شرکت MSI تایید کرد که بیشتر بر روی کارت‌های گرافیک GeForce RTX تمرکز می‌کند

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589467 1 هفته قبل 116

شرکت MSI به اینکه چرا کارت‌های گرافیک Radeon در فروشگاه‌ها موجود نیستند، پاسخ داد، در نهایت این شرکت موضع خود را در مورد کارت‌های گرافیک روشن کرد و به HardwareLuxx اعلام کرد که اکنون کارت‌های گرافیک GeForce RTX را در اولویت قرار داده است. با این وجود به این معنی نیست که تولید کارت‌های گرافیک Radeon توسط این کمپانی تایوانی به طور کامل متوقف شده است، و همچنین به تغییر دائمی در برنامه‌های این شرکت اشاره نمی‌کند. با این حال این مسئله، کمبود کارت‌های گرافیک Radeon شرکت MSI در فروشگاه‌ها را روشن می‌کند.


وقتی صحبت از کارت گرافیک‌ها به میان می‌آید، باید بگوییم که تمرکز ما در حال حاضر بیشتر بر روی کارت‌های گرافیک RTX از کمپانی انویدیا است. با این حال، همکاری با شرکت AMD برای ما بسیار مهم و حیاتی است. ما شاهد توسعه بسیار مثبتی هستیم، به ویژه در زمینه مادربردها.

_ MSI به HardwareLuxx

بیانیه کمپانی MSI در واکنش به کاهش دسترسی به کارت‌های گرافیک Radeon خود، به ویژه در استرالیا و اروپا است. اگرچه این کارت‌های گرافیک هنوز در بازار آمریکا موجود هستند، اما به تازگی تخفیف‌هایی در بها تمام شده خود دریافت کرده‌اند، این موضوع ممکن است نشان دهنده تصمیم شرکت MSI برای پاک کردن سریع موجودی باقیمانده خود باشد.

در همین رابطه، Hardware Unboxed اعلام کرده است که خط تولید کارت‌های گرافیک Radeon شرکت MSI متوقف شده‌اند، اما بر اساس بیانیه شرکت MSI این موضوع به طور صریح تایید نشده است. با این حال، شواهد نشان می‌دهند که این کمپانی واقعاً تمرکز خود را از تولید کارت‌های گرافیک Radeon منحرف کرده است. این تغییر در رویکرد شرکت، با عدم مشارکت MSI در رونمایی از کارت گرافیک‌های Radeon RX 7800 XT و 7700 XT بیشتر تقویت می‌شود، علاوه بر آن هیچ مدلی از این کارت گرافیک‌ها توسط این شرکت تاکنون منتشر نشده است.

شرکت MSI تایید کرد که بیشتر بر روی کارت‌های گرافیک GeForce RTX تمرکز می‌کند


شرکت MSI به طور کامل از سری Radeon 7000 AMD دست کشیده است، تمام خط تولید محصولات موجود آن‌ها متوقف شده و هیچ نسخه‌ای از کارت گرافیک‌های 7700 XT/7800 XT به بازار عرضه نشده است. به نظر می‌رسد همه این اتفاقات بی سر و صدا رخ داده است.

_ منتشر شده از سوی Hardware Unboxed (@HardwareUnboxed) در تاریخ 26 آپریل 2024

همانطور که مشاهده شده است، شرکت MSI تا کنون فقط چهار مدل بر اساس سری Radeon RX 7000 را منتشر کرده، که با خط تولید کارت‌های گرافیک GeForce RTX 40 که 147 مدل دارد، در تضاد است. این تفاوت قابل توجه در تعداد نسخه‌‌ها، در کارت گرافیک‌های Radeon RX 6000 و RTX 30 که به ترتیب 39 و 128 مدل دارند، بیشتر قابل ملاحظه است.

تعداد کارت گرافیک‌‌های AIB GeForce و Radeon

  • شرکت ایسوس: نسخه RTX 40 برابر با 100 کارت، نسخه RX 7000 برابر با 19 کارت
  • شرکت گیگابایت: نسخه RTX 40 برابر با 86 کارت، نسخه RX 7000 برابر با 12 کارت
  • شرکت MSI: نسخه RTX 40 برابر با 147 کارت، نسخه RX 7000 برابر با 4 کارت

همانطور که گفته شد، شرکت MSI قصد ندارد همکاری خود را با کمپانی AMD متوقف کند، بلکه این شرکت می‌خواهد از طریق کسب و کار مادربرد خود با AMD همکاری کند که شرکت MSI آن را به عنوان همکاری ضروری و بسیار حیاتی توصیف کرده است. در نهایت، این مسئله نشان می‌دهد که ساخت PCهای MSI و AMD با کاهش دسترسی به کارت‌های گرافیک Radeon حتی دشوارتر خواهد شد. به علاوه با وجود شایعاتی مبنی بر اینکه سری RDNA4 بخش بالا رده بازار را هدف قرار نمی‌دهند، ممکن است در آینده نزدیک کمتر شاهد کارت‌های گرافیک Radeon شرکت MSI در خرده فروشی‌ها باشیم.

مطالب مرتبط:

  • مقرون به صرفه اما جذاب: عرضه دو مانیتور ROG Strix بازی از ایسوس با قابلیت‌های بی‌نظیر!
  • HP Spectre x360 14 2024 با نمایشگر OLED 2.8K 120 هرتز و قیمت پایه 1500 دلار معرفی شد
  • ایسوس از لپ تاپ TUF Gaming A16 با پردازنده Zen 4 HX و کارت گرافیک RTX 4070 رونمایی کرد
  • آشنایی با ExpertCenter از ایسوس: نسل چهاردهم اینتل در کامپیوترهای دسکتاپ
مشاهده این خبر در سایت مرجع