گوشی پیکسل 8A گوگل رسماً معرفی شد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 590561 1 هفته قبل 120

گوشی پیکسل 8A که به‌طور رسمی معرفی شده است، از پردازنده جدید گوگل بهره می‌برد، امکانات هوش مصنوعی جدیدی اضافه می‌کند و همچنان با قیمت حداقل 499 دلار در ایالات متحده عرضه می‌شود. بهترین خبر این است که 8A از هفت سال پشتیبانی نرم‌افزاری پیکسل 8 و 8 پرو بهره می‌برد که در یک گوشی میان‌رده بسیار نادر است.

مشخصات گوشی پیکسل 8A

8A همان شکل و اندازه کلی مدل قبلی خود را حفظ می‌کند. اما صفحه‌نمایش 6.1 اینچی آن از چند به‌روزرسانی چشمگیر پشتیبانی می‌کند: بالاترین نرخ نوسازی اکنون 120 هرتز است، پانل تا 40 درصد روشن‌تر می‌شود و اوج روشنایی آن به2000 نیت می‌رسد. این ارتقاها مهم به‌نظر می‌رسند، به خصوص از آنجاییکه رقیب اصلی 8A در ایالات متحده، وان پلاس 12R با نمایشگر عالی عرضه می‌شود.

امسال سال AI On Things است و پیکسل 8A نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی مانند پیکسل 8 و 8 پرو با ویژگی‌های مولد عکس و ویدیوی هوش مصنوعی از جمله Magic Editor, and Audio Magic Eraser ارائه می‌شود. Circle to Search نیز موجود است و 8A می‌تواند مدل هوش مصنوعی گوگل بهینه‌سازی‌شده برای موبایل، Gemini Nano را اجرا کند.

گوشی پیکسل 8A گوگل رسماً معرفی شد

سایر مشخصات نسبت به نسل گذشته یا بدون تغییر یا اندکی تقویت شده‌اند. هنوز 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی وجود دارد، اگرچه اکنون یک گزینه 256 گیگابایتی نیز وجود دارد. سخت‌افزار دوربین از جمله سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی تثبیت‌شده نسبت به 7A تغییری نکرده است. این دستگاه دارای رتبه IP67، مطابق با 7A و ظرفیت باتری آن کمی بالاتر است؛ 4492 میلی‌آمپرساعت در مقایسه با 4385 میلی‌آمپرساعت نسل قبل. شارژ بی‌سیم از طریق Qi 1.3 تا حداکثر 7.5 وات دردسترس است.

Pixel 8A امسال در موقعیت عجیبی قرار دارد؛ جایی که بزرگترین رقیب آن ممکن است از خود گوگل باشد. بنابراین گوگل مطمئناً در مورد استراتژی قیمت‌گذاری خود در مورد سه گوشی سری 8 محتاط خواهد بود‌.

  • گوگل می‌خواهد هوش مصنوعی را به بخشی از فوتبال تبدیل کند!
  • گوگل برای تبدیل‌شدن به موتور جستجوی سافاری، 20 میلیارد دلار به اپل پرداخت کرد
  • گوگل شبکه Find My Device را اوایل هفته آینده راه‌اندازی خواهد کرد
مشاهده این خبر در سایت مرجع