بهترین روانشناس در رشت و استان گیلان

منبع :  آقای روانشناس دسته بندی : توسعه فردی و کسب وکار کد خبر : 354244 1 سال قبل 261

بهترین روانشناس رشت کیست و او را چه طور پیدا کنیم؟ ده‌ها روانشناس و مشاور در رشت مشغول کار هستند و حتماً برای شما هم پیش آمده که تصمیم به گرفتن مشاوره از این مشاوران گرفته باشید. این طبیعی است که ما دنبال پیدا کردن بهترین روانشناس استان گیلان باشیم تا از مهارت و تخصص وی برای کمک به خودمان در زمینهٔ مشکلات زندگی یا اختلالات روانی کمک بگیریم. من در این نوشته می‌خواهم شما را با ملاک‌ها و معیارهای مورد نیاز برای انتخاب بهترین روان‌شناس در رشت آشنا کنم تا نیاز به این نداشته باشید که به طور پیاپی با مشاورین گوناگون جلسه بگیرید و مسائلتان را دوباره از اول برایشان مطرح نمایید.

ویژگی‌های بهترین روانشناس در رشت چیست؟

از کجا باید متوجه شویم که یک روان‌شناس خوب است و می‌تواند به ما کمک کند؟ ما معیارها و ویژگی‌هایی را برای خودمان در نظر می‌گیریم تا بتوانیم متوجه شویم که آیا این فرد می‌تواند درمانگر خوبی باشد یا نه. برخی از ویژگی‌های یک درمانگر خوب عبارتند از:

  • تخصص و صلاحیت علمی
  • رعایت اصول اخلاقی
  • تعرفه مناسب جلسات
  • پیشنهاد خواندن: ویژگی‌های یک روان‌شناس خوب چیست؟

    1. تخصص و صلاحیت علمی روانشناس

    در سال‌های گذشته شبکه‌های اجتماعی باعث رشد قارچی شکل کسانی شد که ادعای مهارت در زمینه‌های تخصصی از جمله روانشناسی و مشاوره را داشتند. به ویژه پیج‌های اینستاگرام و کانال‌های تلگرام فراوانی در این زمینه فعال هستند. شوربختانه برخی از این افراد نه تنها مدارک تحصیلی مرتبط ندارند بلکه با ارائه راهکارهای نادرست باعث افزایش مشکلات افراد می‌شوند. پس این برای ما بسیار مهم است که یک روان‌شناس مهارت و تخصص کافی برای کمک به ما را داشته باشد و این مورد با تعداد فالورهای یک فرد در شبکه‌های اجتماعی مشخص نمی‌شود. اگر درمانگر نتواند مشکل درمانجو را به درستی تشخیص دهد فرایند درمان هیچ اثر مثبتی نخواهد داشت بلکه زیان‌بار خواهد بود. یک درمانگر حرفه‌ای باید بتواند مشکل فرد را از میان ده‌ها اختلالی که می‌شناسد به درستی شناسایی کند؛ سپس با روش مناسب به درمان بپردازد به گونه‌ای که احتمال بازگشت (عود) به طور چشمگیری کاهش یابد.

    2. رعایت اصول اخلاقی

    پایبندی به اخلاق و رعایت حقوق انسانی توسط درمانگران بسیار مهم است. اگر روانشناس به اصل رازداری پایبند نباشد درمانجو نمی‌تواند به وی اعتماد کند در نتیجه درمان اثربخش نخواهد بود. متأسفانه روان‌شناسان زرد اخلاق را زیر پا می‌گذارند و مسائل درمانجویان را در شبکه‌های اجتماعی افشا می‌کنند. هم‌چنین برخی از این افراد در جلسات درمان به جای همدلی با مراجع، وی را مورد قضاوت و سرزنش قرار می‌دهند. این در حالی است که مراجع برای حل مشکلاتش به ما پناه آورده است؛ و اگر نیاز به کسی داشت که او را قضاوت و سرزنش کند می‌توانست از اطرافیانش کمک بگیرد. پس باید روان‌شناسی را انتخاب کنیم که ما را قضاوت نکند و رازدار ما باشد.

    3. تعرفه مناسب جلسات

    متأسفانه هزینهٔ جلسات مشاوره در رشت به طور شگفت‌انگیزی بالاست. برخی از روان‌شناسان برای هر جلسه مشاوره ویزیت‌های میلیونی دریافت می‌کنند که نه تنها منطقی نیست بلکه از انصاف نیز به دور است. در شرایطی که مردم توان پرداخت بسیاری از هزینه‌های زندگی خود را ندارند دریافت چنین هزینه‌های بالایی از مراجعین کاری ناپسند و غیر قانونی است. چنین مشاورینی دغدغهٔ درمان ندارند بلکه تنها به فکر درآمدزایی هستند. به یاد بسپاریم که بهترین روانشناس رشت کسی است که درمان را اولویت اول و درآمد را اولویت دوم در نظر بگیرید.

    بهترین روانشناس تهران سوشیانت زوارزاده است

    راهکارهای پیدا کردن بهترین روانشناس رشت

    تا این‌جا متوجه شدیم که بهترین مشاور رشت چه ویژگی‌هایی دارد اما چگونه کسی را با این ویژگی‌ها پیدا کنیم. من به شما چند راهکار پیشنهاد می‌کنم.

    • از دوستانمان کمک بگیریم
    • بررسی سایت‌های روانشناسی
    • جست‌وجو در گوگل مپ
    • گفت‌وگو با روان‌شناسان

    از دوستانتان برای انتخاب بهترین مشاور رشت کمک بگیرید

    خوشبختانه مردم در شهر رشت به دلیل فرهنگ بالا به سلامت روان اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. برای همین بسیاری از مردم برای حل مشکلات پیش مشاور می‌روند. این می‌تواند فرصت خوبی برای پیدا کردن بهترین مشاور در رشت باشد. می‌توانید از دوستانتان بپرسید که از چه کسانی مشاوره گرفته‌اند و آیا جلساتشان موثر بوده یا نه. در عین حال باید این نکته را هم به خاطر بسپارید که افراد با مشکلاتد و شرایط متفاوتی پیش مشاورین می‌روند؛ و نیز ملاک‌های افراد در انتخاب بهترین مشاور یکسان نیست. اما این روش می‌تواند یکی از راهکارهایی باشد که تا حدودی به شما برای انتخاب کمک کند.

    گوگل مپ را بررسی کنید

    گوگل مپ به شما کمک می‌کند تا کلینیک‌های روان‌شناسی را به سادگی پیدا کنید. این سرویس نه تنها برای دریافت اطلاعات کلی کلینیک‌ها سودمند است بلکه با بررسی نظرات دیگر کاربران می‌توانید تصمیم بگیرید که این درمانگر مناسب شما هست یا نه. توجه داشته باشید که برخی از این نظرات هم قابل اعتماد و استاند نیستند و ممکن است به طور مصنوعی تلاش کنند تا متخصصی را عالی یا ضعیف جلوه دهند. یکی دیگر از قابلیت‌های خوب نقشهٔ گوگل امکان پرسش و پاسخ است. در این بخش می‌توانید مشکلاتتان را به صورت پرسش مطرح کنید تا آن متخصص به شما پاسخ دهد و پس از بررسی پاسخش تصمیم بگیرید که از او کمک بگیرید.

    سایت‌های روان‌شناسی را ببینید

    اگر واژهٔ روان‌شناس را در موتورهای جست‌و‌جوگر بنویسید با ده‌ها سایت در زمینهٔ روان‌شناسی روبرو می‌شوید. خواندن نوشته‌های این سایت‌ها دلیل خوبی است تا از کیفیت خدمات و سطح مهارت درمانگر آگاه شوید. می‌توانید جست‌و‌جوی خود را دقیق‌تر کنید. برای نمونه اگر احساس می‌کنید دچار اضطراب هستید واژهٔ «درمان اضطراب» را بنویسید و سایت‌هایی که در این‌باره نوشته دارند را بخوانید. با این روش می‌توانید ارزیابی کنید که آیا درمانگر مورد نظر مهارت و تخصص کافی دارد یا نه.

    با مشاوران تماس تلفنی بگیرید

    یکی دیگر از پیشنهادهای من این است که با تلفن‌های مشاورین تماس بگیرید. پیدا کردن این شماره‌ها کار سختی نیست و می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌هایشان شماره تلفن‌ها را بیابید. پس از تماس خلاصه‌ای از مشکلتان را مطرح کنید و از مشاور بپرسید که آیا در این مورد می‌تواند کمک کند و تخصص دارد؟ پرسش‌های کوتاه شما در همین چند دقیقه می‌تواند در تصمیم شما موثر باشد. البته امکان گفت‌و‌گوی مستقیم با برخی از روان‌شناسان وجود ندارد بلکه شما باید با منشی صحبت کنید. اما باز هم می‌توانید از منشی درخواست کنید که درمانگر چند دقیقه از وقت خود را به شما اختصاص دهد.

    تماشای کانال‌های ویدیویی

    برخی از روان‌شناسان کانال یوتیوب روانشناسی یا پیج اینستاگرام دارند. می‌توانید برنامه‌هایشان را دربارهٔ تغییر سبک زندگی یا درمان اختلالات روانی تماشا کنید. با مشاهدهٔ ویدیوها متوجه خواهید شد که آیا حرف‌های درمانگر ارزش علمی دارد یا صرفا به بیان تجارب شخصی و نظرات خود می‌پردازد. برای بررسی کم و کیف گفته‌های درمانگر می‌توانید از گوگل کمک بگیرید و مسائلی که مطرح می‌کند را جست‌و‌جو نمایید. برای نمونه اگر روشی را برای درمان اضطراب مطرح کرد آن را در گوگل جست‌و‌جو کنید و ببینید که آیا چنین روشی وجود دارد؟ برخی از این برنامه‌های ویدیویی شامل تماس زنده هم هستند و می‌توانید به طور آنلاین با مشاور در تماس باشید و مسائلتان را مطرح نمایید.

    بهترین روانشناس در رشت برای درمان اختلالات روانی

    بهترین روانشناس رشت برای درمان اضطراب

    اختلال اضطراب یکی از مشکلات شایع در ایران است. متأسفانه برخی از درمانگران کم‌تجربه این مشکل را با افسردگی یا استرس اشتباه می‌گیرند و تشخیص نادرست می‌دهند. شناسایی این اختلال بسیار مهم است؛ یک درمانگر با تجربه با بررسی نشانه‌ها و معیارهای مورد نیاز برای اختلال اضطراب می‌تواند این مشکل را به درستی تشخیص دهد و به درمان آن بپردازد. خوب است بدانید که اختلال اضطراب ریشهٔ برخی از دیگر اختلالات روانی است.

    بهترین روانشناس رشت برای درمان استرس

    ما به کسی بهترین روانشناس رشت برای درمان استرس می‌گوییم که آشنایی کافی با اختلالات مرتبط با استرس و تروما داشته باشد. او باید تفاوت اضطراب و استرس را به خوبی بداند. چون مرز باریکی میان این دو اختلال وجود دارد. در صورتی که بتواند ریشه‌های استرس را به درستی بیابد می‌تواند درمان را به درستی به انجام رساند.

    بهترین روانشناس رشت برای درمان وسواس

    اگر دچار وسواس هستید و می‌خواهید بهترین روانشناس رشت برای درمان وسواس را پیدا کنید نخست با روش‌های یاد شده در بالا به جست‌و‌جو بپردازید؛ سپس از درمانگر بپرسید که تاکنون چند مراجع در این خصوص داشته و توانسته آن‌ها را درمان کند یا نه. فرآیند درمان اختلال وسواس کمی پیچیده است و درمانگر باید مهارت کافی برای تغییر رفتار فرد را داشته باشد. در برخی از شرایط نیاز است که در کنار روان‌درمانی دارو درمانی هم انجام شود. توجه داشته باشید که دارو درمانی کار روانپزشک و سایکوتراپی کار روان‌شناس است.

    بهترین روانشناس رشت برای درمان افسردگی و دوقطبی

    بهترین روانشناس رشت برای درمان افسردگی کسی است که با نشانه‌های افسردگی، دوقطبی و دیگر اختلالات خلقی آشنا باشد و بتواند تفاوت هر کدام را به دسترسی تشخیص دهد. کسانی که دچار اختلالات خلقی هستند با افکار منفی، خستگی، ناامیدی و بی‌انگیزگی دست به گریبانند. آن‌ها توانایی انجام کارهای روزانه را ندارند و روابط محدودی با دیگران برقرار می‌کنند. یک مشاور خوب باید بتواند شرایط درمانجوی افسرده را به خوبی درک کند و با کمک تخصصی به وی او را از این شرایط رنج‌آور بیرون بیاورد.

    بهترین مشاور خانواده در رشت

    زمانی مسائل خانوادگی و زناشویی قابل حل است که افراد دنبال یافتن راهکار باشند نه این‌که بخواهند روان‌شناس نقش قاضی را بر عهده بگیرد تا طرفین بفهمند که حق با کدامشان است. کار درمان شامل قضاوت و سرزنش نیست بلکه هدف آن کمک به طرفین است. بهترین مشاوره خانواده در رشت کسی است که یک شنوندهٔ خوب باشد و مشکلات و روابط میان‌فردی و چالش‌هایی که میان افراد وجود دارد را به درستی درک کند سپس به طرفین کمک نماید تا خودشان راهکارهای حل مسائل را بیابند و عملیاتی نمایند.

    بهترین روانشناس رشت برای درمان اختلال شخصیت

    اختلالات شخصیت مجموعه‌ای از اختلالات روان‌شناختی پیچیده است که ذهن و رفتار افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این اختلالات به شدت در روابط میان‌فردی اثرات منفی بر جای می‌گذارند. نکتهٔ جالب این است که این مراجعین به شدت در برابر درمانگران مقاومت نشان می‌دهند و کم پیش می‌آید که همکاری کنند. بهترین روانشناس رشت برای درمان اختلال شخصیت باید نخست بتواند مقاومت درمانجو را بشکند و اعتماد او را جلب نماید. سپس با بهره‌گیری از روش‌های درمانی موثر از جمله روانکاوی و طرحواره درمانی به درمان این مشکلات بپردازد.

    اگر در استان گیلان هستید و به دنبال بهترین روانشناس رشت می‌گردید با ما تماس بگیرید ما آمادهٔ ارائه خدمات به صورت حضوری و آنلاین به شما عزیزان هستیم. 09901222329

    شماره تلفن بهترین روانشناس رشت چیست؟

    برای تماس می‌توانید با تلفن 09901222329 در تلگرام یا واتس اپ تماس برقرار کنید.

    بهترین روانشناس رشت چه کسی است؟

    سوشیانت زوارزاده یکی از بهترین روانشناسان استان گیلان است وی عضو سازمان نظام روان‌شناسی ایران و انجمن روان‌شناسی آمریکاست

    نوشتهٔ بهترین روانشناس در رشت و استان گیلان را در آقای روان‌شناس بخوانید.

    مشاهده این خبر در سایت مرجع