۱۳ نکته برای داشتن یک آرایش عروس بی‌نقص و زیبا

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 270109 1 سال قبل 219

اگر اهل آرایش کردن باشید و در این کار مهارت داشته باشید، شاید ترجیح بدهید که آرایش عروس خود را خودتان انجام دهید. به‌خصوص کسانی که سلیقه‌ی خاصی دارند یا آرایش‌های ملایم را می‌پسندند معمولا ترجیح می‌دهند خودشان در منزل آرایش کنند. اگر دوست دارید در روز عروسی خودتان آرایشگر خودتان باشید، این نکاآت را به خاطر بسپارید

چرا آرایش عروس مهم است؟

آرایش عروس

 

روز عروسی یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی شما است و طبیعی است که بخواهید در این روز، بدرخشید و از همیشه زیباتر باشید. اما غیر از این مورد، آرایش روز عروسی به خاطر دلایل مهم دیگر، اهمیت زیادی دارد.

در روز عروسی زیاد عکس می‌اندازید و عکاسان و فیلبمردارها از دوربین‌های بسیار باکیفیت برای ثبت تصاویر شما استفاده می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که تمام جزییات آرایش صورت شما در تصاویر ثبت شود. پس باید آگاهانه محصولات آرایشی را انتخاب کنید. اشتباه در آرایش می‌تواند باعث شود که صورت شما در عکس‌ها بسیار براق یا حتی تیره به نظر برسد.

دلیل دیگری که باید به آرایش روز عروسی اهمیت بدهید، طلانی بودن مدت زمانی است که قرار است آرایش روی صورت شما باقی بماند. بسته به تعداد مراسمی که دارید و برنامه‌هایی که برای عکاسی دارید، احتمالا باید از صبح آماده شوید و آرایشتان را تا آخر شب حفظ کنید. به‌همین دلیل، مهم است که از محصولات باکیفیت استفاده کنید. علاوه‌بر‌این باید شرایطی مثل گرمای هوا، عرق کردن و… را هم در نظر بگیرید و با توجه به آن، محصولات آرایشی را انتخاب کنید.

  • ۱۰ مرحله‌ی ساده برای یک آرایش لایت زیبا و طبیعی

۱۳ نکته برای داشتن یک آرایش عروس بی‌نقص

برای اینکه آرایشی ماندگار و زیبا در روز عروسی خودتان داشته باشید، این نکات را به خاطر بسپارید.

۱. فصل برگزاری عروسی را در نظر بگیرید

برای آرایش عروس باید کرم‌پودر و محصولات اصلی آرایشی را با توجه به شرایطی که در روز عروسی دارید، انتخاب کنید. اگر فصل زمستان است نباید کرم‌پودری انتخاب کنید که خیلی خشک یا مات به نظر برسد. اگر فصل تابستان است، باید از هر محصولی که باعث براق شدن پوست می‌شود، اجتناب کنید. اگر قرار است از صبح تا شب مراسم شما طول بکشد از محصولات بادوام‌تر و باکیفیت‌تر استفاده کنید.

اگر عروسی شما در تابستان برگزار می‌شود، بهتر است که ابتدا پوست را با یک پرایمر ضدآب و ضددرخشش آماده کنید. برای فصل زمستان و پاییز از کرم‌پودری استفاده کنید که پوشانندگی بیشتری داشته باشد.

۲. روزهای قبل از عروسی حسابی آب بنوشید

این توصیه را باید در تمام طول سال برای داشتن پوست سالم و زیبا به کار ببندید ولی برای روز عروسی به این توصیه بیشتر از همیشه توجه کنید. از مدت‌ها قبل از عروسی سعی کنید مایعات بیشتری مصرف کنید تا پوست شما شاداب‌تر باشد. پوست شاداب باعث می‌شود که مواد و محصولات آرایشی، بهتر روی پوست قرار بگیرند و آرایشی بی‌نقص‌تر داشته باشید.

۳. آرایشتان را قبلا امتحان کنید

قبل از روز عروسی حتما آرایش‌های مختلف را امتحان کنید. بعد از امتحان کردن رنگ‌ها و سبک‌های مختلف، یکی از آن‌ها را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. همان آرایش را چند بار قبل از عروسی تکرار کنید تا مطمئن باشید که همه‌چیز طبق سلیقه‌ی شما است.

با این کار، شما در روز عروسی اعتمادبه‌نفس و اطمینان کافی از نتیجه‌ی کار دارید و بدون استرس و نگرانی به نتیجه‌ی مطلوب خود می‌رسید.

۴. از محصولات ضدآب استفاده کنید

در روز عروسی سعی کنید تمام محصولات آرایشی که استفاده می‌کنید، ضدآب باشد. در طول عروسی ممکن است عرق کنید و حتی اشک بریزید. مطمئنا دوست ندارید آرایشی که مدت‌ها برای آن وقت صرف کرده‌اید با عرق خراب شود. حداقل سعی کنید محصولات آرایش چشم را ضدآب تهیه کنید.

۵. آرایش متعادلی انتخاب کنید

آرایش عروس

 

برای اینکه یک آرایش شیک و بی‌نقص داشته باشید باید تعادل در آرایش کردن را رعایت کنید. مثلا اگر سایه‌ی چشم اسموکی دوست دارید، بهتر است که آرایش صورت شما ملایم‌تر و کاملا طبیعی باشد. برای لب باید رنگ‌های کاملا نود و طبیعی انتخاب کنید.

اگر دوست دارید آرایش لب‌های شما بیشتر و قابل توجه‌تر باشد، آرایش صورت و چشم را ساده‌تر کنید. در واقع نباید تمام اجزای صورت، آرایش غلیظ داشته باشند. با این کار فقط یک چهره‌ی مصنوعی و غیرقابل‌تشخیص خواهید داشت که فقط لوازم آرایش آن دیده می‌شود.

۶. چند مورد از لوازم آرایشی را همراه داشته باشید

ممکن است در طول مراسم، بخشی از آرایش شما خراب شود و نیاز به اصلاح داشته باشد. برای این شرایط، لازم است که تعدادی از لوازم آرایش خود را همراه داشته باشید. رژ لب یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که باید همراهتان باشد.

غیر از رژ لب، پودرهای مات‌کننده یا پدهای جذب چربی صورت را همراه ببرید. با این پودرهای مات‌کننده و پدها، اگر بخشی از صورت شما چرب و براق شد می‌توانید آن را اصلاح کنید. آینه‌ی جیبی هم از دیگر وسایل ضروری است که باید در کیف خود داشته باشید.

۷. در انتخاب رنگ کرم‌پودر دقت کنید

مهم‌ترین محصول آرایشی که باید در انتخاب آن دقت کنید، کرم‌پودر است. رنگ کرم‌پودر باید شبیه‌ترین رنگ به پوست خودتان یا رنگ گردن باشد. در روز عروسی زیاد از شما عکس می‌اندازند. مطمئنا دوست ندارید رنگ گردن شما با رنگ صورتتان فرق داشته باشد.

۸. استفاده از محصولات سفیدکننده‌ی دندان

روز عروسی باید لبخندی به لب داشته باشید و در عکس‌ها هم عکاسان از شما می‌خواهند لبخند بزنند. اگر دندان‌های سفید و زیبا ندارید، در روز عروسی تقریبا نمی‌توانید آن را پنهان کنید. اگر دوست دارید دندان‌های سفیدتری داشته باشید تا در عکس‌ها بدرخشند، از محصولات سفیدکننده‌ی دندان استفاده کنید.

بسته به محصولی که می‌خرید، ممکن است لازم باشد که این محصولات را از چند ماه قبل شروع به استفاده کنید.

۹. پوست را آماده کنید

آماده کردن پوست مهم‌ترین قدم برای داشتن یک آرایش ماندگار و زیبا است. این آمادگی فقط چند دقیقه قبل از آرایش نیست و ممکن است از روزها و ماه‌ها قبل از روز عروسی شروع شود.

از مدت‌ها قبل از محصولات آرایشی مختلف مثلا ماسک‌ها و سرم‌ها برای تقویت پوست، کاهش چین و چروک و روشن کردن پوست استفاده کنید. با این محصولات پوست شما روشن‌تر، شاداب‌تر و سرزنده‌تر می‌شود. فقط دقت کنید که از محصولات باکیفیت و امتحان‌شده استفاده کنید. اگر محصول مورد نظر، برای پوست شما مناسب نباشد و آن را قبلا امتحان نکرده باشید، ممکن است دچار مشکلاتی مثل حساسیت و جوش شوید.

از ملایم‌ترین و سازگارترین محصولات امتحان‌شده برای پوست خود استفاده کنید. روز عروسی قبل از شروع آرایش و بعد از بیدار شدن از خواب، ابتدا صورت را حسابی بشویید و حتما از یک مرطوب‌کننده‌ی سبک استفاده کنید.

  • ترتیب درست استفاده از محصولات در روتین پوستی چگونه است؟

۱۰. از پرایمر استفاده کنید

اگر می‌خواهید آرایش شما یکدست و زیبا باشد و برای ساعت‌های طولانی تا آخر شب دوام داشته باشد، حتما قبل از آرایش از یک پرایمر خوب و باکیفیت استفاده کنید. پرایمر فواید متعددی دارد؛ از جمله اینکه باعث یکنواخت شدن پوست می‌شود. یعنی بدون هیچ پستی و بلندی و منافذ باز می‌توانید آرایش بی‌نقصی داشته باشید. علاوه بر بهبود ظاهر پوست، پرایمر باعث می‌شود که محصولات آرایشی برای مدت بیشتری روی پوست بمانند و دیرتر خراب شوند.

بیشتر پرایمرها فواید دیگری هم برای پوست دارند؛ بعضی از آن‌ها آبرسان هستند، بعضی ویتامین دارند و در مجموع پوست را شاداب‌تر و یکدست‌تر می‌کنند.

۱۱. از پودر فیکس استفاده کنید

آرایش عروس

 

برای آرایش روزانه می‌توانید با خیال راحت از پودر فیکس صرف نظر کنید ولی برای آرایش عروس حتما باید از آن استفاده کنید. پودر فیکس باعث می‌شود که محصولات آرایشی روی پوست تثبیت شوند و بعد از مدتی، ترک روی پوست ایجاد نشود. این پودرها علاوه بر تثبیت کردن آرایش و افزایش دوام آن، کمک می‌کنند که آرایش شما طبیعی‌تر به نظر برسد.

به غیر از پودر فیکس، محصول دیگری هم برای این منظور در بازار وجود دارد. اسپری‌های تثبیت آرایش هم گزینه‌ی مناسبی هستند تا در آخرین مرحله از آن‌ها استفاده کنید.

۱۲. از محصولات SPF دار استفاده نکنید

برای آرایش عروس سعی کنید از این محصولات استفاده نکنید. ضدآفتاب‌ها و کرم‌پودرهایی که SPF بالایی دارند، باعث ایجاد انعکاس نور در عکس‌ها می‌شوند. علاوه بر این بعد از مدتی دی اکسید می‌شوند یا رنگ محصولات آرایشی را به نارنجی تغییر می‌دهند. اگر دوست دارید از این محصولات استفاده کنید، SPF برابر با ۱۵ کافی است.

۱۳. مژه‌ی مصنوعی را قبلا امتحان کنید

برای آرایش عروس از مژه‌های مصنوعی با ظاهر طبیعی استفاده کنید. اگر با استفاده از مژه‌های مصنوعی راحت نیستید، حتما قبل از روز عروسی چند باری آن را امتحان کنید تا به آن عادت کنید و استفاده از آن باعث سوزش چشم و ناراحتی شما در روز عروسی نشود.

منبع: Brides و Brides

نوشته ۱۳ نکته برای داشتن یک آرایش عروس بی‌نقص و زیبا اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع