با روز بدتان خداحافظی کنید!

منبع :  مجله موفقیت دسته بندی : توسعه فردی و کسب وکار کد خبر : 307638 1 سال قبل 227

با روز بدتان خداحافظی کنید!مجله موفقیت

23 راه ساده و عملی برای اینکه روز  بهتری داشته باشید

ممکن است هر کدام از ما، صبح که از خواب بیدار می‌شویم، حال و  روز خوبی نداشته باشیم؛ دلمان بخواهد دوباره زیر پتوی گرم و نرممان برگردیم یا تمام روز تلویزیون نگاه کنیم. البته گاهی، فقط گاهی، این کارها کمک می‌‌کنند حالمان بهتر شود و خیلی از مواقع این‌طور نیست!

شما بعد از یک شب نخوابیدن درست و حسابی، ممکن است با گردن درد بدی از خواب بیدار شوید. خیلی ساده تلفنتان را در خانه جا می‌گذارید، یک نفر خطی روی ماشینتان کشیده است، به اولین قرار کاری‌تان دیر می‌رسید، فنجان قهوه‌تان روی لباستان می‌ریزد و آن‌قدر بلاهای مختلف وغیر‌منتظره سرتان می‌آید که به راحتی می‌‌توانید روزتان را «روز نحس» بنامید.

شاید از دنده چپ بیدار شده‌اید یا قانون «مورفی» بر کل روزتان سایه انداخته است؛ قانونی که می‌گوید همه‌جا پشت سر هم بد می‌آوریم. بد‌اخلاقی مشکلی را حل نمی‌کند، مگر اینکه گربه‌ای به نام «گرومپی» باشید که با چشمان آبی شفافش به یکی از پدیده‌های اینترنت تبدیل شده است؛ گربه پر‌مویی که بد‌اخلاق است و بد‌اخلاقی‌اش باعث معروفیتش شده است.

البته متاسفانه اسم ما گرومپی نیست؛ پس باید با روز بدمان چکار کنیم؟ خیلی ساده است! ما لیستی از 23 پیشنهاد کاربردی برایتان آماده کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند راحت‌تر و خوش‌اخلاق‌تر روزتان را آغاز کنید.

با روز بدتان خداحافظی کنید!مجله موفقیت

  • از خانه بیرون بروید؛ حتی اگر برای پنج دقیقه باشد. هوای تازه باعث می‌شود خیلی سریع، احساس بهتری داشته باشید.
  • وقتی در حال رفتن یا برگشتن از سر کارتان هستید، به یکی از دوستانتان که خیلی وقت است از او بی‌خبرید، زنگ بزنید و با او صحبت کنید. صحبت‌کردن با آدم‌هایی که دوستشان دارید، شما را از دایره افکار منفی نجات می‌دهد.
  • نفس‌کشیدن درست را تمرین کنید. در اثر آرام نفس‌کشیدن می‌توانید اعصابتان را آرام کنید و حال بهتری داشته باشید.
  • به سینما بروید.به جای اینکه زیر پتو بخوابید و تلویزیون نگاه کنید یا روی مبل دراز بکشید و فیلم ببینید، شاید بهتر باشد به سینما بروید. با قرار‌گرفتن در محیطی دیگر، راحت‌تر می‌توانید افکارتان را آرام کنید و نارحتی‌هایتان را دور بریزید و با افکار آزاردهنده‌تان تنها نمی‌مانید.
  • به خودتان برسید. یک ماساژ آرامش‌بخش یا درمان‌های زیبایی برای صورتتان می‌توانند خیلی موثر باشند؛ فقط به این دلیل که شما لایق رسیدگی خوب و شایسته‌بودن هستید، این کار را برای خودتان انجام بدهید.
  • حمام خانه‌تان را به شکل یک مرکز آرامش‌بخش در بیاورید. شمع‌های خوشبو روشن کرده و از صابون‌های لطیف استفاده کنید؛ حتی می‌توانید برای خودتان موسیقی بگذارید. ماسک صورت بگذارید و کارهایی را انجام بدهید که به داشتن حس زیبا‌بودنتان کمک می‌کنند.
  • لیستی از مسائلی که ناراحتتان می‌کنند، بنویسید و خوب نگاهشان کنید. آیا واقعا همه آن‌ها این‌قدر که فکر می‌کنید، ناراحت‌کننده هستند؟به این فکر کنید که همه‌چیز می‌توانست خیلی بدتر از این باشد. نوع نگرشمان به موضوع، حالمان را بهتر خواهد کرد.
  • رزومه‌تان را به‌روز کنید؛ با این کار، اگر خیلی از شغلتان راضی نیستید و حس خوبی به آن ندارید، می‌توانید با قدرت عمل کنید. رزومه قوی می‌تواند به شما کمک کند که با واقعیت روبه‌رو شوید. حتی اگر شغلی هم پیدا نکنید، حداقل می‌فهمید که کجای دنیا ایستاده‌اید.
  • رانندگی یا دوچرخه‌سواری بکنید. تمرکز روی راهی که قرار است طی کنید، سطح استرس و نگرانی‌تان را کم خواهد کرد؛ انگار لحظاتی را فقط برای خودتان تجربه می‌کنید. این آسودگی و دور‌شدن کمک می‌کند تا مسائل را واضح‌تر ببینید.
  • به موسیقی مورد‌علاقه‌تان گوش کنید. لطفا آهنگ‌های قدیمی و غمگین نگذارید و به یک موسیقی شاد که ضربان قلبتان را بالا می‌برد، گوش کنید. حتی سعی کنید با آن بخوانید! کمی بعد، دنیا به بدی چند دقیقه قبل نیست.
  • لیستی از همه داشته‌هایتان که به‌خاطرشان شکرگزارید، بنویسید. به‌جای تمرکز روی چیزهایی که ندارید و آرزوی داشتنشان را دارید، به نعمت‌های ملموس اطرافتان توجه کنید. می‌توانید این تمرین خوب را روزانه انجام دهید.با روز بدتان خداحافظی کنید!مجله موفقیت
  • کمی ورزش کنید. شاید این آخرین چیزی باشد که در یک روز پر از بی‌حوصلگی بخواهید به آن فکر کنید؛ اما باور کنید چند تمرین دراز‌و‌نشست یا کمی دویدن همه‌چیز را بهتر می‌کند، چون آدرنالین در خونتان به جریان می‌افتد و حالتان خیلی بهتر خواهد شد.
  • یک کار‌دستی و خلاقانه، مثل بافتنی، خیاطی یا قلابافی انجام دهید؛ حتی می‌توانید کتاب نقاشی مخصوص بزرگ‌سالان بخرید. رنگ‌کردن شکل‌های هندسی آرامش خاصی را به همراه دارد و مثل مدیتیشن عمل می‌کند. سعی کنید فکرهای منفی‌تان را موقع خط‌خطی‌کردن و رنگ‌آمیزی رها کنید؛ البته ناخودآگاه زمان انجام کاردستی، این کار انجام می‌شود.
  • گاهی از خودتان تعریف کنید و برای دل خودتان بنویسید که چرا این‌قدر فوق‌العاده هستید! به نظر خودتان، چه خصوصیاتی در وجودتان بی‌نظیر و قابل‌ستایش هستند و چه‌چیزی زیبایتان کرده است یا کدام استعداد نادیده‌تان می‌تواند در شرایط دیگری شکوفا شود؟ در این مورد اصلا متواضع نباشید؛ چون شما خوب هستید!
  • با دوستتان بنشینید و افکارتان را به دست باد بسپرید. قهوه‌ای در یک کافه یا یک فنجان چای خوش‌عطر در آشپزخانه خانه‌تان را همراه با دوست نزدیکتان بنوشید و در مورد خودتان و مشکلتان حرف بزنید. دوستان برای این مواقع کنار همدیگر هستند و می‌توانند در جایی کمک حال شما باشند.
  • سعی کنید به موزه‌ای بروید یا از یک نمایشگاه هنری دیدن کنید. زمانی که زیبایی‌های زندگی در اطرافتان قرار بگیرند، دنیا ناخودآگاه بهتر و مهربان‌تر به نظر می‌رسد.
  • همین امروز اسمتان را در یک کلاس یوگا یا مدیتیشن بنویسید.زمان انجام یوگا، بدن و روحمان هم‌زمان به آرامش می‌رسند. یوگا کمک می‌کند که سرتان به‌درستی از فکرهای بد خالی شود. بعد از اتمام کلاس، شاید حتی دلیل بد‌اخلاقی‌تان را به‌خاطر نیاورید.
  • فیلم کمدی نگاه کنید. خندیدن همیشه بهترین دارو بوده است.
  • تکه‌ای شکلات خالص در دهانتان بگذارید. شکلات تلخ مثل داروی افسردگی عملی می‌کند.
  • با اینکه زمان را نمی‌توانید به عقب برگردانید، ولی می‌توانید ادای آن را دربیاورید. دوش بگیرید و به خودتان بگویید که دوباره همه‌چیز را از نو شروع می‌کنم.
  • باغبانی کنید. مشغول‌بودن در طبیعت و سر‌و‌کار‌داشتن با گل و گیاه یکی از بهترین راه‌های مقابله با بد‌اخلاقی و بی‌حوصلگی است. باغچه ندارید؟ می‌توانید گلدان‌های خانگی را در اطرافتان بگذارید و مشغول رسیدگی به آن‌ها شوید. لمس خاک با دست، خودش تجربه لذت‌بخش و آرامش‌دهنده‌ای است!
  • سعی نکنید با احساسات منفی‌تان بجنگید؛ واقع‌بین باشید و راه‌حلی برای برطرف‌شدنشان پیدا کنید. به بالشی مشت بکوبید، ملحفه‌ای را پاره کنید (البته مواظب باشید ملحفه یا رو‌بالشی مورد‌علاقه‌تان نباشد!) و فریاد بزنید! بعد که آرام شدید، به‌هم‌ریختگی‌هایتان را جمع‌و‌جور کنید؛ اتفاقی نمی‌افتد!
  • قبل از هر تجربه‌ای، واژه‌ای «خوشایند» را به نام آن اضافه کنید. مثلا من«خوشمزه‌ترین غذا» را می‌خورم و بعد «بهترین دوش دنیا» را می‌گیرم! با این روش از زندگی و لحظه‌هایتان بیشتر لذت می‌برید و این، مهم‌ترین اصل زندگی است.
  • مجله موفقیت : شماره 373

    The post با روز بدتان خداحافظی کنید! appeared first on مجله موفقیت.

    مشاهده این خبر در سایت مرجع