سامسونگ پیشنهاد اپل برای عرضه پنل های OLED برای آیفون SE 4 را رد کرد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 586279 4 هفته قبل 104

آیفون SE 4 اخیراً موضوع بسیاری از افشاگری‌ها بوده است و خبرها حاکی از به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی برای گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه اپل است. براساس اطلاعات فاش‌شده و تصاویر CAD، انتظار می‌رود آیفون SE 4 از نشانه‌های طراحی آیفون 14 استفاده کند. اما ظاهراً سامسونگ پیشنهاد اپل برای عرضه پنل های OLED برای آیفون SE 4 را رد کرده است.

ظاهراً در قسمت جلویی دستگاه، صفحه‌نمایش 6.1 اینچی LTPS OLED با نرخ رفرش 60 هرتز قرار دارد. علیرغم تغییرات اساسی در طراحی، دستگاه احتمالاً به یک دوربین پشتی تکی مجهز خواهد بود.

با این حال، مشکل اصلی اپل هزینه پنل های صفحه‌نمایش OLED برای آیفون SE 4 است. طبق گزارش‌ها، Samsung Display پیشنهاد عرضه پنل‌ها را با قیمت 30 دلار ارائه کرده است. اما از نظر اپل این قیمت بسیار بالا است و اکنون گفته می‌شود که پیشنهاد شرکت رد شده است.

سامسونگ پیشنهاد اپل برای عرضه پنل های OLED برای آیفون SE 4 را رد کرد

    در نتیجه، سامسونگ از روند مذاکره خارج شده است. طبق گزارش‌ها، این شرکت مستقر در کوپرتینو به دنبال گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تر از 25 دلار برای هر پنل است.

    اکنون با توجه به اینکه سامسونگ دیگر یکی از گزینه‌ها نیست، اپل برای برآورده‌کردن نیازهای تولید صفحه‌نمایش خود به سازنده چینی BOE روی آورده است. تمرکز اپل بر روی صرفه‌جویی در هزینه برای خط تولید آیفون SE قابل درک است، زیرا نمایشگرها جزو گران‌ترین اجزای گوشی هوشمند هستند.

    جدا از این، آیفون SE 4 ظاهراً Face ID، دوربین عقب 48 مگاپیکسلی بهبودیافته و پردازنده سریع‌تری را ارائه می‌کند. با این وجود، تغییر تامین‌کنندگان نمایشگر می‌تواند بر برنامه‌های تولید یا قیمت خرده‌فروشی نهایی دستگاه تأثیر بگذارد.

    شایعه شده است که اپل برای تولید اولیه حدود 15 میلیون دستگاه در زمان عرضه آیفون SE 4 در سال 2025 آماده می‌شود.

    • تاریخ رویداد WWDC 2024 اپل مشخص شد؛ رونمایی از iOS 18 و سایر آپدیت‌ها
    • اپل هوش مصنوعی چینی را برای سری آیفون 16 در نظر گرفته است
    • امتیازات تراشه A18 پرو در تست گیک‌ بنچ: جهش عملکرد چشمگیر نسبت به A17 پرو
    • از ماه آینده می‌توانید آیفون خود را در جعبه، آپدیت شده تحویل بگیرید
    مشاهده این خبر در سایت مرجع