گوگل پلی امکان دانلود هم‌ زمان چند اپلیکیشن را فراهم میکن

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589715 2 هفته قبل 123

براساس گزارش‌های جدید، دیگر نیاز نیست که در فروشگاه گوگل پلی برای دانلود چند اپلیکیشن منتظر بمانید تا هر کدام به‌صورت جداگانه دانلود و نصب شود. حالا می‌توانید در گوگل پلی اپلیکیشن‌های موردنظر خود را به‌صورت هم‌ زمان دریافت کنید؛ البته این قابلیت فعلاً فقط برای دانلود هم‌ زمان دو اپلیکیشن فعال شده است.

هنگامی که یک گوشی اندرویدی جدید خریداری می‌کنید، احتمالا یکی از اولین کارهایی که انجام می‌دهید این است که همه اپلیکیشن‌های موردعلاقه خود را نصب کنید. زمانی که در گذشته این کار را انجام می‌دادید، باید منتظر می‌ماندید تا گوگل‌ پلی برنامه‌ها را یکی یکی دانلود کند. این انتظار بسیار خسته‌کننده بود؛ به خصوص برای کسی که قصد داشت ده‌ها برنامه را در طول این فرآیند دانلود کند.

خوشبختانه، به نظر می‌رسد گوگل اخیراً این فرآیند را کمی سریعتر کرده است. ظاهراً گوگل پلی حالا اجازه می‌دهد که به‌طور همزمان دو برنامه را دانلود کنید. اگرچه این تغییر چندان قابل‌توجه نیست، اما هر چیزی برای کاهش زمان لازم برای راه‌اندازی یک تلفن جدید، قدمی روبه‌جلو محسوب می‌شود.

دانلود هم‌ زمان اپلیکیشن ها در گوگل پلی

قابلیت دانلود هم‌زمان اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی در گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا و چندین دستگاه پیکسل کار می‌کند. بنابراین گوگل امکان دانلود و نصب هم‌زمان برنامه‌ها را در فروشگاه اپلیکیشن خود به‌صورت گسترده فراهم کرده و فقط لازم است نسخه اخیر اندروید و آخرین نسخه خود گوگل پلی را داشته باشید. همان‌طور که در اسکرین‌شات زیر مشاهده می‌کنید، می‌توانید میزان حجم دانلودشده را برای هر برنامه در پلی استور و یا در صفحه اصلی گوشی خود مشاهده کنید.

گوگل پلی امکان دانلود هم‌ زمان چند اپلیکیشن را فراهم میکن

متأسفانه، تلاش گوگل به همین‌جا محدود می‌شود و هنوز امکان دانلود چندین به‌روزرسانی به‌طور همزمان فراهم نشده است. مثلاً گلکسی S23 اولترا که از دانلود همزمان برنامه‌های جدید پشتیبانی می‌کند، از دانلود همزمان آپدیت برای برنامه‌های موجود پشتیبانی نمی‌کند.

همانطور که می‌دانید، در میان کاربران عمدتاً آپدیت‌کردن اپلیکیشن‌ها بیشتر از نصب اپلیکیشن‌های جدید انجام می‌شود. بنابراین برای کاربردی‌ترشدن این قابلیت، باید قابلیت آپدیت هم‌زمان چند اپلیکیشن نیز فعال شود. اگر گوگل این قابلیت را به اندروید اضافه کند، احتمالاً کاربران از تجربه بهتری در استفاده از دستگاه‌های خود لذت خواهند برد و فعالیت‌های روزمره خود را با سرعت بیشتری انجام خواهند داد.

البته، هنوز هم این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ مخصوصاً زمانی که یک گوشی جدید خریده‌اید و می‌خواهید چندین اپلیکیشن را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

آیا شما هم می‌توانید چند اپلیکیشن را به صورت همزمان در گوشی اندرویدی خود دانلود کنید؟ مدل گوشی و اینکه آیا این قابلیت‌ برای شما هم فعال شده یا خیر را در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

مشاهده این خبر در سایت مرجع