معرفی بهترین شغل ها در کانادا؛ ورود به دنیای فرصت‌های شغلی کانادا

منبع :  کاروکسب دسته بندی : توسعه فردی و کسب وکار کد خبر : 588337 2 هفته قبل 57

کانادا به‌عنوان یکی از مقصد‌های پرطرفدار برای مهاجرت شغلی، همواره مورد‌توجه جویندگان کار در سراسر جهان بوده است. به همین دلیل، شناخت بهترین شغل ها در کانادا از مهم‌ترین پیش‌نیازهای مهاجرت به این کشور است. از متخصصان پزشکی و بهداشت گرفته تا متخصصان فناوری اطلاعات، جزو مهم‌ترین مشاغل مورد‌نیاز کشور کانادا هستند.

در این مقاله، به بررسی بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا شامل متخصص بیهوشی، متخصص قلب، جراح، روانپزشک، متخصص ارتودنسی، مهندس نرم‌افزار و وکیل شرکتی خواهیم پرداخت و فرصت‌ها و چالش‌های مرتبط با هر یک از این حرفه‌ها در کشور کانادا را بررسی خواهیم نمود. این مقاله به همراه ارائه آمارهای درآمدی میانگین و شرایط مورد‌نیاز برای هر یک از این شغل‌ها، راهنمایی مفید برای افرادی است که به دنبال یافتن بهترین شغل ها در کانادا هستند.

متخصص بیهوشی (NOC ۳۱۱۰۰)؛ یکی از موردنیاز‌ترین مشاغل کانادا

بهداشت و درمان در صدر فهرست بهترین حرفه‌ها برای مهاجرت به کانادا بوده و شغل متخصص بیهوشی جزو بهترین مشاغل کانادا از نظر درآمد است. انجمن متخصصان بیهوشی کانادا، شغل یک پزشک متخصص بیهوشی را تجویز دارو برای از بین بردن درد حین و بعد از عمل جراحی تعریف کرده است. اما این همه کاری نیست که این متخصصان انجام می‌دهند. از مهم‌ترین پیش‌نیازهای کار در کانادا به‌عنوان یک متخصص بیهوشی‌، اخذ ورک پرمیت کانادا است. این مجوز را اداره مهاجرت کانادا پس از تایید کارفرما برای شما صادر خواهد کرد.

یک متخصص بیهوشی مسئول سلامتی بیمار قبل، حین و بعد از جراحی نیز هستند. قبل از جراحی، آن‌ها با بیماران را برای اطلاع از سابقه پزشکی آن‌ها معاینه کرده، معاینات لازم را انجام می‌دهند، سپس درباره نوع بیهوشی بیمار تصمیم می‌گیرند. همچنین، متخصصین بیهوشی مسئول نظارت بر سلامت بیماران حین جراحی و معاینه بیماران برای ارزیابی توان بدهی آن‌ها در شرایط اضطراری هستند. مسئولیت به هوش آوردن بیمار پس از عمل جراحی و در صورت نیاز، تجویز داروهای مسکن هستند. میانگین حقوق یک متخصص بیهوشی در کانادا ۳۹۱۰۰۰ دلار در سال (اواخر سال ۲۰۲۳) است.

متخصص قلب (NOC ۳۱۱۰۰)؛ یکی از بهترین شغلها در کانادا در گروه پزشکی

وظیفه یک متخصص قلب، معاینه و درمان بیماران مبتلا به نقایص و بیماری‌های قلب و عروق است. متخصصین قلب به‌طور‌کلی، پزشکان سیستم قلبی عروق انسان هستند. برخی از مسئولیت‌های یک متخصص قلب عبارتند از:

  • معاینه بیماران
  • تجویز انجام معاینات برای ارزیابی بهتر شرایط بیمار
  • تجویز داروها و درمان‌های مناسب برای بیماران
  • هماهنگی با PCP بیماران و جراح
  • پیگیری آموزش مداوم و مستمر برای به روز ماندن اطلاعات پزشک در مورد آخرین یافته‌های پزشکی

به صورت میانگین، درآمد یک متخصص قلب در کانادا سالانه حدود ۳۸۶۰۰۰ دلار (دسامبر ۲۰۲۳) در نظر گرفته می‌شود؛ همین موضوع شغل متخصص قلب را به یکی از بهترین شغل ها در کانادا تبدیل کرده است.

پزشک جراح (NOC ۳۱۱۰۱)؛ دریافت بیشترین حقوق در بین پزشکان کانادایی

وظیفه یک جراح، درمان انواع بیماری‌ها با عمل جراحی روی بیماران است. عمل‌های جراحی به دو نوع عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند و هر پزشک با‌توجه‌به تخصص و مهارتش یکی از این عمل‌ها را روی بیماران انجام می‌دهد.

سایر وظایف جراحان شامل معاینه بیماران برای ارزیابی نیاز به جراحی، طراحی برنامه جراحی و درمانی بر اساس سابقه پزشکی بیمار و تحقیق در مورد روش‌های جدید جراحی در دنیا است. پزشکی یکی از بهترین مشاغل در کانادا از نظر تعداد متقاضی است. برای اینکه بتوانیدبه‌عنوان یک پزشک جراح در بیمارستان یا کلینیکی در کانادا مشغول‌ به کار شوید نیاز به ویزای کار کانادا دارید که فرآیند درخواست آن از ایران توسط خودتان یا یک وکیل مهاجرتی انجام‌پذیر خواهد بود. میانگین حقوق یک پزشک جراح در کانادا سالانه ۳۸۷۰۰۰ دلار (دسامبر ۲۰۲۳) است.

روانپزشک (NOC ۳۱۱۰۰)؛ یکی از پول‌سازترین مشاغل در کانادا

طبق گفته انجمن پزشکی کانادا شغل روانپزشکی نوعی از تخصص پزشکی است که با بیماری‌های ذهن سروکار دارد. بیماری‌ها و مشکلات بیماران یک روانپزشک از نوعی هستند که برای درک آن‌ها نیاز به ارزیابی جامع جسمی، روانی و اجتماعی بیمار دارد؛ این ارزیابی‌ها توسط روانپزشک انجام می‌شود. یک روانپزشک بیمار را به‌طور‌کامل معاینه و ارزیابی روحی می‌کند، مشکل آن‌ها را تشخیص می‌دهد و یک برنامه درمانی برای توانبخشی آن‌ها تجویز می‌کند. میانگین درآمد سالانه یک روانپزشک در کشور کانادا حدود ۳۳۴۰۰۰ دلار (دسامبر ۲۰۲۳) است.

متخصص ارتودنسی (NOC ۳۱۱۱۰)؛ یکی از موردنیاز‌ترین مشاغل حوزه پزشکی در کانادا

طبق تعریف انجمن متخصصین ارتودنسی کانادا، متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به‌عنوان یک دندانپزشک، دو تا سه سال دیگر برای گرفتن تخصص ارتودنسی ادامه تحصیل داده است. ارتودنسی شاخه‌ای از دندانپزشکی است که وظیفه آن تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری‌های دندان و فک است. انجام ارتودنسی به مهارت حرفه‌ای در طراحی، اجرا و کنترل ارتز (بریس) نیاز دارد تا بتوان دندان‌ها، لب‌ها و فک‌ها را در یک راستا قرار داد و به ایجاد تعادل صورت کمک کرد.

ارتودنت‌ها ابتدا با گذراندن یک دوره آموزشی ۴ساله در دانشکده دندانپزشکی تبدیل به یک دندانپزشک می‌شوند، پس از آن با شرکت در دوره کارشناسی ارشد دو تا سه‌ساله که توسط CDA معتبر شناخته شود، موفق به اخذ تخصص ارتودنسی خواهند شد. میانگین حقوق یک متخصص ارتودنسی در کانادا، ۲۶۹۰۰۰ دلار در سال (دسامبر ۲۰۲۳) است.

مهندس ارشد نرم‌افزار (NOC ۲۰۰۱۲)؛ یکی از بهترین حرفه ها برای مهاجرت به کانادا

متخصص ارشد نرم‌افزار مسئول توسعه و برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی است. آن‌ها همچنین به‌عنوان واسطه با تیم فنی ایفای وظیفه می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که وظیفه انجام شده با درخواست مشتری مطابقت دارد.

متخصص ارشد نرم‌افزار نیاز به درک فنی از برنامه‌ها دارند و باید همین موضوع را به ساده‌ترین شکل ممکن برای مدیران شرکت بیان کنند. متخصص ارشد نرم‌افزار در کانادا نمونه‌ای از بهترین شغل فنی در کانادا از نظر درآمد است و میانگین حقوق آن‌ها سالانه ۱۴۳۰۰۰ دلار (دسامبر ۲۰۲۳) است.

وکیل شرکتی (NOC ۴۱۱۰۱)؛ بهترین شغل ازاد در کانادا

یک وکیل شرکتی وظیفه پیگیری، برنامه ریزی و طراحی نحوه تعامل با سهامداران، مدیران، کارکنان، طلبکاران و سایر سهامداران شرکت را بر عهده دارد؛ بنابراین، وکلای شرکت‌ها به قوانین مربوط به تاسیس، انحلال و ثبت شرکت‌ها که ممکن است تحت‌تاثیر قوانین فدرال یا استانی کانادا باشند تسلط کامل دارند. شغل وکیل شرکتی بهترین شغل ازاد در کانادا برای وکلا محسوب می‌شود. میانگین حقوق یک وکیل شرکتی در کانادا در هر سال در حدود ۱۱۰۰۰۰ دلار (سال ۲۰۲۳) است.

اخذ ویزای کاری ارزان‌ترین روش مهاجرت به کاناداست

در این مقاله بهترین شغل‌ ها برای مهاجرت به کانادا از جنبه‌های مختلفی مانند درآمد، فرصت‌های شغلی و جایگاه اجتماعی بررسی شدند. مطالب مطرح شده در این مقاله نشان می‌دهد که بخش‌های مختلف اقتصادی در کانادا به دنبال بهره‌مندی از استعداد و مهارت متخصصان جهانی بوده و برای جذب استعدادهای جهانی به منظور افزایش نرخ پیشرفت و توسعه کانادا پیش‌قدم می‌شوند.

بنابراین، اگر به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق کار هستید، باید به مهارت‌ها و توانمندی‌های خود توجه کنید و با اطلاع از بهترین حرفه‌ها برای مهاجرت به کانادا، تصمیم به انتخاب بهترین شغل بگیرید. مهم‌ترین فرصت‌های شغلی کانادا در زمینه‌های پزشکی، فناوری و حقوقی وجود دارند که باید با‌توجه‌به تخصص و علاقه‌های شخصی خودتان بهترین شغل را انتخاب کرده و از طریق آن به کشور کانادا مهاجرت کنید.

The post معرفی بهترین شغل ها در کانادا؛ ورود به دنیای فرصت‌های شغلی کانادا appeared first on کار و کسب.

مشاهده این خبر در سایت مرجع