یوبی سافت بزرگ در صف معامله و احتمال فروش این ناشر در آینده نزدیک

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 229913 2 سال قبل 172

شایعات و احتمالات اخیر خبر از حضور یوبی سافت بزرگ در صف معامله و فروخته شدن آن می‌دهند. با توجه به شرایط فعلی و شواهد موجود، این کمپانی ممکن است یک ناشر بزرگ دیگر باشد که در آینده نزدیک فروخته می‌شود. برای اطلاع بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

  • سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری یوبی سافت روی چهارمین استودیو در کبک
  • تایید حمله سایبری به یوبی سافت: هیچ گونه اطلاعاتی از کاربران لو نرفته است
  • تحریم روسیه توسط یوبی سافت و Take-Two

یوبی سافت بزرگ در صف معامله

یوبی سافت بزرگ در صف معامله

گزارش جدیدی که توسط «بلومبرگ» (Bloomberg) منتشر شده است نشان می‌دهد که «یوبی سافت» (Ubisoft) ممکن است ناشر بزرگ بعدی باشد که برای فروخته شدن هدف‌گذاری شده است. به گفته منابع بلومبرگ، اخیرا چندین شرکت سهامی خاص مانند Blackstone Inc. و KKR & Co در حال مطالعه کسب و کار یوبی سافت بوده‌اند. با این اوصاف، یوبی سافت هنوز وارد هیچ مذاکره‌ای نشده است و حتی مطمئن نیستیم که سهامدار اصلی، رئیس هیئت مدیره و خانواده «ایو گیلموت» (Yves Guillemot)، علاقه‌مند به فروش آن باشند.

از سوی دیگر، به گفته Kotaku، این شرکت اخیرا با کمک شرکت‌های حسابرسی خارجی، حساب‌های خود را مرتب کرده است و این امر می‌تواند نشانه‌ای از حضور یوبی سافت بزرگ در صف معامله برای فروش خود باشد. در حالی که مطمئنا خریداران با توجه به پایین بودن قیمت سهام این ناشر به خرید آن تشویق می‌شوند، امروز سهام یوبی سافت 4.74 درصد افزایش یافته است و احتمالا این افزایش قیمت در پی شایعات اخیر بوده است. به طور کلی سهام این کمپانی در سال گذشته بیش از 40 درصد سقوط کرده که منجر به ارزش بازار 4.8 میلیارد یورو شده است.

دیگر خواستگاران بالقوه یوبی سافت قطعا «مایکروسافت» (Microsoft) و «سونی» (Sony) هستند، حتی اگر مایکروسافت در حال حاضر مشغول بررسی‌های نظارتی در مورد قرارداد خرید عظیم «اکتیویژن-بلیزارد» (Activision-Blizzard) باشد (مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را با قیمت 68.7 میلیارد دلار خریداری می کند)، سونی نیز در حال بستن قرارداد برای خرید «بانجی» (Bungie) است (سونی “بانجی” توسعه‌دهنده سری بازی Destiny را به مبلغ 3.6 میلیارد دلار خرید). با این حال، هر دوی این شرکت‌ها به احتمال زیاد سرخوشی‌های افزایش مالکیت‌شان را ادامه خواهند داد و همین طور باید اعتراف کرد که یوبی سافت یک هدف ارزشمند در صنعت بازی است.

پروژه‌های فعال در یوبی سافت

یوبی سافت

اگر چه در حال حاضر جدول انتشار عناوین یوبی سافت کاملا واضح نیست؛ اما، تا این اندازه می‌دانیم که شامل تعداد زیادی پروژه در حال توسعه است. از بازی‌های رایگان (The Division Heartland, XDefiant, Ghost Recon Frontline, Project Q) گرفته تا بازی‌های موبایل (The Division Mobile, Rainbow Six Mobile, Assassin’s Creed Mobile)، بازی‌های واقعیت مجازی (Assassin’s Creed VR، Splinter Cell VR) و البته بسیاری از بازی‌های برتر (The Settlers, Prince of Persia: Sands of Time Remake, Avatar: Frontiers of Pandora, Assassin’s Creed Infinity, Skull and Bones, Beyond Good & Evil 2, Roller Champions, Mario + Rabbids Sparks of Hope, بازی جهان باز بدون عنوان Star Wars و بازسازی Splinter Cell).

البته باید بگوییم که این عناوین حتی تصویر کاملی از کل پروژه‌های فعال در یوبی سافت را ارائه نمی‌دهند. بسیاری از پروژه‌های فعلی حتی هنوز به صورت رسمی اعلام نشده‌اند؛ اما، مانند: Assassin’s Creed Rift، دنباله‌ای برای Immortals: Fenyx Rising، یک بازی جدید 2.5D Prince of Persia در حال توسعه در Ubisoft Montpellier و The Crew 3 به صورت شایعه شده وجود دارند. بالاتر از آن‌ها، یوبی سافت همچنین به کار روی بسیاری از بازی‌های لایو سرویس مانند Rainbow Six: Siege، For Honor، The Division 2، Assassin’s Creed Valhalla و Rainbow Six: Extraction ادامه می‌دهد.

علاوه بر این، در GDC 2022، این شرکت Ubisoft Scalar را نیز معرفی کرد که ابزاری تولیدی با هدف استفاده از قدرت محاسبات ابری برای افزایش بیشتر قابلیت‌های شبیه‌سازی دنیای بازی‌هایش است. در نهایت باید بگوییم که هنوز هیچ اطلاعی از وضعیت بعدی یوبی سافت وجود ندارد و باید منتظر خبرهای رسمی در این زمینه باشیم. اخبار بعدی ما را برای اطلاع بیشتر دنبال کنید.

شما درباره این که یوبی سافت بزرگ در صف معامله قرار دارد، چه نظری دارید؟ آیا فروخته شدن این ناشر را محتمل می‌دانید؟ نظرات و ارزیابی‌های خود را از شرایط فعلی برای ما بنویسید.

  • توقف رسمی توسعه Ghost Recon Breakpoint توسط یوبی سافت
  • احتمال خرید کوجیما پروداکشنز توسط سونی با بنر جدید پلی استیشن
  • خریداری 100 درصدی Quantic Dream توسط NetEase در اواخر امسال
مشاهده این خبر در سایت مرجع