خردکن برقی چی بخرم؟ + مهم ترین نکات خرید خردکن

منبع :  دسته بندی : سلامت و تغذیه کد خبر : 545316 5 ماه قبل 596

خردکن برقی جای رنده و خردکن دستی را گرفته و امروزه به یکی از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین لوازم آشپزخانه تبدیل شده است. در این مطلب قرار است تا در مورد بهترین مدل‌های خردکن برقی موجود در بازار صحبت کنیم و در ادامه مهم‌ترین نکات خرید خردکن را برای شما کاربران شرح دهیم. اگر شما هم قصد خرید خردکن برقی دارید، تا انتهای مقاله، همراه ما باشید.

 

خردکن برقی چه مدلی بخرم؟

با توجه به بررسی‌های انجام شده مدل‌های زیر پرفروش ترین خردکن‌های موجود در بازار است:

  • خردکن کیچن اید مدل E3516KFC5
  • خردکن گوسونیک مدل GSC-802
  • خردکن باریتون مدل BFC-3500BTX
  • خردکن کوخ مدل KC 2041
  • خردکن گاستروبک مدل 40961

خردکن کیچن اید مدل 5KFC3516E

خردکن 5KFC3516E یکی از محصولات برند کیچن اید است که در کشور آمریکا تولید و عرضه می‌شود. کاسه این محصول از جنس پیرکس با ظرفیت 0.8 لیتر ساخته شده است که برای مصارف خانگی و خانواده‌های کم جمعیت گزینه مناسبی است. قدرت موتور این دستگاه 240 وات و دارای 2 تیغه استیل است که به راحتی می‌تواند انواع گوشت، مرغ، ماهی، میوه، سبزیجات، آجیل و یخ را خرد کند.

خردکن گوسونیک مدل GSC-802

خردکن GSC-802 یکی از محصولات برند گوسونیک است که در کشور ژاپن تولید و عرضه می‌شود. قدرت موتور این محصول 400 وات و دارای 4 تیغه استیل است که به راحتی هر نوع ماده غذایی را خرد و پوره می‌کند. ظرفیت این خردکن 2 لیتر است و برای مصارف خانگی و خانواده‌های پرجمعیت گزینه مناسبی است.

خردکن باریتون مدل BFC-3500BTX

خردکن BFC-3500BTX یکی از محصولات برند باریتون است که در کشور کانادا ساخته و عرضه می‌شود. کاسه این محصول از جنس پیرکس ضخیم با ظرفیت 3 لیتر است. همچنین موتور خردکن باریتون با قدرت 500 وات و از نوع کم صداست. تیغه‌های این خردکن 6 عدد و از جنس تیتانیوم ساخته شده که به هیچ وجه کُند نمی‌شود و در برخورد با مواد غذایی سفت و یخ زده آسیب نمی‌بیند و همین مورد یکی از مهم‌ترین دلایلی است که ارزش خرید خرد کن باریتون را بالا میبرد. همچنین بر روی بدنه دارای پنل تنظیم سرعت است که به کمک دکمه‌های تعبیه شده می‌توانید سرعت دستگاه را روی کم یا زیاد قرار دهید. به کمک خردکن باریتون کانادا می‌توانید گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، میوه‌جات و حتی یخ را به راحتی در کمترین زمان خرد کنید.

خردکن کوخ مدل KC 2041

خردکن KC 2041 یکی از محصولات برند آلمانی کوخ است که از کیفیت و عملکرد بالایی برخوردار است و توانسته نظر مخاطبین بسیاری را به خود جلب کند. موتور 500 واتی این محصول در قسمت بالایی دستگاه قرار گرفته و به کمک دکمه‌های تعبیه شده می‌توانید سرعت آن را روی کم یا زیاد تنظیم کنید. همچنین کاسه این محصول 3 لیتر و از جنس پیرکس ضخیم ساخته شده که در برابر ضربه و تغییرات حرارت دوام قابل قبولی دارد. خردکن کوخ مدل KC 2041 دارای 6 تیغه استیل است که به راحتی هر نوع ماده غذایی را خرد و پوره می‌کند.

خردکن گاستروبک مدل 40961

خردکن 40961 یکی از محصولات برند آلمانی گاستروبک است که علاوه بر کیفیت دارای عملکرد قابل قبولی است. موتور این خردکن 400 وات و در بخش بالایی دستگاه قرار گرفته و به کمک دکمه‌های تعبیه شده می‌توانید سرعت دستگاه را کم یا زیاد کنید. کاسه این خردکن آلمانی از پیرکس ساخته شده و ظرفیت آن 1.2 لیتر است که برای مصارف خانگی گزینه مناسبی است. همچنین این محصول دارای 3 تیغه مجزا از هم و از جنس استیل است که با توجه به نیاز خود می‌توانید این دستگاه را با 2، 3 و 6 تیغه استفاده کنید.

راهنمای خرید خردکن برقی

در این قسمت قرار است تا به مهم‌ترین نکات خرید خردکن برقی بپردازیم.

جنس و ظرفیت کاسه

ظرفیت خردکن در بازار با توجه به برند سازنده متفاوت است اما برای مصارف خانگی خردکن‌هایی با ظرفیت 2 یا 3 لیتر گزینه‌های مناسب‌تری هستند. همچنین برخی از برندهای خردکن، کاسه این محصول را از جنس استیل و برخی دیگر از جنس پیرکس ساخته‌اند. اما دقت داشته باشید خردکن با کاسه پیرکس گزینه بهتری برای خرید است زیرا کاسه استیل بعد از مدتی استفاده بوی موادغذایی را به خود می‌گیرد.

قدرت موتور

موتور یکی از عوامل مهم در تعیین قدرت خردکن است. هر چه توان موتور خردکن بالاتر باشد، می‌تواند موادغذایی مختلفی را خرد کند و تیغه را با قدرت بالاتری بچرخاند.

اتصالات

در بازار خردکن‌های زیادی وجود دارد که از نظر قدرت و کارایی شبیه به هم هستند. اما دقت کنید خردکن انتخاب شده دارای اتصالات فلزی باشد، زیرا اتصالات واسط بین موتور و تیغه‌ها هستند و اگر اتصالات غیرفلزی باشند در برخورد با مواد غذایی سفت یا یخ زده، آسیب دیده و خردکن شما از کار خواهد افتاد.

تعداد و جنس تیغه

تیغه خردکن‌های موجود در بازار اکثرا از جنس استیل ضدزنگ و در برخی برندها از تیتانیوم ساخته شده‌اند. تیغه‌های تیتانیومی نسبت به استیل، از مقاومت بالاتری برخوردار هستند و در برخورد با موادغذایی سفت یا یخ زده آسیب نمی‌بینند. همچنین تیغه تیتانیومی به هیچ وجه کُند نشده و نیاز به مراقبت خاصی ندارد.

جمع بندی

اگر شما هم قصد خرید خردکن را دارید، به این نکته توجه کنید که خردکن‌هایی با ظرفیت کمتر از 1 لیتر بیشتر برای خردکردن آجیل مورد استفاده هستند. اما اگر شما قصد خردکردن موادغذایی مختلف از جمله گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات و میوه‌جات را دارید از خردکن‌هایی با ظرفیت بالای 1 لیتر با قدرت موتور بالاتر استفاده کنید.

مشاهده این خبر در سایت مرجع