اپل هوش مصنوعی چینی را برای سری آیفون 16 در نظر گرفته است

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 586029 1 ماه قبل 106

طبق گزارشی از Cailian Press، غول فناوری اپل در حال مذاکره با غول اینترنتی چینی بایدو برای ادغام Ernie Bot بایدو ، یک مدل زبان بزرگ (LLM) در آیفون 16 و سایر محصولات ویژه بازار چین است. این اقدام در بحبوحه تلاش‌های اپل برای پیروی از قوانین سختگیرانه چین در مورد محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی صورت می‌گیرد.

ارزش سهام بایدو در معاملات اپل افزایش یافت

این گزارش نشان می‌دهد که اپل از Ernie Bot برای سیستم‌عامل iOS 18 و سیستم‌عامل مک در چین استفاده خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، اپل قبل از انتخاب بایدو با سایر شرکت‌های چینی مانند علی‌بابا و یک شرکت هوش مصنوعی وابسته به دانشگاه Tsinghua صحبت کرده است.

اپل به احتمال زیاد به مدل هوش مصنوعی داخلی خود یا Gemini گوگل در خارج از چین پایبند است، اما برای اطمینان از پایبندی به مقررات چین، راه‌حل محلی توسعه‌یافته را در این سرزمین انتخاب می‌کند.

این خبر پس از سفر تیم کوک، مدیرعامل اپل به چین منتشر شد، جایی که او تعهد اپل به بازار را تایید کرد و با تامین‌کنندگان کلیدی دیدار کرد. تیم کوک از تامین‌کنندگان چینی به خاطر گام‌هایشان در جهت خنثی‌سازی کربن تمجید کرد.

اپل هوش مصنوعی چینی را برای سری آیفون 16 در نظر گرفته  است

کوک اعلام کرد که قصد دارد مرکز تحقیقات اپل در شانگهای را گسترش دهد و یک آزمایشگاه تحقیقات کاربردی جدید در شنژن ایجاد کند. این تمرکز بر روی چین در حالی است که فروش آیفون در آنجا 24 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که احتمالاً دلیل آن هم رقابت با هواوی است.

این مشارکت بالقوه با استراتژی سامسونگ همسو است. سامسونگ از هوش مصنوعی Gemini گوگل در سطح جهانی استفاده می‌کند، اما Ernie بایدو را در جدیدترین سری گلکسی S24 خود در چین به دلیل ویژگی «Circle to Search» خود گنجانده است.

با این حال، اپل و بایدو هر دو با موانع نظارتی روبه‌رشدی روبرو هستند. چین مقررات دقیقی را برای نظارت‌بر خدمات هوش مصنوعی تولیدی داخلی وضع کرده است و از انطباق با محتوای تاییدشده توسط دولت اطمینان حاصل می‌کند.

خبر همکاری احتمالی اپل و بایدو باعث شد که سهام بایدو 6 درصد در هنگ کنگ افزایش یابد. تحلیلگران این مورد را به‌عنوان یک پیروزی بالقوه برای بایدو می‌دانند، نه فقط برای برندسازی Ernie Bot، بلکه برای تسریع تلاش‌های کسب درآمد با هوش مصنوعی و به دست‌آوردن برتری نسبت به رقبای چینی.

اپل همچنین به‌طور رسمی تاریخ کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) خود را اعلام کرد و حالا می‌دانیم که این رویداد به طور مجازی از 21 تا 25 خرداد برگزار می‌شود. انتظار می‌رود این شرکت iOS 18 را با ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد معرفی کند. همچنین گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل ممکن است در WWDC 2024 از یک اپ‌استور هوش مصنوعی رونمایی کند که به‌طور بالقوه نشان‌دهنده تغییر در استراتژی هوش مصنوعی آن با ارائه پلتفرمی برای برنامه‌های هوش مصنوعی مختلف از توسعه‌دهندگان مختلف، از جمله سیری ارتقایافته‌ خود و پیشنهادات رقبایی مانند گوگل و بایدو است.

  • از ماه آینده می‌توانید آیفون خود را در جعبه، آپدیت شده تحویل بگیرید
  • تاریخ رویداد WWDC 2024 اپل مشخص شد؛ رونمایی از iOS 18 و سایر آپدیت‌ها
  • کارت ویزیت امضاشده توسط استیو جابز با قیمت 180000 دلار فروخته شد
  • امتیازات تراشه A18 پرو در تست گیک‌ بنچ: جهش عملکرد چشمگیر نسبت به A17 پرو
مشاهده این خبر در سایت مرجع