قوانین رمزارزها در ایران؛ دارایی‌های دیجیتالی ما پس از مرگ چه می‌شوند؟

منبع :  ارز دیجیتال دسته بندی : ارز دیجیتال و بلاک چین کد خبر : 543942 7 ماه قبل 452

قوانین ارزهای دیجیتال در ایران هنوز در حال توسعه بوده و همین موضوع هم چالش‌هایی را برای کاربران این دارایی‌ها ایجاد کرده است. یکی از این چالش‌ها، نحوه انتقال دارایی‌های دیجیتالی پس از مرگ است؛ ماهنامه دامیننس به این سؤال پاسخ می‌دهد.

رمزارزها، دارایی‌های دیجیتالی هستند که امنیت و شفافیت آن با استفاده از فناوری بلاک‌چین تضمین می‌شود و تنظیمات و قوانین مرتبط با این دارایی‌های دیجیتالی هم در کشورهای مختلف جهان بسته به فرهنگ‌، شرایط اقتصادی و نیازهای مختلف آن کشور، در شکل‌ها و زمینه‌های متفاوتی، تدوین و اجرا می‌شوند. یکی از چالش‌های قانون‌گذاری رمزارز‌ها در هر کشوری، نحوه انتقال این دارایی‌های دیجیتال پس از مرگ افراد است.

برای دانلود اولین ماهنامه کریپتویی دامیننس، کلیک کنید!

این موضوع در کشور ما هم به یکی از موضوعات مورد بحث تبدیل شده که سؤالات و ابهامات زیادی پیرامون آن مطرح است؛ آیا قوانین و مقررات حقوقی در ایران، این نوع دارایی‌های دیجیتالی را به‌عنوان میراثی قابل‌انتقال به وراث می‌شناسند؟ آیا می‌دانید که وراث‌ شما چگونه می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی شما را به ارث ببرند؟ آیا مطمئن هستید که وراث شما قادر خواهند بود به دارایی‌های شما دست پیدا کنند؟

این سؤالات، همه بخشی از مسائل حساس و پیچیده‌ای هستند که با گسترش و رشد بازار رمزارزها، برای بسیاری از سرمایه‌گذاران و دارندگان رمزارزها پیش می‌آید؛ در همین راستا ماهنامه دامیننس، در مصاحبه‌ای با خانم مریم خجسته، کارشناس امور حقوقی و قراردادی صرافی ارز دیجیتال بیت پین، به بررسی وضعیت حقوقی رمزارزها در ایران و چگونگی انتقال آن‌ها به وراث پرداخته است.

قوانین رمزارزها در ایران؛ دارایی‌های دیجیتالی ما پس از مرگ چه می‌شوند؟

در این مصاحبه، ابتدا به قانونی بودن یا نبودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران، پرداخته شده و با رویکرد مراجع قضایی به دعاوی، محدودیت‌ها و الزامات قانونی در حوزه رمزارزها آشنا می‌شوید و سپس در مورد قوانین صرافی‌های داخلی مانند بیت پین در خصوص تصمیم‌گیری در مورد دارایی‌های کاربران پس از فوتشان خواهید خواند. در انتها هم نگاهی خواهید داشت به پیش‌بینی آینده قانون‌گذاری در حوزه کریپتوکارنسی در ایران!

برخی از مطالب مهم ماهنامه کریپتویی دامیننس

  • اخبار بازار کریپتو
  • اخبار بیت‌پین
  • بیت کوین؛ ایده انقلابی یا پروژه مخفی آژانس امنیت ملی آمریکا؟
  • قوانین رمزارزها در ایران؛ پس از مرگ، دارایی ما چه می‌شود؟
  • سایبرکانکت؛ خداحافظی با سرقت محتوا
  • چیمز، از یک عکس ساده تا محبوب‌ترین میم‌کوین دنیا

دامیننس، ماهنامه‌ای است که با هدف آگاهی‌بخشی و آموزش در زمینه کریپتوکارنسی، محتوایی جذاب و کاربردی را برای شما فراهم می‌کند و در هر شماره با خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال، مفاهیم، نوآوری‌ها، الگوریتم‌ها، پلتفرم‌ها، پروژه‌های پر سروصدای بازار در ماه گذشته و نکات و تحلیل‌های تخصصی و مهم در بازار کریپتوکارنسی، میزبان شما خواهد بود. این ماهنامه، با شعار «بیت پین، یکی برای همه» و تلاش تیمی از کارشناسان، تحلیلگران و روزنامه‌نگاران حرفه‌ای در زمینه کریپتوکارنسی، محتوایی متنوع و جذابی را ارائه می‌دهد که در قالب فایل PDF هم قابل‌دانلود است.

برای دانلود اولین ماهنامه کریپتویی دامیننس، کلیک کنید!

از شما دعوت می‌کنیم برای مطالعه بیشتر در مورد قوانین ارزهای دیجیتال در ایران، اولین شماره از این ماهنامه را بخوانید و نظرات و پیشنهادهای خودتان را نیز در جهت بهبود کیفیت محتوای ماهنامه، برای ما ارسال کنید.

مشاهده این خبر در سایت مرجع