تحلیل iFixit نشان داد آیفون 15 پرومکس در بیشتر جنبه‌ها مشابه نسخه‌های قبلی است

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 543430 7 ماه قبل 165

تجزیه و تحلیل آیفون 15 پرومکس در iFixit نشان می‌دهد که این مدل دارای طراحی داخلی به‌روز شده‌ای است که تعمیرات را آسان‌تر می‌کند. در این مدل، می‌توان شیشه پشتی را مستقیما بدون برداشتن صفحه‌نمایش جدا کرد، که این امر به تعمیرات پنل‌های پشتی شکسته کمک می‌کند. علاوه بر این، اجزای داخلی مدل‌های پرو به جای پنل شیشه‌ای پشتی مانند آیفون 15 و 15 پلاس معمولی، همچنان در پشت صفحه‌نمایش پنهان هستند.

آیفون 15 پرومکس در iFixit خرابی‌های بیشتری را نشان می دهد!iPhone 15 Pro Max

بااین‌حال، یک اخطار بزرگ وجود دارد، زیرا اپل همچنان محدودیت‌های نرم‌افزاری را با جفت کردن اجزا و قطعات خاص برای هر آیفون ایجاد می‌کند که تعمیرات شخص ثالث و حتی تعویض قطعات اصلی را بسیار دشوارتر می‌کند. iFixit به تازگی به دلیل محدودیت جفت کردن قطعات امتیاز تعمیر پذیری آیفون 14 را به 4/10 کاهش داده است. همچنین مدل‌های گوشی آیفون 15 همگی رتبه یکسانی را با امتیاز “توصیه نمی‌شود” در این خصوص را به دست می‌آورد.

آیفون 15 پرومکس در iFixit خرابی‌های بیشتری را نشان می دهد!

تست‌های iFixit بر روی آیفون 15 پرومکس

با نگاهی دقیق تر به این فرآیند، گوشی‌های آیفون 15 پرو و ​​15 پرومکس از جلو یا عقب باز می‌شوند اما اجزای داخلی آنها مانند همه آیفون‌های قبلی (از آیفون 14 به بعد) در پشت صفحه پنهان هستند. تغییر بزرگ در مدل‌های آیفون 15 پرو این است که پنل شیشه‌ای پشتی در حال حاضر قابل جابجایی است. بنابراین تعمیر پنل پشتی ترک خورده یا شکسته باید سریعتر و آسان‌تر باشد. به‌خاطر داشته باشید که شرکت اپل همچنان هر پنل شیشه‌ای را به دستگاه مربوطه جفت می‌کند، بنابراین تعمیرات باید از طریق ابزار پیکربندی سیستم اپل تأیید شود.

iFixit حتی یک تست جفت شدن بین دو واحد یکسان آیفون 15 پرو مکس انجام داد تا بررسی کند تعویض کدام قطعات انجام پذیر است. همچنین، در صورت وجود مشکلات در قطعات تعویض شده، آیفون ممکن است هشدارهایی در این رابطه به کاربر ارسال کند.

آیفون 15 پرومکس در iFixit خرابی‌های بیشتری را نشان می دهد!

گوشی آیفون 15 پرومکس دارای باتری با ظرفیت 17.1 وات ساعت است. به‌نظر می‌رسد سنسورهای دوربین اصلی و اولتراواید اندازه‌ی یکسانی با آیفون 14 پرومکس دارند. همچنین، شاهد مودم اسنپدراگون X70 شرکت کوالکام هستیم. این مودم از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند. آیفون 15 پرو مکس از حافظه DDR5 شرکت SK Hynix استفاده می‌کند که در کنار تراشه A17 Pro بر روی برد اصلی قرار دارد.

شما می‌توانید تمام فرایند باز کردن آیفون 15 پرومکس را در زیر مشاهده کنید.

  • رنگ‌آمیزی نامتقارن و جایگاه اشتباه نمایشگر؛ از مشکلات عجیب برخی از آیفون‌ های 15 اپل!
  • با طراحی جدید آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس، تعویض پنل شیشه ای عقب ارزان تر می‌شود
  • آموزش نحوه برگرداندن سیستم عامل از iOS 17 به iOS 16 در آیفون و آیپد
مشاهده این خبر در سایت مرجع