آموزش واردات کالا؛ به یک متخصص در واردات تبدیل شوید

منبع :  zoomlife.ir دسته بندی : سلامت و تغذیه کد خبر : 524965 8 ماه قبل 510

آموزش واردات کالا؛ به یک متخصص در واردات تبدیل شوید

آموزش واردات کالا؛ به یک متخصص در واردات تبدیل شوید

آموختن ترفندهای آموزشی واردات کالا به افراد کمک می‌کند تا پس از شناسایی نیاز مشتری بدون هیچ مشکلی به انجام فعالیت‌های بازرگانی بپردازند. یادگیری مراحل مختلف واردات شامل شناخت قوانین و مقررات مربوطه، آموختن برخی از مهارت‌ها و انتخاب بهترین شیوه حمل کالا با توجه به نوع بار و کشور مورد نظر است.

از آن جایی که قوانین و مقررات گمرکی به طور دائم در حال تغییر است آموزش دیدن در این زمینه هم به افراد تازه‌کار و هم به باتجربه‌هایی که نیاز به بروزرسانی اطلاعات دارند توصیه می‌شود. در دوره‌های آموزش واردات نکاتی به کارآموزان آموزش داده می‌شود که سبب صرفه‌جویی در وقت و هزینه تجار و نوبازرگانان خواهد شد. زمان یادگیری افراد با توجه به میزان تجربه آن‌ها در زمینه بازرگانی متفاوت است. آموزش‌های مقدماتی برای آن‌هایی که هیچ سابقه‌ای در تجارت ندارند و دوره‌های متوسط و پیشرفته برای افرادی که تجربه حرفه‌ای در زمینه واردات کالا دارند مناسب است.

آشنایی با فرایند آموزش موفقیت‌آمیز واردات کالا

واردات موفق‌آمیز کالا با صرفه‌جویی در وقت و هزینه بازرگانان، مانع از طولانی شدن روند واردات و ترخیص کالا از گمرک می‌شود. دوره‌های آموزشی واردات فرصتی برای ترکیب دانش، مهارت و تجربه را برای افراد فراهم می‌کند تا مسیر رسیدن به موفقیت، اندکی هموارتر شود. آموزش واردات کالا به صورت خصوصی، نیمه گروهی یا گروهی قابل انجام است که امکانی برای آموزش مقرون به صرفه و درون سازمانی را فراهم می‌کند.

آموزش واردات (Import Training) قدمتی طولانی دارد اما آموزش به شکل مدرن امروزی پس از دوران پسااستعمارگرایی آغاز شد و با تاسیس سازمان تجارت جهانی (WTO) در سال ۱۹۹۵ رنگ و بویی تازه پیدا کرد. با توجه به موانعی مانند بحران‌های اقتصادی، نوسانات ارزی، تغییر تعرفه و قوانین گمرکی و تصویب قانون‌های منع واردات (مانند منع واردات کالاهای مشابه داخل) نیاز به یادگیری واردات همواره برای اهالی تجارت وجود دارد. دوره آموزش واردات یکی از ابزارهای تجار و بازرگانان برای بهبود وضعیت اقتصادی و تامین مایحتاج داخلی است.

واردات پر سود چگونه انجام می‌شود؟

واردات پرسود تجارتی است که منجر به بهبود درآمد و کسب سود بیشتر برای بازرگانان می‌شود. برای تحقق این اهداف می‌توان از راهبردهای زیر استفاده کرد:

  • انجام پژوهش دقیق

  • پیدا کردن تامین‌کننده معتبر

  • مذاکره بر سر قیمت و مدیریت هزینه‌ها

  • بازاریابی و فروش بهتر به‌منظور عرضه در بازار

  • واردات پرسود نیازمند در اختیار داشتن ترکیبی از مهارت‌ها از جمله استراتژی‌ها، دانش بازار، مدیریت مالی و مشتری‌مداری است. لازم به ذکر است که هر کشور و بازاری دارای شرایط منحصربه‌فردی است بنابراین بهتر است استراتژی‌های اتخاذ شده از انعطاف‌پذیری کافی برخوردار باشند.

    همچنین انجام واردات موفق نیازمند استفاده از پلتفرم‌های معتبری است که تامین‌کنندگان اصلی را با مصرف‌کنندگان در سراسر جهان پیوند دهند.

    واردات از چین

    چین یکی از بزرگترین صادرکنندگان انواع کالاها به سراسر دنیا است. ایران نیز مانند سایر کشورها روابط تجاری مستحکمی با چین برقرار کرده است. کیفیت بالای کالاهای وارداتی از چین و همچنین قیمت متعادل این محصولات باعث می‌شود تا بازرگانان تمایل زیادی به مبادله با این کشور داشته باشند. یکی از بهترین وب‌سایت‌ها برای شناسایی نیاز مشتری و انجام فعالیت تجارتی تخصصی با چین globalsources.com است که طیف وسیعی از خدمات از جمله کالاهای الکترونیک، گزارش‌های منبع‌یابی و نمایشگاه‌های تجاری را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

    در آموزش واردات کالا چه مطالبی یاد می‌گیریم؟

    یادگیری اصول واردات کالا به شکلی سیستماتیک امکان دستیابی موفق به بازارهای جهانی را فراهم می‌سازد. این دوره‌ها از ابتدایی‌ترین مرحله شروع واردات یعنی انتخاب محصول تا مراحل پایانی یعنی ترخیص کالا از گمرک را پوشش می‌دهد. در واردات کالا جزئیات و ریزه‌کاری‌هایی وجود دارد که در اثر تجربه مستقیم به‌دست می‌آید. آموزش این مفاهیم مسیر تجربه را کوتاه‌تر کرده و به‌عنوان یک راهنمای موثر متقاضیان را به سوی موفقیت هدایت می‌کند.

    انتخاب حوزه فعالیت، آشنایی با قوانین به‌روز وارداتی کشور، انتخاب کشور مبدا و نحوه ثبت سفارش و ارسال قرارداد، جزئی از فرآیند انجام واردات به شیوه اصولی است.

    شناخت مراحل مختلف واردات کالا

    واردات کالا یک فرآیند تجاری چند مرحله‌ای است که با شناسایی قوانین و مقررات حاکم بر کشور مبدا و مقصد آغاز می‌شود و سیاست‌ها و الزامات قانونی در آن نقش مهمی ایفا می‌کنند. دستیابی به منابع معتبر که اطلاعات صحیح و قابل اعتمادی را به افراد منتقل ‌کنند می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

    برای انجام واردات کالا به‌صورت موفقیت‌آمیز لازم است که مراحل زیر با نهایت دقت و تمرکز انجام شود تا در ادامه از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری به‌عمل آید .

  • استعلام تجاری (مقدمات واردات)

  • تهیه مجوزهای واردات و صادرات

  • درخواست تامین ارزی

  • ثبت سفارش کالا

  • دریافت اعتبار اسنادی

  • انتخاب روش حمل‌ونقل

  • ورود کالا

  • ترخیص کالا از گمرک

  • آموزش‌هایی که در مراحل مختلف واردات کالا به تجار و بازرگانان داده می‌شود شامل انتخاب کالای مناسب با توجه به نیاز بازار، اطمینان از صدور مجوزهای لازم، انجام مطابقت‌ها قبل از حمل کالا، ترتیب دادن شیوه حمل‌ونقل مناسب، اخذ مجوز ترخیص کالا، مدیریت ریسک، محاسبه هزینه واردات تا ایران، پرداخت مالیات و همچنین ترفندهای فروش بعد از واردات می‌شود.

    منظور از استعلام تجاری در آموزش واردات چیست؟

    استعلام تجاری یا Trade Enquiry یک درخواست کتبی از سوی وارد کننده است که دستیابی به تمام اطلاعات لازم برای وارد کردن یک کالا به داخل کشور را ممکن می‌سازد. وارد کننده پس از شناسایی قوانین و مقررات حاکم بر واردات کالا در کشورهای هدف کار خود را از طریق استعلام گرفتن از شرکت‌هایی که قصد تجارت و داد و ستد با آن‌ها را دارد آغاز می‌کند. در ایران مرجع رسمی برای بررسی وضعیت ممنون و یا آزاد بودن کالای مربوطه برای واردات به ایران وبسایت ntsw.ir می‌باشد.

    آموزش واردات

    اطلاعات مربوط به قیمت، هزینه‌های متداول، شرایط و ضوابط حاکم بر واردات و نحوه صحیح تخمین هزینه‌ها از جمله مهم‌ترین مباحثی است که در واردات کالا به آن توجه می‌شود.

    درخواست تامین ارزی

    مرجع رسمی تخصیص ارز برای فرآیند بازرگانی بانک مرکزی می‌باشد و درخواست تخصیص ارز باید به بانک مرکزی ارائه شود. متقاضی قبل ارائه درخواست باید یک حساب ارزی خارجی داشته باشد. همچنین برای درخواست ارز مانند تمامی مراحل واردات و صادرات کالا، دارا بودن کارت بازرگانی در آن الزامی می‌باشد.

    ترخیص کالا در گمرکات ایران

    مهم ترین قسمت واردات کالا به ایران ترخیص کالا در گمرکات می باشد. ایران دارای بنادر و گمرک های مختلفی مانند گمرک شهید رجایی بندر عباس، گمرک چابهار، گمرک غرب تهران و شهریار، گمرک بوشهر و فرودگاه امام خمینی می‌باشد. ترخیص کردن کالا در این گمرک ها دارای پیچیدگی های مختلفی است که عدم آشنایی با این پیچیدگی ها می تواند زیان مالی بسیاری را برای بازرگانان بوجود بیاورد و یا حتی ترخیص کالا را غیر ممکن بکند. شرکت راهکار تجارت rahkartejarat.com به عنوان یک شرکت با سابقه در ترخیص کالا، در تمامی این مراحل در کنار شما خواهد بود تا واردات و ترخیص کالا در ایران را به خوبی انجام بدهید

    جمع‌بندی یادگیری واردات کالا به شیوه اصولی

    یادگیری واردات کالا برای هر فردی که علاقه یا نیاز به بهبود دانش در فرآیند واردات و مسائل گمرکی دارد مناسب است. آنچه یادگیری آن برای انجام واردات به‌ شیوه اصولی لازم است، شامل اصطلاحات تجاری، روش‌های استاندارد حمل‌ونقل، اسناد، مدارک و دانش مورد نیاز در زمینه با واردات کالا به کشور می‌شود.

    آموختن اصول و روش‌های وارد کردن کالا به‌ویژه برای واردکنندگان تازه‌کار و حتی افرادی که تمایل به به‌روزرسانی اطلاعات خود دارند مناسب است. این آموزش‌ها و کمک گرفتن از متخصصان معتبر به تجار و بازرگانان کمک می‌کند تا با قوانین جدید و فرایندهای نوین در زمینه واردات کالا آشنا شوند.

    سازمان تجارت جهانی و سایر کشورهای عضو (مانند اتحادیه اروپا، انجمن کشورهای آسیای جنوب شرقی -ASEAN)، آموزش واردات کالا را در دسته برنامه‌های کلان خود قرار داده‌اند. برای یادگیری واردات کالا به شیوه مدرن و امروزی بهتر است به کارشناسان ماهر و با تجربه مراجعه شود. این افراد سابقه‌ای چندین ساله در حوزه واردات و صادرات دارند و راهنمایی‌های آن‌ها ارزشمند و قابل‌اعتماد است.

      کانال تلگرام زوم لایف
      مشاهده این خبر در سایت مرجع