هوش مصنوعی متا به اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک اضافه شد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 588724 1 هفته قبل 130

متا روز پنجشنبه اعلام کرد که دستیار هوش مصنوعی رایگان آن، متا AI، به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک اضافه می‌شود. این اقدام بزرگترین تلاش شرکت در زمینه هوش مصنوعی است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در یک ویدئو گفت که دستیار می‌تواند به سوالات پاسخ دهد، انیمیشن بسازد و تصاویر تولید کند. هوش مصنوعی متا بر اساس آخرین مدل زبان بزرگ این شرکت به نام Meta Llama 3 ساخته شده است که روز پنجشنبه نیز معرفی شد.

متا امیدوار است که دستیار هوش مصنوعی آن به رقیبی واقعی برای ChatGPT تبدیل شود. به‌ همین دلیل هم، Llama 3، نسخه بعدی مدل منبع‌باز خود را معرفی کرده است. ظاهراً Llama 3 در بنچمارک‌های اصلی از مدل‌های رقیب خود عملکرد بهتری داشته است و در انجام وظایفی مانند کدنویسی از آن‌ها پیشی می‌گیرد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در ویدئویی گفت: ما معتقدیم که Meta AI اکنون هوشمندترین دستیار هوش مصنوعی است که می‌توانید آزادانه از آن استفاده کنید.

قابلیت‌های دستیار هوش مصنوعی متا

با این خبر، سهام متا روز پنجشنبه بیش از 1 درصد افزایش یافت. هوش مصنوعی متا در کادر جستجوی اپلیکیشن‌های واتساپ، اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر تعبیه شده است تا کاربران بتوانند به راحتی سوالاتی را بپرسند که می‌توانند از طریق ابزار جدید پاسخ آن را دریافت کنند.

هوش مصنوعی متا به اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک اضافه شد

به عنوان مثال، این شرکت گفت که کاربران می‌توانند از Meta AI برای پیداکردن بهترین رستوران، برنامه‌ریزی تعطیلات یا تزئین یک آپارتمان جدید کمک بخواهند.

هوش مصنوعی متا همچنین در وب سایت «meta.ai» موجود است، جایی که کاربران می توانند از دستیار برای کارهایی مانند حل یک مسئله ریاضی یا نوشتن یک ایمیل حرفه‌ای کمک بخواهند. کاربران می‌توانند مکالمات خود را برای مراجعات بعدی نیز ثبت کنند.

متا گفت که ویژگی تولید تصویر دستیار به‌صورت بتا در واتساپ و وبسایت MetaAI دردسترس خواهد بود. با شروع تایپ‌کردن، تصویری ظاهر می‌شوند و MetaAI برای کمک به تغییر یا اصلاح تصویر، درخواست‌هایی ارائه می‌دهد. همچنین می توان تصاویر را به یک GIF متحرک تبدیل کرد که کاربران می‌توانند به اشتراک بگذارند.

متا اولین‌بار در رویداد Connect خود در ماه سپتامبر، هوش مصنوعی متا را به‌صورت بتا معرفی کرد. این دستیار به زبان انگلیسی در بیش از ده‌ها کشور از جمله ایالات متحده، کانادا، نیوزلند و استرالیا از روز پنجشنبه دردسترس کاربران قرار گرفته است.

  • متا Samsung Foundry را برای تأمین تراشه های هوش مصنوعی انتخاب می‌کند
  • دیدار مارک زاکربرگ با جنسن هوانگ: سرازیر شدن پول‌های بیشتر به انویدیا؟
  • متا: مشارکت مارک زاکربرگ در ورزش‌ های رزمی برای سرمایه‌گذاران خطرآفرین است
  • متا برای 6 ساعت کار به سلبریتی‌ های پشت چت‌بات‌های هوش مصنوعی خود 5 میلیون دلار پول می‌دهد
مشاهده این خبر در سایت مرجع