سیزده سیزده مساوی با بایرن / توخل تا آخر فصل باید از ژابی بترسد!

منبع :  ورزش ۳ دسته بندی : ورزش کد خبر : 542505 7 ماه قبل 131

به گزارش "ورزش سه" ژابی آلونسو شروع امیدوارکننده‌ای در بوندسلیگا و لیگ اروپا  با تیم لورکوزن داشته است. ترکیبی هیجان انگیز در دست دارد و این تیم در شمایل یک باشگاه سازمان یافته، بدون هزینه‌های کلان و با موفقیت‌های مهم در خرید با آرامش در جهت درست برای رسیدن به موفقیت حرکت می‌کند.
ژابی آلونسو به عنوان سرمربی به خوبی با این تیم جور شده است. این اسطوره اسپانیایی در اولین فصل خود به نیمه نهایی لیگ اروپا و مقام ششم بوندسلیگا دست یافت. 

رئال مادرید و بایرن مونیخ به او پیشنهاداتی برای سرمربیگری تیمشان دادند، با این حال، تنها در 41 سالگی، این سرمربی جوان به خوبی درک کرد که باید به بهبود توانایی‌های خود در سمت جدیدش ادامه دهد تا بتواند روزی به سمت‌های بزرگتر فکر کند و باشگاه آلمانی محیطی بسیار مناسب برای رسیدن به این هدف است. 

1930368شش گل در پنج بازی بوندسلیگا: ویکتور بونیفاس.

تیم تغییراتی در کل مثبت داشته است. از تیمی که در بازی نیمه نهایی جام یوفا مقابل رم وجود داشت، سردار آزمون (رم)، موسی دیابی (استون ویلا)، کرم دمیربای (گالاتاسرای) و میچل باکر (آتالانتا) از تیم رفتند، اما این تیم باز هم توانست خود را تقویت کند. تلاش برای کاهش میانگین سنی انجام شده است: فقط دروازه‌بان لوکاس هردکی، گرانیت ژاکا و ژوناس هافمن بالای 30 سال سن دارند. بقیه تیم همگی زیر 30 سال هستند.

1930366

ستاره آنها در این فصل ویکتور بونیفاس نیجریه‌ایست که در پنج بازی شش گل زده است. فقط یکی کمتر از هری کین. 

این تیم در ابتدای بوندس لیگا تیم‌های قدرتمندی چون لایزپیگ، بوروسیا مونشن گلادباخ و دارمشتات و هایدنهایم نه چندان قدرتمند را شکست داد و در بازی رودررو با بایرن مونیخ 2-2 مساوی شد، همچنین در لیگ اروپا هم بسیار درخشان ظاهر شد و مقابل نماینده سوئد به برتری 4-0 رسید.

اکنون هدف این تیم این است که بتواند به پیشرفت ادامه دهد تا بتواند بعد از 20 سال دوباره قهرمانی در یک جام را تجربه کند. پوکال (جام حذفی آلمان) آخرین جامی بود که این تیم در سال 92-93 به دست آورد، در ویترینی که جام یوفا 88 را نیز دارد. چشم اندازی که کاملا ممکن و امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

مشاهده این خبر در سایت مرجع