۵ استقلالی از برزخ بازگشتند/ ستاره هایی که باعث حسرت هواداران شدند

منبع :  خبر ورزشی دسته بندی : ورزش کد خبر : 419678 1 سال قبل 167

در سال های گذشته و در  میان ستاره هایی که پیراهن استقلال را پوشیدند بودند بازیکنانی که بعد از جدایی از این تیم توانستند دوباره درخشش ویژه ای داشته باشند و ناکامی در جمع آبی ها را فراموش کنند.

رینالدو کروسادو

این بازیکن پرویی با سابقه بازی در گراس‌هاپر سوییس در لیگ نهم و در سن ۲۴ سالگی به استقلال آمد اما او اغلب مصدوم بود و نتوانست به آبی‌ها کمک کند تا خرید خارجی شکست خورده‌ای برای استقلال به حساب بیاید اما بخت رینالدو پس از ترک ایران باز شد.

رینالدو دو سال پس از ترک ایران به ایتالیا رفت و دو فصل برای کیه‌وو در ۲۵ بازی سری آ به میدان رفت. او پس از جدایی از کیه‌وو هم در باشگاه‌های مطرحی مثل ناسیونال اروگوئه و نیو ولز الد بویز آرژانتین به میدان رفت. رینالدو ۴۰ بازی ملی هم برای پرو انجام داده است.

۵ استقلالی از برزخ بازگشتند/ ستاره هایی که باعث حسرت هواداران شدند

لئوناردو کوئیکه

این بازیکن کامرونی در ۱۸ سالگی از لیگ کامرون به عنوان اولین بازیکن آفریقایی استقلال به این تیم آمد و یک فصل در این تیم و یک فصل در استیل آذین حضور داشت. او در نیم فصلی که عضو استقلال بود در ۹ بازی به میدان رفت و فقط توانست یک پاس گل بدهد اما در استیل آذین لیگ یکی عملکرد بهتری داشت. کوئیکه با توجه به این که با سن خیلی کمی به فوتبال ایران آمد، نتوانست آن طور که باید و شاید خودنمایی کند اما بعدها ۲۳ بازی ملی برای کامرون انجام داد و برای آینتراخت فرانکفورت، ریزه‌اسپور ترکیه و اسپارتا پراگ به میدان رفت.

حسن پورحمیدی

پورحمیدی ۲۱ پس از حضور در دروازه استقلال خوزستان در لیگ هجدهم به استقلال استراماچونی پیوست اما حضور سید حسین حسینی درون دروازه استقلال، فرصتی به پورحمیدی نداد که برای آبی‌پوشان تهرانی به میدان برود.

پورحمیدی پس از معاوضه با سعید مهری و حضور در تراکتور، بلافاصله به صورت قرضی به آلومینیوم اراک منتقل و در این تیم ماندگار شد. این دروازه‌بان ۲۴ ساله در ۸۰ بازی که برای آلومینیوم به میدان رفته عملکرد درخشانی داشته و در ۳۸ بازی موفق به ثبت کلین شیت شده است. او در دو فصل اخیر یکی از بهترین دروازه‌بانان لیگ برتر بوده است.

۵ استقلالی از برزخ بازگشتند/ ستاره هایی که باعث حسرت هواداران شدند

آرش رضاوند

عملکرد خوب رضاوند در نفت و سایپای علی دایی منجر به انتقال این بازیکن در لیگ نوزدهم به استقلال شد. با این حال اوضاع برای رضاوند آن طور که باید و شاید خوب پیش نرفت و عملکردش مورد انتقاد هواداران استقلال قرار گرفت تا او مجبور شود در نیم فصل بیست و یکم استقلال را به مقصد فولاد به صورت قرضی ترک کند.

حضور در فولاد به او کمک کرد که خودش را بازیابی کند و پس از نیم فصل جدایی از استقلال، حالا به یکی از ارکان تیم ساپینتو تبدیل شود.

۵ استقلالی از برزخ بازگشتند/ ستاره هایی که باعث حسرت هواداران شدند

محمدرضا آزادی

تراکتور در لیگ هفدهم از نقل و انتقالات محروم بود و یحیی گل‌محمدی مجبور شد از بازیکنان جوان استفاده کند. به همین دلیل فرصتی پیش آمد که آزادی ۱۷ ساله بتواند خودی نشان دهد. آزادی پس از پایان لیگ نوزدهم به یونان رفت و برای پانتولیکوس بازی کرد و پس از یک فصل حضور در فوتبال یونان به ایران بازگشت تا برای استقلال بازی کند اما اوضاع برای آزادی خوب پیش نرفت و تنها در ۳ بازی فرصت حضور در زمین پیدا کرد.

آزادی در نیم فصل لیگ بیستم تصمیم به جدایی از استقلال گرفت و به آلومینیوم پیوست. او در فصل گذشته نمایش درخشانی برای آلومینیوم در جام حذفی داشت و حالا این نمایش درخشان را در لیگ بیست و دوم ادامه می‌دهد. محمدرضا آزادی در لیگ بیست و دوم آمار ۵ گل و ۲ پاس گل را به نام خودش ثبت کرده است

مشاهده این خبر در سایت مرجع