یادگیری سریع‌تر واژگان انگلیسی

منبع :  اساتیدآنلاین دسته بندی : کد خبر : 160279 2 سال قبل 229

لیست واژگان انگلیسی که «باید» مرتباً مطالعه کنید چقدر طولانی است؟! آیا لیست‌تان شامل 500، 1000 یا حتی 3000 واژه می‌شود؟

تهیه بسیار سریع لیست واژگان آسان است اما وقتی به سطح متوسط یا پیشرفته زبان‌آموزی می‌رسید مطالعه پیوسته همه واژگان غیرممکن است. ما این مقاله بهترین روشِ یادگیری سریع‌تر واژگان انگلیسی را به شما آموزش می دهیم.

توسعه سریع‌تر دایره لغات

تجربه من نشان می‌دهد که وقتی واژگان جدید را تا فردای بعد یادگیری‌ برای بار اول مرور می‌کنم یادآوری واژگان جدید آسان‌تر می‌شود. همچنین وقتی واژگان جدید را 2 یا 3 بار طی 1 هفته مرور می‌کنم، معمولا آنقدر بلدم که احساس می‌کنم کاملا بر آن‌ها مسلط هستم.

15 دقیقه در هفته همه زمانی است که لازم دارید صرفِ مطالعه و یادآوری واژگانی کنید که قرار است در حافظه بلندمدت ذهن‌تان تثبیت شوند. راه حل آن دیدن یا شنیدنِ 3 یا 4باره واژگان طی هفته اول یادگیری است.

بهترین روش مرور واژگان جدید و توسعه موفقیت‌آمیز دایره لغات تماشای دوباره فیلم یا خواندن دوباره مقاله‌ای است که بار اول واژه را در آن دیدید. با این کار هم مروری بر بافت واژگان کردید و هم همزمان واژه‌ها را دوباره می بینید.

استفاده از بافت برای توسعه سریع دایره لغات 

زمانی که کاربرد واژه‌ها را در زندگی واقعی خود، به تناسب بافت، می‌بینید یا می‌شنوید فهم معنای واژه‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود. معنای واژه را با دیدن شرایطی که واژه در آن به کار برده می‌شود، می‌توانید بفهمید.

به همین دلیل، همیشه توصیه‌ام این است که ویدیوها، مقالات، کتب یا فایل های صوتی مختلف را مطالعه کنید تا بتوانید واژگان جدید را به موقعیتی که آن واژه را اول بار در آن دیدید، ربط دهید. در صورت امکان، از جمله اولیه که واژه در ابتدا در آن به کار رفته بود بمنزله جمله مثال برای واژگان جدید استفاده کنید. این فرایند کمکتان می‌کند واژگان « ناشناخته‌» را به جایی که به یاد می‌آورید واژه ابتدا در آن استفاده شده بود ربط دهید.

یادگیری سریع‌تر واژگان انگلیسی یادگیری سریع‌تر واژگان انگلیسی

از این پس لیست‌های «قدیمی» دایره لغات را مطالعه نکنید

اگر واژه‌ای پراستفاده باشد، مدت کوتاهی پس از یادگرفتن، آن را مجددا خواهید دید. بنابراین اگر واژه جدیدی را فراموش کردید؛ یعنی آن واژه به احتمال زیاد پراستفاده نیست. پس چرا تلاش می‌کنید واژه‌ای را که دیگر قرار نیست استفاده کنید را یادآوری کنید؟ ایده اصلی توسعه دایره لغات پیدا کردن واژگان پراستفاده است.

درضمن به محض اینکه واژگان جدید را یادگرفتید (بعد از حدود یک هفته مرور)، تا چند هفته بعد اگر آن را در فایلی صوتی بشنوید یا در نوشته‌ای ببینید به احتمال زیاد خواهید شناخت. در این مقطع، وقتی برای صحبت کردن به واژه نیاز داشته باشید یا آن را به یاد می‌آورید یا یادتان نمی‌آید. مطالعه زبان و در معرض آن قرار گرفتن را پیوسته ادامه دهید، از فرصت‌های شنیدن، خواندن، یا تجربه زبان و دایره لغات تا حداکثر ممکن استفاده کنید.

وقتی مغزتان آماده باشد آن را به یاد خواهید آورد

گاهی اوقات واژه‌هایی پیدا خواهید کرد که یادآوری‌شان سخت است چون واژه‌های دیگرِ مشابه با آن را یاد نگرفته‌اید. با رشد دایره لغات انگلیسی شما، یادآوری واژگان عجیب‌تر و دایره لغات پیشرفته‌تر آسان‌تر خواهد شد چون قادرید آن‌ها را به واژگان دیگری که در انگلیسی مشابه‌اند مرتبط کنید.

اگر نمی‌توانید واژه‌ای را به یاد بیاورید، مهم نیست چقدر تلاش می‌کنید؛ آن را دیگر مطالعه نکنید چون برای یادگرفتن آن عبارت یا واژه جدید هنوز آمادگی ندارید. اگر آن واژه یا عبارت مهم باشد، مکررا آن را خواهید دید و هربار برای‌تان آشناتر خواهد شد.

نوشته یادگیری سریع‌تر واژگان انگلیسی اولین بار در اساتید آنلاین. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع