خداحافظی با کارت گرافیک AMD RDNA 2 Radeon RX 6000: کمترین موجودی در بازار

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 588726 1 هفته قبل 85

اینطور که به نظر می‌رسد سری کارت‌های گرافیک Radeon RX 6000 RDNA 2 شرکت AMD با افت موجودی به پایین‌ترین سطح از بازارها، کم کم شروع به محو شدن کرده‌اند. همچنین در حال حاضر تعداد کمی از این کارت‌های گرافیک خاص در بازارهای اصلی فروخته می‌شوند.

بنابراین در ادامه مجموعه کارت گرافیک Radeon RX 6000 RDNA 2 شرکت AMD با کاهش قابل توجه موجودی مواجه می‌شوند، و در نتیجه مدل‌های رده بالا با قیمت‌های اغراق آمیز در خرده‌فروشی‌ها فروخته می‌شوند.

بر اساس گزارشی که توسط Tom’s Hardware منتشر شده است، به نظر می‌رسد که ما واقعاً در بازه زمانی هستیم که می‌توانیم سری کارت گرافیک‌های RDNA 2 AMD Radeon RX 6000 را به طور کامل کنار بگذاریم، از جمله نسخه‌های پرچمدار آن، مانند Radeon RX 6900 XT و Radeon RX 6950 XT، که کاملا از بازار خارج شده‌اند، به جز چند مدل که در بازارهای دست دوم یا با بها تمام شده بالا در برخی از فروشگاه‌های بزرگ به فروش می‌رسد. با این حال، دسترسی به این مدل‌ها به شدت کاهش یافته، که نشان می‌دهد تلاش‌های شرکت AMD برای اصلاح موجودی کارت گرافیک‌ها، کار خود را انجام داده است.

اکنون، برای گزینه‌های میان‌رده، کاربران می‌توانند کارت گرافیک‌هایی مانند AMD Radeon RX 6800 را که با قیمت کمی کمتر از 400 دلار به فروش می‌رسد، خریداری کنند. علاوه بر آن گزینه‌های نسبتا پایین‌رده‌تری مانند Radeon RX 6750 XT نیز وجود دارد. اگر از آن دسته مشتریانی هستید که در حال حاضر قصد خرید کارت گرافیک‌های مبتنی بر معماری RDNA 2 را دارند، ممکن است پیدا کردن آن‌ها با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه از طریق خرده‌فروشانی مانند سایت‌های آمازون ایالات متحده آمریکا و Newegg برایتان چالش‌برانگیز باشد، شما می‌توانید از مسیر بازار دست دوم استفاده کنید، اما باید با احتیاط عمل کنید، زیرا ممکن است قربانی خرید کارت گرافیک‌های دست دوم تقلبی شوید.

 کمترین موجودی در بازار

چرا موجودی کارت گرافیک AMD RDNA 2 Radeon RX 6000 کاهش یافته است؟

دلیل این پایین آمدن موجودی قابل توجه، بسیار ساده است. با انتشار گرافیک‌های RDNA 3، شرکت AMD تلاش‌های قابل توجهی برای فروش موجودی نسل‌های قبلی از طریق اعمال تخفیف شدید و پایین آوردن سطح تولید انجام داد، به همین دلیل دسترسی به این مدل‌ها در حال حاضر دشوار شده است. در حالی که این کاهش موجودی، یک فرآیند معمولی برای شرکت‌ها هنگام انتقال به نسل‌های جدیدتر است. با این وجود کم شدن دسترس به کارت گرافیک‌های مبتنی بر معماری RDNA 2 این بار بسیار سریع‌تر اتفاق افتاده است و کاهش قابل توجهی را در طول عمر این نسل به نمایش گذاشته است.

اشتباه نکنید، کارت گرافیک‌های RDNA 2 شرکت AMD هنوز برای بخش‌های رده پایین تا متوسط ​​ارزشمند هستند، اما با توجه به قیمت فعلی آن‌ها، بهتر است یک کارت گرافیک Radeon RX 7000 مبتنی بر معماری RDNA 3 با چند دلار هزینه بیشتر خریداری کنید. این موضوع باعث می‌شود کارت گرافیک‌های سری RX 6000 برای مصرف کنندگان انتخاب سودآوری نباشند. با این وجود، سر و صدا پیرامون معماری گرافیکی RDNA 4 در وب کم کم در حال بالا گرفتن است، بنابراین مدت زیادی طول نمی کشد تا گرافیک‌های نسل بعدی شرکت AMD از راه برسد. این موضوع نشان می‌دهد که معماری گرافیکی RDNA 3 نیز احتمالاً محکوم به فنا است.

مطالب مرتبط:

  • AMD سری پردازنده های Ryzen Embedded 8000 را با حداکثر 8 هسته Zen4 معرفی کرد
  • قیمت کارت گرافیک 12 گیگابایتی AMD Radeon RX 7700 XT به زیر 400 دلار کاهش یافت
  • پردازنده‌های موبایلی AMD Zen 5 Ryzen: نسخه Fire Range در 8 تا 16 هسته، Strix Point در APUهای 28 واتی
  • همکاری AMD و Arena برای بهبود عملکرد و کارایی پردازنده گرافیکی Radeon نسل بعدی!
مشاهده این خبر در سایت مرجع