به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری، مهدی مزینانی مدیرکل حریم شهرداری تهران، در جریان بازدید میدانی از محدودههای حریم منطقه ۱۵، بر ضرورت ساماندهی سکونتگاههای قدیمی، جلوگیری از گسترش ساختوسازهای غیرمجاز و بهرهگیری از ظرفیتهای توسعه پایدار در حریم پایتخت تأکید کرد.
مزینانی در نخستین بخش این بازدید، با حضور در محدوده «فلسطینتپه» که پیشتر نیز مورد تأکید شهردار تهران برای رفع مشکلات ساکنان قرار گرفته بود، وضعیت خدماترسانی به حدود ۵۰ تا ۶۰ خانوار ساکن این محدوده را بررسی کرد. این خانوارها از دهه ۱۳۶۰ در حریم شهر مستقر شدهاند و طی سالهای گذشته با مشکلات متعددی در زمینه دسترسی به خدمات شهری مواجه بودهاند.
وی با اشاره به ضرورت رسیدگی به وضعیت این ساکنان، اظهار کرد: هدف ما ساماندهی این محدوده با حفظ حقوق حریم شهر و تأمین حداقلهای زندگی و خدمات برای ساکنان است.
مدیرکل حریم شهرداری تهران همچنین از محور گردشگری «گل سرخ» منطقه ۱۵ بازدید کرد؛ پروژهای که در بودجه عمرانی سال جاری پیشبینی شده و قرار است با هدف توسعه فضاهای تفریحی و گردشگری در محدودههای حاشیهای اجرایی شود.
در ادامه این بازدید، مزینانی با حضور در روستای مسگرآباد و در نشست با دهیار و اعضای شورای روستا، مسائل مربوط به خدماترسانی و ساماندهی فعالیتهای مستقر در حریم را بررسی کرد.
وی با تأکید بر لزوم جلوگیری از توسعه غیرمجاز در حریم شهر گفت: اگرچه پیگیری مطالبات خدماتی روستاییان در دستور کار قرار دارد، اما توسعه بدون مجوز مجتمعهای صنفی و دامداری در حریم شهر قابل قبول نیست و باید از گسترش این روند جلوگیری شود.
بخش پایانی این بازدید به برگزاری جلسهای تخصصی با مدیران شهری منطقه ۱۵ اختصاص داشت. در این نشست، موضوع بهرهگیری از ظرفیت اراضی شهرداری برای احداث نیروگاههای خورشیدی در چارچوب سیاستهای مولدسازی داراییهای شهری مورد بررسی قرار گرفت.
مزینانی همچنین با اشاره به اهمیت «طرح ساختاری» در مدیریت حریم، تأکید کرد که تمامی برنامهریزیها و پروژههای اجرایی باید در چارچوب اسناد بالادستی و با هدف ارتقای وضعیت حریم شهر تهران دنبال شود.
بازدید مدیرکل حریم شهرداری تهران از منطقه ۱۵ با تأکید بر افزایش هماهنگی میان مدیریت حریم و مدیریت مناطق برای تبدیل چالشهای حاشیهای به فرصتهای توسعه پایدار به پایان رسید.
انتهای پیام/