG Ally X بر اساس همان سری Ryzen Z1 APU شرکت AMD ساخته شده است، با این وجود به جای داشتن دو مدل، نوع X فقط با پردازنده Ryzen Z1 Extreme رده بالا پیکربندی می‌شود که بهترین APU انتخابی برای کنسول‌های دستی خواهد بود زیرا از 8 هسته، 16 رشته، حداکثر سرعت کلاک 5.1 گیگاهرتز، 12 واحد محاسباتی RDNA 3 و 24 مگابایت حافظه کش پشتیبانی می‌کند. این APU را می‌توان بین 9 وات تا 30 وات پیکربندی کرد و با توجه به خنک کننده ارتقا یافته در ROG Ally X، می‌توانید انتظار عملکرد بهتری را از این تراشه دستی فوق العاده کارآمد داشته باشید.

 با همان AMD Ryzen Z1 APU اما با باتری بزرگتر

شرکت ایسوس در طراحی کنسول ROG Ally X تغییرات عمده‌ای را در بخش باتری و ذخیره‌سازی ایجاد کرده است و با ارتقای باتری به ظرفیت‌های 30 تا 40 درصدی (از نظر شرکت ایسوس ارتقا باتری بسیار عالی است)، در مقایسه با مدل اصلی، زمان بازی دو برابر بیشتری را ارائه خواهد داد. فضای ذخیره سازی اکنون با پشتیبانی از درایوهای NVMe M.2 SSD با حداکثر 2280 فرم فاکتور ارائه می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که درایوهایی با ظرفیت 4 تا 8 ترابایت را به دستگاه وصل کنید. علاوه بر آن، ارتقاء حافظه حتی بهتر از این است و اکنون با پشتیبانی از حافظه LPDDR5X-7500 ارائه می‌شود.

در رابطه با ابعاد باید گفت که شرکت ایسوس باید همان اندازه مدل قبلی را برای شاسی و صفحه نمایش کنسول ROG Ally X جدید حفظ کند. شما می‌توانید همان پنل 7 اینچی FHD را با نرخ رفرش حداکثر 120 هرتز و حداکثر روشنایی 500 نیت انتظار داشته باشید. یکی از مشکلات عمده در مدل قبلی، کارت SD بود که به درستی کار نمی‌کرد و برای حل این مشکل، شرکت ایسوس کارت SD را از هیت سینک داخلی جدا کرده است که باید یک بار برای همیشه این مشکل را برطرف کند. به علاوه تغییرات فیزیکی دیگری نیز روی این کنسول دستی انجام خواهد شد، با این وجود شرکت ایسوس فقط این اطلاعات را به اشتراک گذاشته است.

در نهایت باید اضافه کرد که کنسول دستی ROG Ally X شرکت ایسوس در رنگ مشکی در دسترس خواهد بود و از آنجایی که این مدل یک کنسول دستی برای بخش enthusiast است، احتمالا بها تمام شده آن کمی بالاتر از قیمت خرده فروشی 699 دلاری نسخه اصلی Z1 Extreme باشد. انتظار می‌رود شرکت ایسوس جزئیات بیشتری در این رابطه را در تاریخ دوم ژوئن در جریان رویداد پیش از Computex 2024 به اشتراک بگذارد، پس با ما همراه باشید.

  • ایسوس فریمور بایوس AMD AGESA 1.1.8.0 را برای مادربرد های X670E عرضه کرد
  • ایسوس اولین کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX را با تنها دو فن عرضه کرد
  • بررسی مادربرد ایسوس ROG MAXIMUS Z790 APEX ENCORE
مشاهده این خبر در سایت مرجع