طراحی سایت روانشناسی؛ موارد مورد نیاز، هزینه و مشاوره رایگان

منبع :  آقای روانشناس دسته بندی : توسعه فردی و کسب وکار کد خبر : 320538 1 سال قبل 197

اگر روانشناس یا مشاور باشید، پیش‌تر در گوگل، طراحی سایت روانشناسی یا طراحی سایت مشاوره آنلاین را جست‌و‌جو کرده‌اید. حتماً با ده‌ها سایت روبرو شده‌اید که خدمات طراحی و راه‌اندازی سایت ارائه می‌کرده‌اند. شاید اکنون هم که این نوشته را می‌خوانید، دنبال افزایش آگاهی در این مورد باشید تا دربارهٔ پیشرفت شغلی خود تصمیم جدی بگیرید. یکی از مشکلات اساسی که بسیاری از همکاران با آن برخورد می‌کنند این است که طراحان، نیازهای اساسی روان‌شناسان را نمی‌دانند و درک صحیحی از شرایطشان ندارند. از آن‌جایی که سایت آقای روان‌شناس سال‌هاست در زمینهٔ خدمات روان‌شناسی و مشاوره فعالیت می‌کند، ما می‌خواهیم از صفر تا صد شما را راهنمایی کنیم تا هم در هزینه صرفه‌جویی نمایید و هم بتوانید آیندهٔ شغلی خود را تضمین کنید. پس اگر روان‌شناس هستید و می‌خواهید کسب و کارتان را توسعه دهید این نوشته را تا پایان به دقت بخوانید.

صفر تا صد طراحی سایت روانشناسی

چرا روانشناسان باید سایت داشته باشند؟

تاکنون از خودتان پرسیده‌اید چرا این همه سایت روان‌شناسی در اینترنت وجود دارد در حالی که می‌توانیم در اینستاگرام یک صفحهٔ رایگان داشته باشیم؟ اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی فضایی محدود به کاربران همان شبکه است. به بیان دیگر تنها بخشی از کاربرانی که از اینترنت استفاده می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. اگر ما تمرکزمان را روی یک شبکهٔ اجتماعی خاص مانند اینستاگرام بگذاریم، بازار هدف بزرگ‌تری را از دست می‌دهیم. آیا زمانی که دنبال چیزی هستید از گوگل کمک می‌گیرید یا آن را در اینستاگرام جست‌و‌جو می‌کنید؟ مسلماً موتورهای جست‌و‌جو نیازهای ما را بهتر از شبکه‌های اجتماعی برآورده می‌کنند. پس طبیعی است که مردم به جای جست‌و‌جو در شبکه‌های اجتماعی از گوگل کمک می‌گیرند.

کلینیک روانشناسی آنلاین

مردم چه طور با کلینیک روان‌شناسی شما آشنا می‌شوند و مشاوره می‌گیرند؟ تابلوی شما نشان می‌دهد که این‌جا یک مطب روان‌شناس است اما این کافی نیست. اگر بخواهید مردم به مطب شما بیایند باید تبلیغ کنید. برای انجام این تبلیغ حتماً باز هم به سراغ اینترنت می‌روید و از شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنید! زمانی که شما سایت خودتان را داشته باشید، مانند این است که کلینیک روانشناسی آنلاین راه‌اندازی کرده‌اید. این سایت بهترین ابزار برای جذب مخاطب و مراجع برای خدمات مشاوره است.

مزایای داشتن سایت روانشناسی

  • کمک به پرسنال برندینگ و شناخته شدن توسط مردم
  • افزایش درآمد
  • داشتن یک کلینیک روانشناسی آنلاین
  • افزایش اعتماد مراجعین
  • پیشی گرفتن از رقیبان
  • کمک به گسترش دانش
  • بهبود سلامت روان در سطح جامعه

امکانات مورد نیاز سایت روانشناسی

این‌که در طراحی سایت روانشناسی چه امکاناتی را در نظر بگیریم بستگی به نیازهایی دارد که شما تعیین می‌کنید. اگر نمی‌دانید از کجا آغاز کنید نگران نباشید من مهم‌ترین امکانات مورد نیاز را برای شما توضیح خواهم داد.

1. انتخاب نام مناسب

نامی که برای سایت انتخاب می‌کنید باید تا حد امکان کوتاه و جذاب باشد. برای نمونه اگر نام کلینیک شما «مسیر آرامش سبز» است نیاز نیست که آدرس آن masirearameshesabz باشد. لزومی هم ندارد که آدرس سایت با نام کلینیک شما یکی باشد. حتی می‌توانید از نام خانوادگیتان در آدرس استفاده کنید اما اگر سایت را برای کلینیکی راه‌اندازی می‌کنید که چندین روان‌شناس دارد، بهتر است از نام خانوادگی استفاده نشود. برای نمونه به سایت من دقت کنید. من سوشیانت زوارزاده هستم اما سایت من با نام آقای روان‌شناس فعالیت می‌کند. پس برند روان‌شناسی من Mr. Psychologist است. نام باید اختصاصی باشد و از نام‌های مشابه دیگر مجموعه‌ها خودداری کنید.

2. لوگوی اختصاصی

زمانی که نام کوکاکولا، اپل یا مرسدس بنز را می‌شنوید حتماً نخستین چیزی که به ذهنتان می‌رسد آرم این شرکت‌هاست. لوگوی استاندارد، زیبا و خوانا باعث می‌شود که مخاطب همیشه برند شما را به یاد بسپارد. این لوگو تنها برای سایت کاربرد ندارد بلکه روی سررسید، نامه‌های رسمی، سربرگ کلینیک و دیگر بخش‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. طراحی صفحهٔ اصلی جذاب

اتاق انتظار کلینیک شما محیطی زیبا و جذاب است که مراجعین هنگام حضور در آن احساس آرامش و اعتماد می‌کنند. وب‌سایت شما نیز باید همین حس را به مخاطب منتقل کند. به همین خاطر در طراحی صفحهٔ اصلی سایت باید دقت لازم را داشته باشید. صفحهٔ اول یا خانه باید از نظر گرافیکی زیبا و تا حد امکان ساده باشد. در این صفحه باید مواردی مهم که کاربر را به بخش‌های گوناگون سایت هدایت می‌کند گنجانده شود.

موارد مورد نیاز در صفحهٔ اول سایت

  • معرفی کلینیک
  • خدمات کلینیک (مشاوره آنلاین، حضوری، کوچینگ و …)
  • معرفی روان‌شناسان
  • آخرین نوشته‌ها
  • نمایش محصولات اصلی (در صورت وجود فروشگاه)
  • گواهی‌ها
  • نظرات مراجعین
  • نشانی کلینیک روی نقشه

4. وبلاگ یا مجله روانشناسی

از خودتان بپرسید که چرا مراجع باید به سایت من در میان ده‌ها سایت اعتماد کند و از من کمک بگیرد؟ بهترین راه برای جذب این اعتماد نشان دادن سطح دانش، مهارت و تخصص به مخاطب است. در سایت‌های روان‌شناسی برتر، بخشی به عنوان وبلاگ یا مجله روانشناسی وجود دارد. این بخش شامل نوشته‌ها، فیلم‌ها و پادکست‌هایی در زمینهٔ روان‌شناسی، اختلالات روانی، سبک زندگی و … است. کاربران زمانی که در گوگل چیزی مانند درمان افسردگی را جست‌وجو می‌کنند به سایت‌هایی می‌رسند که دربارهٔ افسردگی تولید محتوا کرده‌اند. در حقیقت شما با تولید محتوای با کیفیت به گوگل می‌فهمانید که سایت من نسبت به دیگر رقیبان برای کاربر مفیدتر است. در نتیجه گوگل به طور رایگان این مخاطبان را به سمت شما هدایت می‌کند. حال اگر مخاطب با خواندن نوشته احساس کند که شما درک صحیحی از مشکل وی دارید، برای دریافت مشاوره از شما کمک می‌گیرد. تولید محتوای مداوم و باکیفیت، اصلی‌ترین عامل موفقیت یک سایت روانشناسی است. 

5. تماس با ما

این بخش اطلاعات ارتباطی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا کاربر برای تماس و حضور در کلینیک سردرگم نشود. بهتر است که این بخش صفحه‌ای اختصاصی داشته باشد و در آن موارد زیر قرار گیرد.

  • تلفن
  • موبایل
  • ایمیل
  • فکس
  • آیکون شبکه‌های اجتماعی
  • نقشهٔ گوگل برای نمایش محل کلینیک
  • آدرس و کد پستی
  • فرم تماس با ما

6. پشتیبانی آنلاین

این‌که بتوانید کاربر را در همان لحظات ابتدایی ورود به سایت، جذب کنید بسیار مهم است. به همین خاطر است که پیشنهاد می‌کنم قابلیت پشتیبانی آنلاین را جدی بگیرید. این قابلیت کمک می‌کند تا کاربر بدون نیاز به تماس گرفتن با تلفن یا واتس اپ شما از همان صفحه‌ای که در آن است به شما پیام دهد. مردم در این بخش بیش‌تر دربارهٔ مشکلاتشان می‌پرسند تا راهنمایی‌های اولیه برای رفتن پیش روان‌شناس را بگیرند. این‌که شما یا منشی بتوانید به درستی به پرسش فرد پاسخ دهید باعث می‌شود او برای مراجعه به شما ترغیب شود. پس از راه‌اندازی این بخش در سایت، یک اپلیکیشن در گوشی خود نصب می‌کنید و هر زمان کسی به شما پیام دهد می‌توانید به وی پاسخ دهید. بهتر است از سیستم پشتیبانی استفاده شود که امکان اضافه کردن چندین اپراتور را داشته باشد.

7. سیستم ثبت نام با موبایل و ایمیل

این‌که کاربران بتوانند به سادگی در سایت شما عضو شوند بسیار مهم است. زمانی که کاربر در سایت شما عضو می‌شود اطلاعاتی ارزشمند از وی در اختیارتان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید نام، ایمیل، موبایل، شهر و دیگر اطلاعات مخاطب را دریافت کنید. این اطلاعات می‌تواند به تبدیل مخاطب به مراجع کمک کند. می‌توانید با فرد تماس بگیرید و دربارهٔ مشکلاتش وی را راهنمایی کنید تا برای حضور در کلینیک و دریافت خدمات مشاوره تشویق شود. توجه داشته باشید که برخی از کاربران تمایل به عضویت چندمرحله‌ای با ایمیل را ندارند در نتیجه بهتر است که امکان عضویت با شمارهٔ موبایل را فراهم کنید.

8. صفحهٔ خدمات مشاوره

صفحه‌ای اختصاصی برای ارائه خدمات مشاوره داشته باشید. این صفحه نیز مانند خانهٔ سایت (Homepage) باید از نظر گرافیکی زیبا باشد. در این بخش خدمات مشاوره‌ای که ارائه می‌کنید را توضیح دهید. بگویید که در زمینهٔ درمان کدام اختلالات روان‌شناختی مهارت دارید. از چه روش‌هایی برای درمان استفاده می‌کنید. تعرفهٔ هر جلسه را توضیح دهید و به کاربر بگویید که خدماتتان شامل مشاوره آنلاین هم هست یا فقط در زمینهٔ مشاورهٔ حضوری کار می‌کنید. هر اندازه توضیحات این بخش جامع و کامل باشد مخاطب به احتمال بیش‌تری شما را انتخاب می‌کند.

9. رزرو آنلاین وقت

قابلیت رزرو وقت در سایت به مخاطب کمک می‌کند تا ساعت حضور دلخواهش را در کلینیک بر اساس بازهٔ زمانی که شما از پیش مشخص نموده‌اید انتخاب کند. هنگامی که مراجع وقت خود را از سایت رزرو می‌کند ایمیل و پیامکی به شما و مراجع از سایت فرستاده می‌شود که در آن زمان دقیق جلسه مشخص شده است. این قابلیت زمانی که کلینیک شما چندین روان‌شناس داشته باشد مهم‌تر می‌شود. با رزرو آنلاین وقت به درمانجو کمک می‌کنید که روان‌شناس دلخواهش را برای مشاوره انتخاب کند.

رزرو وقت مشاورهسیستم رزرو وقت مشاوره به شما در مدیریت زمان کمک می‌کند.

10. پرداخت آنلاین هزینه

شاید برای شما پیش آمده است که مراجع وقت خود را رزرو کند اما از حضور در جلسه خودداری کند. در این شرایط زمان ارزشمند شما هدر رفته است. برای پیشگیری از این مشکل می‌توانید هزینه را پیش از جلسه به صورت آنلاین دریافت کنید. استفاده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی علاوه بر پرداخت هزینهٔ جلسات مشاوره آنلاین و حضوری، برای فروش محصولات و پکیج‌های آموزشی نیز کاربرد دارند.

11. فروشگاه آنلاین

اگر شما هم از آن دسته روان‌شناسانی هستید که کتاب، پکیج  یا دیگر محصولات را دارید، به یک فروشگاه آنلاین نیاز خواهید داشت. در این بخش می‌توانید محصولات خود را به سادگی به فروش رسانید و کسب درآمد کنید. 

12. دوره‌های آموزشی آنلاین

برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین یکی از راهکارهای خوب برای کسب درآمد است. فرض کنید بخواهید دوره‌ای برای آموزش مهارت‌های زندگی برگزار کنید، ولی فضای کافی در کلینیک برای حضور شرکت‌کنندگان نداشته باشید. در چنین شرایطی استفاده از سیستم‌های ویدیو کنفرانس به کمک شما می‌آیند. کافی است که سیستم برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین را در سایت داشته باشید و کاربران پس از واریز هزینه از این بخش در جلسات شرکت کنند.

13. رزومه روان‌شناسان

مردم دوست دارند بدانند که از چه کسانی مشاوره می‌گیرند. این فرقی نمی‌کند که شما کلینیک شخصی داشته باشید یا در مرکز شما چند روان‌شناس حضور داشته باشند. بهتر است که صفحه‌ای برای معرفی روان‌شناسان به بازدیدکننده داشته باشید. در این صفحه می‌توانید اطلاعات زیر را در اختیار بازدیدکننده قرار دهید.

  • نام و نام خانوادگی
  • عکس
  • تحصیلات و رشته
  • زمینه‌های کاری
  • بیوگرافی
  • مقالات علمی 

14. خبرنامه

سیستم خبرنامه به شما کمک می‌کند که ارتباط دائمی با مخاطبان سایت داشته باشید. خبرنامه می‌تواند به صورت پوش نوتیفیکیشن، ایمیل یا پیامک برای مشترکین فرستاده شود. کاربران با مشاهدهٔ خبرنامه به صفحات دلخواه شما هدایت می‌شوند. برای نمونه فرض کنید قصد ارائه یک تخفیف 30 درصدی برای خدمات مشاوره در این هفته را دارید. بهترین راه اطلاع‌رسانی به مخاطبان این است که از بخش خبرنامه این موضوع را به اطلاع آنان برسانید تا افزایش فروش را تجربه کنید.

15. تست آنلاین روانشناسی

مردم علاقهٔ شدیدی به تست‌های آنلاین روان‌شناسی دارند. آزمون‌های روان‌شناسی به افراد کمک می‌کند تا درک بهتری از شرایط خود داشته باشند. اگر درمانجو با انجام تست روان‌شناسی متوجه شود که دچار افسردگی، اضطراب یا دیگر مشکلات است تصمیم می‌گیرد که با یک روان‌شناس دربارهٔ مشکلش صحبت کند. هم‌چنین این ابزار می‌تواند به شما برای سنجش و ارزیابی وضعیت روانی درمانجو مورد استفاده قرار گیرد.

16. طراحی واکنش‌پذیر و مناسب موبایل

مطابق آمارهای موجود بیش از 80٪ بازدیدهای سایت‌ها با مرورگر موبایل انجام می‌شود. پس اگر سایت در موبایل به درستی باز نشود و ظاهری مناسب نداشته باشد مخاطبان را از دست خواهید داد. ریسپانسیو یا واکنش‌پذیر بودن سایت نقش مهمی در رضایت بازدیدکننده از سایت دارد. سایت شما باید در یک لپ‌تاپ، موبایل، تبلت یا کامپیوتر رومیزی به خوبی و درستی باز شود. 

17. سئو و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

اگر شما بهترین سایت از نظر امکانات و زیبایی را داشته باشید اما در صفحهٔ اول گوگل قرار نگیرید به نتیجهٔ دلخواهتان نمی‌رسید. اگر سایت از نظر کدنویسی، محتوای وبلاگ و دیگر معیارهای موثر در سئو بهینه باشد، سایت شما از رقیبان پیشی می‌گیرد و در نتایج صفحهٔ اول گوگل دیده می‌شود. یادتان باشد کم‌تر کاربری به صفحات دوم و سوم گوگل سر می‌زند. برای رسیدن به این هدف علاوه بر بهینه‌سازی سایت، باید تولید محتوای مداوم و تبلیغات را در برنامهٔ خود داشته باشید.

18. سرعت خوب

هیچ کس حاضر نیست یک دقیقه صبر کند که سایتی برایش باز شود. ما از دوران اینترنت کند به اینترنت پرسرعت رسیده‌ایم. پس کاربران انتظار دارند در کوتاه‌ترین زمان صفحات دلخواهشان نمایش داده شود. بهینه بودن سرعت یکی از معیارهای موثر در سئو نیز به شمار می‌رود پس سایت شما باید بتواند نمرهٔ مناسبی در Page Speed Insight و GTMetrix بگیرد.

بهینه سازی سرعت سایت وردپرساگر سایت شما از نظر گرافیکی زیبا باشد اما سرعت خوبی نداشته باشد موفق نخواهید شد

19. امنیت

بدترین حس دنیا زمانی است که صبح از خواب بیدار شوید و ببینید که سایت شما هک شده است! این یعنی تمام هزینه‌ها و انرژی که صرف کرده‌اید هدر رفته و باید دنبال چاره باشید. حفظ امنیت سایت و اطلاعات کاربران بسیار مهم است. اگر سایت شما امنیت کافی نداشته باشد یا حریم خصوصی کاربران را به خطر بیاندازد دیگر کسی به شما اعتماد نخواهد کرد.

20. امکان پخش پادکست و ویدیو

همهٔ کاربران تمایل و وقت کافی برای خواندن متن‌ها را ندارند پس بهتر است که سایت شما قابلیت نمایش ویدیو و پخش فایل صوتی را داشته باشد. در این صورت می‌توانید بخشی از محتوای خود را در قالب فیلم یا پادکست در اختیار مخاطب قرار دهید. لازم است این نکته را هم یادآور شوم که وجود ویدیو و پادکست از نظر سئو نیز یک امتیاز مثبت برای سایت شما در نظر گرفته می‌شود.

21. نقشهٔ محل کلینیک

پیش‌تر توضیح دادم که وجود نقشهٔ سایت در صفحهٔ تماس با ما لازم است. اما این نقشه صرفاً یک عکس نیست که آن را در سایتتان بگذارید. سایت شما باید قابلیت نمایش نقشهٔ گوگل را داشته باشد. البته پیشنهاد من این است که مکان کلینیک شما در نقشهٔ بلد، نشان و دیگر سرویس‌ها نیز ثبت شده باشد تا مراجع به سادگی بتواند بهترین مسیر به کلینیک را پیدا کند.

22. ادغام شبکه‌های اجتماعی با سایت

حضور در شبکه‌های اجتماعی مهم است اما می‌خواهم یک قابلیت جالب را به شما پیشنهاد کنم. فرض کنید که شما در یوتیوب، اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر حضور دارید و محتواهای گوناگون را منتشر می‌کنید؛ سایت شما می‌تواند همهٔ این محتوا را به سادگی در یک صفحه به نمایش بگذارد! بله شما می‌توانید به بازدیدکنندگان تمام محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسید را نشان دهید بدون این‌که نیاز باشد آن‌ها به این شبکه‌های اجتماعی سر بزنند.

مشاوره رایگان و طراحی سایت روانشناسی برای شما 

آن‌چه که در این نوشته توضیح دادم تمام چیزهایی است که برای داشتن یک سایت روانشناسی عالی به آن نیاز دارید. گروه آقای روان‌شناس با سال‌ها تجربه در زمینهٔ روان‌شناسی و طراحی و توسعه سایت در این زمینه آمادهٔ ارائه خدمات به شما همکاران عزیز است. اگر می‌خواهید سایت شما در صفحهٔ اول گوگل بدرخشد و بتوانید برند خود را معروف کنید با ما تماس بگیرید: 09901222329

تجربهٔ سال‌ها کار در زمینهٔ مشاوره و نیز طراحی سایت بر اساس اصول روان‌شناسی وب تضمینی بر موفقیت شما در این راه خواهد بود.

پرسش و پاسخ (FAQ)

هزینه طراحی سایت چه قدر است؟

این بستگی به امکاناتی دارد که شما به آن نیازمند هستید و این‌که طراحی آن سایت چند ماه زمان می‌برد.

بهترین سیستم‌های مدیریت محتوای سایت چیست؟

بعضی از سایت‌ها از سیستم‌های اختصاصی استفاده می‌کنند که به زبان‌های گوناگون مانند php یا پایتون برنامه‌نویسی شده‌اند. اما بعضی از سایت‌ها هم از سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده می‌کنند که محبوب‌ترین آن‌ها در سطح جهانی وردپرس است.

به کجا سفارش طراحی سایت روانشناسی بدهیم؟

ما در گروه آقای روانشناس آمادهٔ طراحی سایتی حرفه‌ای با تمام امکانات برای شما هستیم. با ما تماس بگیرید 09901222329

نوشتهٔ طراحی سایت روانشناسی؛ موارد مورد نیاز، هزینه و مشاوره رایگان را در آقای روان‌شناس بخوانید.

مشاهده این خبر در سایت مرجع