۶ قدم ساده برای تغییر دکوراسیون خانه به رنگ سال ۲۰۲۳

منبع :  دیجی کالا دسته بندی : دیجی کالا کد خبر : 378109 1 سال قبل 250

به تازگی پنتون رنگ سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده و Viva Magenta را انتخاب کرده است. پنتون این رنگ را نماد قدرت، شجاعت و سرزندگی معرفی کرده و گفته است که طبیعت، مبنای انتخاب آن بوده است. حالا که این رنگ زیبا و پرطرفدار رنگ سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شده، وقت آن رسیده که برای گذراندن ۱۲ ماه پر از انرژی و گرمای این رنگ، دکوراسیون گوشه و کنار خانه را تغییر دهیم. البته این به آن معنا نیست که باید تمام وسایل را عوض کنید، با چند تغییر کوچک می‌توانید دکوراسیون را به روز کرده و از زیبایی رنگ Viva Magenta لذت ببرید.

در این مطلب از دیجی‌کالا مگ می‌خواهیم ریزه‌کاری‌های تغییر دکوراسیون برای ورود رنگ جدید سال ۱۴۰۱ به خانه را به شما آموزش دهیم.

  • رنگ سال ۲۰۲۳ انتخاب شد: Viva Magenta 18-750 نماد قدرت، شجاعت و سرزندگی

۱. راز تغییر دکوراسیون ارزان

راز تغییر دکوراسیون ارزان

اگر می‌خواهید همیشه و در هر لحظه امکان تغییر دکوراسیون خانه براساس ترند روز را داشته باشید فقط باید یک کار ساده انجام دهید، لوازم اصلی را با یک رنگ پایه و ترجیحا خنثی انتخاب کنید. همچنین چوب یا لوازم چوبی هم می‌تواند زمینه‌ای یکدست را برای دکوراسیون فراهم کند. با انجام این کار شرایط استفاده از هر ترکیب رنگی را در خانه خواهید داشت. مثلا اگر یک سال رنگ بنفش ترند شود می‌توانید با تغییر پرده‌ها، روکش کوسن، گلدان و چند وسیله‌ی تزیینی ریز و درشت، دکوراسیون را تغییر دهید.

وسایلی که در حال حاضر دارید را هم می‌توانید با روش‌های ارزان و ساده‌ای به یکی از رنگ‌های زمینه‌ای مشکی، سفید یا بژ تغییر دهید. ظاهر وسایل چوبی مثل کتابخانه، کمد و میز را با یک قوطی رنگ تغییر دهید. برای مبل‌ها و صندلی‌ها هم می‌توانید روکش پارچه‌ای جدید بدوزید تا رنگشان تغییر کند. برای تغییر رنگ کابینت‌ها، یخچال و ماشین لباسشویی هم می‌توانید از برچسب‌های مخصوص استفاده کنید. این برچسب‌ها به سایز درهای کابینت و ابعاد وسایل اصلی آشپزخانه آماده هستند یا می‌توانید به کارگاه‌های چاپ بنر و ساخت نئون سفارش دهید تا برایتان در ابعاد مورد نظر آماده کنند.

  • ۵ مرحله‌ی تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن برای طرفداران رنگ مشکی

۲. تغییر دکوراسیون آشپزخانه براساس رنگ سال ۱۴۰۱

تغییر دکوراسیون آشپزخانه براساس رنگ سال 1401

آشپزخانه پر از وسایل ریز و درشت است و همین موضوع دست ما را برای تغییر دکوراسیون باز می‌گذارد. کم‌هزینه‌ترین راه برای تغییر دکوراسیون دوختن پرده، رومیزی، دستگیره و پیش‌بند با پارچه‌هایی به رنگ سال ۱۴۰۱ است. اگر می‌خواهید کمی بیشتر هزینه کنید تغییر رنگ کابینت‌ها است. ظاهرشان را به دو روش می‌توانید تغییر دهید، یا از برچسب لمینت به رنگ جدید استفاده کنید یا یک سری کابینت جدید نصب کنید. خرید چند وسیله‌ی برقی آشپزخانه جدید، چند شاخه گل تازه و سرویس صبحانه‌خوری به رنگ سال ۱۴۰۱ هم می‌تواند به تغییر دکوراسیون آشپزخانه کمک کند.

۳. تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن براساس رنگ سال ۱۴۰۱

تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن براساس رنگ سال 1401

تغییر دکور اتاق نشیمن راحت‌ترین بخش اجرای دکوراسیون جدید براساس رنگ سال ۱۴۰۱ است. به تعداد بالشتک‌های روی مبل کاور کوسن به رنگ جدید بخرید و روکش‌ها را تغییر دهید. قدم بعدی تغییر پرده‌ی اتاق نشیمن است. می‌توانید تمام پرده‌ها را به رنگ Viva Magenta بزنید یا اینکه با رنگ پایه‌ی دکوراسیون ترکیب کنید. مثلا اگر مبل و فرش طوسی است، پرده‌ها را با ترکیب رنگ سال ۱۴۰۱ و طوسی بدوزید و نصب کنید. اکسسوری‌ها قدم بعدی برای تغییر دکوراسیون ارزان است. یک گلدان برای گل‌های تازه، چند شمعدان و چندتایی هم قاب عکس به رنگ جدید بخرید و در اتاق قرار دهید. اگر قصد دارید کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید خرید یک آباژور و یک پاف به رنگ Viva Magenta هم در لیست کارهایتان قرار دهید.

  • ۵ رنگ که هرگز نباید در اتاق نشیمن استفاده کنید

۴. تغییر دکوراسیون اتاق خواب براساس رنگ سال ۱۴۰۱

تغییر دکوراسیون اتاق خواب براساس رنگ سال 1401

در هر لحظه که بخواهید می‌توانید با چند متر پارچه دکوراسیون اتاق خواب را تغییر دهید. با تعویض پرده‌ها، ملافه‌ها و روبالشی می‌توانید در یک چشم به هم زدن دکور را عوض کنید. برای زیباتر شدن فضا می‌توانید از ترکیب Viva Magenta و رنگ‌های مکمل آن استفاده کنید. با توجه به اینکه فضای اتاق خواب باید آرام باشد بهتر از تناژ رنگی را حفظ کنید و از رنگ‌های مکمل با پایه‌ی صورتی و قرمز استفاده کنید تا هماهنگی بیشتری با رنگ سال ۱۴۰۱ داشته باشند. با این کار فضایی یکدست با رنگ‌های سایه روشن ملایم ایجاد می‌کنید تا چشم‌هایتان قبل از خواب حسابی استراحت کرده و خوابی آرام داشته باشید.

  • ۳۱ رنگ اتاق خواب که باعث می‌شوند صبح‌ها شادتر بیدار شوید

۵. تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام براساس رنگ سال ۱۴۰۱

تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام براساس رنگ سال 1401

دکوراسیون سرویس بهداشتی را حتی با ۱۰۰هزار تومان هم می‌توانید تغییر دهید، بله با ۱۰۰هزار تومان. چند صابون با رنگ جدید بخرید و در سرویس بهداشتی و حمام قرار دهید. یک کلاف کاموا به رنگ سال ۱۴۰۱ بخرید و برای تمام افراد خانواده لیف ببافید و در حمام قرار دهید. پس اصلا نگران هزینه‌ی تغییر ظاهر این بخش از خانه نباشید. اگر دوست داشتید کمی بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان هزینه کنید می‌توانید قاب آینه سرویس بهداشتی را تغییر دهید یا سطل زباله، دمپایی و وسایل پلاستیکی داخل دستشویی را هم تغییر دهید. خرید حوله‌ی جدید و قرار دادن چند گلدان گل طبیعی در سرویس بهداشتی هم می‌تواند ایده‌ی خوبی برای تغییر حال و هوای سرویس بهداشتی و حمام باشد.

۶. تغییر دکوراسیون تراس، حیاط و ورودی خانه براساس رنگ سال ۱۴۰۱

تغییر دکوراسیون تراس، حیاط و ورودی خانه براساس رنگ سال 1401

حالا که تمام خانه را به روز کردید نوبت به بخش ورودی خانه و فضاهای بیرونی است. اول به سراغ ورودی خانه می‌رویم. فرقی ندارد خانه‌ی بزرگی دارید یا کوچک، چند وسیله به صورت مشترک در همه‌ی ورودی‌ها وجود دارد. جاکفشی، آویز لباس و آینه وسایلی هستند که در ورودی همه‌ی خانه‌ها وجود دارند پس می‌توانید با ایجاد چند تغییر کوچک دکوراسیون آن را تغییر دهید. یکی دو گلدان به رنگ جدید سال ۱۴۰۱ می‌تواند فضای روی جاکفشی را تغییر دهد. با تغییر قاب آینه یا رنگ کردن آن هم در زمان کوتاهی می‌توانید آینه را نو کنید. یک قالیچه یا پادری به رنگ Viva Magenta هم می‌تواند هم می‌تواند کار را تمام کند و ورودی را زیبا و خوشرنگ کند.

برای تغییر دکوراسیون تراس و حیاط در قدم اول نرده‌ها را رنگ کنید. بعد از آن سراغ گلدان‌ها و باغچه بروید. چند بوته گل به رنگ سال ۱۴۰۱ بکارید تا فضا سرزنده‌تر شود. یک میز و  صندلی هم به این رنگ بخرید و در بالکن یا گوشه‌ی حیاط قرار دهید. اگر حیاط بزرگی دارید می‌توانید دور تا دور باغچه‌ها را هم پرچین‌هایی به همین رنگ بکشید. به همین راحتی دکوراسیون تراس و حیاط هم تغییر کرد.

  • چرا پالت‌های رنگی پاستلی را دوست داریم؟

مرور کلی

ریزه کاری و ترفندهای دکوراسیون ارزان و به روز با رنگ سال ۲۰۲۳ و ۱۴۰۱

در این هفته رنگ سال ۲۰۲۳ اعلام شد. Viva Magenta رنگی است که پنتون با الهام از طبیعت برای سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده و آن را به عنوان نماد سرزندگی، قدرت و شجاعت معرفی کرده است. همین موضوع باعث شد تا تصمیم به ارائه‌ی راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون خانه با رنگ جدید و از راه‌های کم‌هزینه بگیریم. در این مطلب روش‌هایی ساده و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون تمام خانه را ارائه کردیم. اگر شما هم ریزه‌کاری‌هایی می‌دایند که می‌تواند با صرف هزینه‌ی کم حال‌وهوای خانه را تغییر دهد برایمان در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

نوشته ۶ قدم ساده برای تغییر دکوراسیون خانه به رنگ سال ۲۰۲۳ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع