خرید بیت کوین به صورت غیرحضوری ؛ مزایا و راحت‌ترین روش خرید غیرحضوری بیت کوین

منبع :  ارز دیجیتال دسته بندی : ارز دیجیتال و بلاک چین کد خبر : 544260 6 ماه قبل 404

در حالی که از عرضه بیت کوین (BTC) در سال ۲۰۰۹ زمان زیادی نمی‌گذرد، اما بیت کوین و ارز‌های دیجیتال موفق شده‌اند تا به یکی از محبوب‌ترین بازار‌های مالی جهانی تبدیل شوند و این محبوبیت به کشور ما نیز رسیده است.

پس از همه‌گیری کرونا، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران جهانی به بازار‌های آنلاین جلب شد و در این بین ارز‌های دیجیتال نیز موفق شدند تا ورود گسترده سرمایه را تجربه کنند. در این زمان افزایش‌های قیمتی شدید ارز‌های دیجیتال، نام بیت کوین را بیش از پیش سر زبان‌ها انداخت و سرمایه‌گذاران ایرانی نیز به این بازار علاقه نشان دادند.

در حالی که هم‌اکنون روند قیمتی بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال در نتیجه برخی اتفاقات از جمله وضعیت سخت اقتصادی جهانی نزولی است، اما این بازار همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این بازار، سادگی در سرمایه‌گذاری و استفاده از ارز‌های دیجیتال است.

بیت کوین یک ارز و دارایی دیجیتالی است که برخلاف پول‌های فیات ریال و دلار، امکان نگهداری از آن به‌صورت فیزیکی وجود ندارد.

در حالی که هم‌اکنون خرید حضوری بیت کوین به برخی روش‌ها امکان‌پذیر است، اما خرید بیت کوین به صورت غیرحضوری سریع‌‌تر و راحت‌تر است و تقریباً تمام سرمایه‌گذاران به صورت غیرحضوری معاملات ارز‌های دیجیتال خود را انجام می‌دهند.

از کجا بیت کوین را به صورت غیرحضوری بخرم؟

خرید و فروش بیت کوین به صورت غیرحضوری در پلتفرم‌های معاملاتی آنلاینی به نام صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌شود. صرافی‌ها محیط‌های دیجیتالی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا با تکمیل مراحل ثبت نام به‌صورت آنلاین، بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال بازار را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: صرافی ارز دیجیتال چیست و نحوه معامله در آن چگونه است؟

طی سالیان گذشته با افزایش محبوبیت ارز‌های دیجیتال، صرافی‌های ارز دیجیتال نیز گسترش پیدا کرده‌اند و هم‌اکنون در کشور ما نیز صرافی‌های کوچک و بزرگی فعالیت دارند که خدمات متنوعی را برای خرید بیت کوین و معاملات ارز‌های دیجیتال به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌دهند.

خرید بیت کوین به صورت غیرحضوری ؛ مزایا و راحت‌ترین روش خرید غیرحضوری بیت کوین

خرید بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند. در حالی که هر دو به صورت دیجیتالی و غیرحضوری خدمات خرید و فروش ارز‌های دیجیتال را ارائه می‌دهند، اما در برخی ویژگی‌ها تفاوت‌های عمده‌ای میان صرافی متمرکز و غیرمتمرکز وجود دارد.

صرافی متمرکز رایج‌ترین نوع از پلتفرم‌های مالی آنلاین است که همانند صرافی‌های سنتی، یک شرکت متمرکز بر فعالیت آن نظارت دارد و انجام تراکنش‌ها و فعالیت‌ها توسط نیروی انسانی مدیریت و انجام می‌شود.

صرافی‌های غیرمتمرکز نوعی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال هستند که به‌کمک فناوری بلاک چین و قرارداد‌های هوشمند فعالیت می‌کنند. در حالی که این صرافی‌ها از امنیت و حریم خصوصی بیشتری بهره‌مند هستند، اما کار با آن‌ها سخت‌تر است و تازه‌واردان بازار به‌راحتی نمی‌توانند معاملات غیرحضوری خود را در این نوع از صرافی‌ها انجام دهند.

راحت‌ترین و کم‌دردسرترین روش خرید بیت کوین برای ایرانی‌ها استفاده از صرافی‌های متمرکز داخلی است. تعداد صرافی‌های ایرانی در سال‌های اخیر روزبه‌روز بیشتر شد و هرروز هم در حال افزایش است.

احراز هویت در این صرافی‌ها برای ایرانی‌ها به‌راحتی یک ثبت‌نام اینترنتی ساده است و هیچ مانعی ندارد. همچنین تبدیل مستقیم ریال به هر ارز دیجیتالی ممکن است، امکانی که صرافی‌های خارجی در اختیار ایرانی‌ها قرار نمی‌دهند.

اگر می‌خواهید فهرستی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه لیست صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال بزنید. در این صفحه فهرستی از مطرح‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی را مشاهده می‌کنید و می‌توانید مواردی مانند تعداد ارزها، حجم معاملات روزانه، نقدینگی و کارمزد آن‌ها را بررسی کنید.

همچنین اگر مشخصاً قصد خرید بیت کوین را دارید و به‌دنبال بهترین صرافی برای خرید بیت کوین هستید، می‌توانید از قابلیت جدید ارزدیجیتال با نام راهنمای خرید بیت کوین استفاده کنید.

در این صفحه گزینه می‌خواهم بیت کوین «بخرم» را انتخاب کنید و مقدار را تعیین کنید تا صرافی‌ها به‌ترتیب بهترین نرخ خرید برایتان فهرست شوند. پس از انتخاب یک صرافی روی گزینه خرید در انتهای نام آن کلیک کنید تا به وب‌سایت اصلی صرافی هدایت شوید. واضح است که اگر پیش‌تر در صرافی موردنظر احراز هویت نکرده‌اید، ابتدا باید این مرحله را طی کنید.

انتخاب یک صرافی معتبر تأثیر مستقیمی بر نتیجه سرمایه‌گذاری شما در بازار ارز‌های دیجیتال دارد و بنابراین مهم است در خرید غیرحضوری بیت کوین، به این نکته توجه کافی را داشته باشید و به کمک لیست صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال بهترین صرافی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

خرید بیت کوین در وبسایت‌های خدمات پرداختی و ارزی

با افزایش محبوبیت ارز‌های دیجیتال، هم‌اکنون بسیاری از سایت‌ها و پلتفرم‌های پرداخت یار و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت‌های بین‌المللی نیز از خرید و فروش ارز‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

این وبسایت‌ها صرافی ارز دیجیتال نیستند و بنابراین کیفیت خدمات ارز دیجیتالی آن‌ها با صرافی‌هایی که هدف اصلی فعالیت آن‌ها ارائه خدمات ارز دیجیتال است برابری نمی‌کند. با این حال خدمات ارز‌های دیجیتال این وبسایت‌ها امروزه کاربرد‌های خود را پیدا کرده‌اند و معمولاً برای پرداخت هزینه‌های بین‌الملل با ارز‌های دیجیتال از آن‌ها استفاده می‌شود.

صرافی‌های OTC (فروشگاهی) خدمات مشابه این وبسایت‌ها را ارائه می‌دهند که می‌توانند گزینه بهتری برای علاقه‌مندان به خرید غیرحضوری بیت کوین باشند. امروزه صرافی‌های فروشگاهی متنوعی در ایران فعالیت دارند که می‌توانید آن‌ها را هم در لیست صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید.

آیا خرید بیت کوین به صورت حضوری نیز امکان‌پذیر است؟

در حالی که خدمات غیرحضوری روش اصلی و محبوب برای خرید بیت کوین و ارز‌های دیجیتال به شمار ‌می‌روند، اما جالب است بدانید امروزه خرید و فروش ارز‌های دیجیتال به‌صورت حضوری نیز امکان‌پذیر است.

خرید حضوری بیت کوین با تمام معایب خود، برای افراد مسن، کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند و یا برای افرادی که با فناوری‌های جدید آشنا نیستند گزینه مناسبی است.

یکی از روش‌های خرید و فروش حضوری بیت کوین، در دفاتر صرافی‌های ارز دیجیتال است. در حالی که تمام صرافی‌های ارز دیجیتال خدمات غیرحضوری و دیجیتالی را ارائه می‌دهند، برخی خدمات حضوری را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند و افراد می‌توانند با مراجعه به دفتر صرافی، معاملات خرید و فروش ارز‌های دیجیتال را به صورت حضوری ثبت کنند.

علاوه بر آن طی چند سال گذشته دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال نیز محبوب شده‌اند و شاهد گسترش راه‌اندازی و استفاده از آن‌ها در سراسر جهان هستیم. این دستگاه‌های خودپرداز خدمات حضوری خرید، فروش و انتقال ارز‌های دیجیتال را امکان‌پذیر کرده‌اند و به‌طور ویژه برای مسافران کاربرد دارند.

تصور کنید به کشوری جدید سفر کرده‌اید و می‌خواهید دارایی‌های خود را از ارز دیجیتال به پول ملی آن کشور تبدیل کنید. دستگاه‌های خودپرداز راه حل این چالش هستند و کاربران به‌کمک آن‌ها می‌توانند ارز‌های دیجیتال را خریداری کنند، به فروش برسانند و یا به دیگر آدرس‌ها منتقل کنند.

کارمزد و نکات خرید غیرحضوری بیت کوین

یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید و سرمایه‌گذاری در بیت کوین، توجه به کارمزد‌های صرافی و شبکه بیت کوین است.

برخی مواقع، کارمزد‌های خرید و فروش بیت کوین ممکن است به چندین دلار نیز برسد که انجام تراکنش‌های کوچک را غیرممکن می‌کند و بر سود شما از معاملات تأثیر می‌گذارد. یکی از روش‌های کاهش کارمزد خرید غیرحضوری بیت کوین، انتخاب یک صرافی کم‌کارمزد است.

صرافی‌های ارز دیجیتال کشور هرکدام در ازای ارائه خدمات مقداری کارمزد از معاملات کاربران دریافت می‌کنند که مقادیر آن متغیر است. اگر از افرادی هستید که می‌خواهید روزانه و به‌طور مداوم معاملات ارز‌های دیجیتال را انجام دهید، در همان صفحه لیست صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال می‌توانید حداقل و حداکثر کارمزد دریافتی هر صرافی را بررسی و سپس بهترین گزینه را برای خرید غیرحضوری بیت کوین انتخاب کنید.

مهم است در این لیست علاوه بر کارمزد، موارد مهم دیگری از جمله رتبه صرافی، حجم معاملات روزانه و نقدینگی را نیز در نظر داشته باشید تا از اعتبار و کیفیت خدمات صرافی نیز اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است که خرید بیت کوین به‌صورت غیرحضوری یا حضوری تفاوتی در کارمزد معامله ایجاد نمی‌کند.

همچنین در زمان خرید و سرمایه‌گذاری در بیت کوین باید به ریسک‌های بازار پرنوسان ارز‌های دیجیتال توجه داشته باشید و چشم‌بسته به این بازار وارد نشوید. سرمایه‌گذاری و کسب سود سریع و آسان ایده‌ای جذاب است، اما بازار ارز‌های دیجیتال تا به امروز بار‌ها نشان داده است که نوسانات شدید قیمتی حتی حرفه‌ای‌ترین سرمایه‌گذاران را نیز می‌تواند غافلگیر کند و افراد تازه وارد و ناآماده، به راحتی سرمایه خود را در نتیجه این نوسانات از دست خواهند داد.

انتخاب صرافی معتبر، تحقیق، بررسی و یادگیری مهارت تحلیل و ترید از راز‌های موفقیت سرمایه‌گذاری پرسود ارز‌های دیجیتال به شمار ‌می‌روند.

مشاهده این خبر در سایت مرجع