کین و سانه در نقش مولر و لواندوفسکی

منبع :  ورزش ۳ دسته بندی : ورزش کد خبر : 558163 3 ماه قبل 46

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ در تابستان با یک مهاجم برجسته‌ تقویت شد، اما هری کین تمام عناوین را به تنهایی به خود اختصاص نداده است. کین با لروی سانه از ابتدای حضورش در مونیخ یک درک بسیار سودمند برقرار کرده و این دو مهاجم واقعاً با یکدیگر تکمیل‌ شده‌اند و به شکل برجسته‌ای همکاری می‌کنند.

یک نمونه عالی از این موضوع در بازی هایدنهایم قابل مشاهده است. در دقیقه ۵۸، یک وضعیت کانتر اتک با کین و سانه که در حال نزدیک شدن به دو مدافع هستند، اتفاق می‌افتد. مدافع مرکزی چپ هایدنهایم، بندیکت گیمبر، مسئول نگهداری از کین باید باشد، در حالی که مدافع مرکزی راست، پاتریک مانیکا، با سانه مواجه است. با این حال، وینگر به سمت گیمبر حرکت کرده و او را مجبور به واکنش می‌کند و کین را در محوطه از سمت راست خود آزاد می‌گذارد. ماینکا که در سمت دیگر سانه در حال دویدن است، هیچ شانسی ندارد.

1976769

این آگاهی از موقعیت زمانی که سانه توپ را ندارد هم کار می‌کند. او خود را در سایه کین قرار می‌دهد و از تمرکز مدافع مستقیم کین که بر روی این مهاجم انگلیسی قرار دارد بهره می‌گیرد تا یک فضا پشت او پیدا کند و از آن برای ورود به موقعیت شوت یا انجام یک پاس تاکتیکی به محوطه جریمه بهره ببرد.

هماهنگی بازی این دو نیز می‌تواند دفاع را جدا کند، مانند یک کار ترکیبی که به یک فرصت خوب برای گلزنی برای سانه در درکلاسیکر مقابل بورسیا دورتموند منجر شد. جمال موسیالا از سمت چپ در حال دریبل بود و در وسط، کین به صورت قطری بین مدافعان مرکزی متس هوملز و نیکو اشلوتربک حرکت می‌کرد. در لبه منطقه، سانه خود را در فضا می‌بیند و توسط موسیالا برای یک شوت مستقیم از فاصله حدود 25 متری انتخاب می‌شود که گرگور کوبل آن را دفع می‌کند.

1976770

در تاتنهام، سون هیونگ‌مین، بازیکن سابق بایرلورکوزن و هامبورگ، گاهی در نقش مهاجم دیده می‌شد، در حالی که در بايرن، این نقش به سانه افتاده است. درکلاسیکر یک نمونه عالی از این امر است که نشان می‌دهد چقدر اغلب این دو نفر نقش‌ها را با یکدیگر تعویض می‌کنند و چرخش آنها بخش کلیدی از برنامه موفق توخل است.

در بايرن، این روند به تدریج جا افتاده است که کین به موقعیت شماره ۱۰ یا به طرف وینگ کشیده می‌شود و به یک هم‌تیمی این فرصت را می‌دهد که وارد فضای خالی پشت مدافعین شود. یک نمونه خوب در شانس بزرگی است که سانه در دقیقه ۷ مقابل کلن به‌دست می‌آورد، زمانی که کین به سمت وینگ چپ کشیده می‌شود و با خود، تقریباً تمام توجه دفاع کلن را جلب می‌کند، یک کانال برای سانه ایجاد می‌شود که به سرعت وارد آن شود. کین سانه را عالی پشت دفاع کلن صاحب توپ کرد، هرچند که او نتوانست با شوتی موفقیت‌آمیز گلر کلن را مغلوب کند.

1976771

و هنوز هم امکان بهبود وجود دارد. سانه تا قبل از شوت عالی ادامه می‌دهد، اما نرخ تبدیل او با کارایی شوت 0.1- پایین است. اما زمانی که این آمار را با کین مقایسه می‌کنید (کارایی شوت 6.1+)، می‌توانید ببینید که در کجاها هنوز جای پیشرفت وجود دارد.

با این حال، کین و سانه هنوز هم به صورت چشمگیری بهترین زوج حمله در بوندسلیگا هستند و یکی از بهترین زوج‌های خط حمله در جهان را تشکیل داده‌اند. باید دید در ادامه آیا زوج سانه و کین می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به زوج لوا و مولر داشته باشد یا خیر.

مشاهده این خبر در سایت مرجع