آموزش گام به گام ماساژ برای گرفتگی کتف و شانه

منبع :  zoomlife.ir دسته بندی : سلامت و تغذیه کد خبر : 530271 8 ماه قبل 511

آموزش گام به گام ماساژ برای گرفتگی کتف و شانه

آموزش گام به گام ماساژ برای گرفتگی کتف و شانه

تقریبا همه افراد یک‌بار درد شانه و کمر را بر اثر نشستن طولانی‌مدت، آسیب‌های ورزشی و کار مداوم با کامپیوتر تجربه کرده‌اند. آسیب‌دیدگی کتف منجر به محدود شدن دامنه حرکتی دست و در بعضی موارد تحلیل عضله و تاندون شانه می‌شود.

ازاین‌رو افراد به‌دنبال راهکارهایی برای تقویت عضلات این قسمت و رفع تنش بافت ماهیچه هستند. ماساژ دادن یکی از روش‌های تقویت عضلات کتف و درمان دردهای مزمن است؛ بنابراین در این مقاله انجام گام به گام ماساژ برای گرفتگی کتف را به‌شکلی اصولی توضیح خواهیم داد. فقط کافی است تا چند دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید تا ماساژ شانه را به اصولی‌ترین شکل ممکن انجام دهید.

گام اول؛ آماده‌سازی فضا و مواد مورد نیاز برای ماساژ برای گرفتگی کتف

اولین گام در ماساژ دادن کتف و شانه، آماده‌سازی فضا و مواد موردنیاز برای اجرای ماساژ درمانی است. برای مثال اگر عادت به استفاده از روغن‌های مخصوص ماساژ برای گرفتگی شانه دارید، این روغن‌ها را در نزدیکی تخت ماساژ قرار دهید. گوش دادن به موسیقی آرام در حین ماساژ نیز باعث افزایش آرامش فرد و اثرگذاری بیشتر ماساژ می‌شود.

البته ماساژ درمانی نیاز به تدارکات خاصی ندارد و بدون روغن، فضای آرام نیز قابل انجام است. استفاده از دستگاه‌های ماساژور نیز بدون تمهیدات خاصی انجام می‌شود؛ فقط کافی است با طرز کار این دستگاه اطلاعات دقیقی به دست آورید؛ بنابراین خرید ماساژور تفنگی، ماساژور پا، زانو و مبل ماساژور راهکاری ایده‌آل و بدون پیش‌نیاز برای انجام ماساژ درمانی با تکنیک‌های مختلف به شمار می‌رود.

گام دوم؛ ماساژ دادن گردن و عضلات اطراف شانه برای رفع گرفتگی کتف

ماساژ گردن با شدت ضربه‌های مختلف انجام می‌شود؛ بااین‌حال برای شروع ماساژ برای گرفتگی کتف و گردن حتما با حرکات راحت و آرام شروع کنید. ماساژ گردن به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و فرد در حالت درازکش و نشسته نیز قادر به اجرای این نوع ماساژ است. روش‌های انجام این ماساژ را در ادامه شرح داده‌ایم:

  • انگشتان خود را روی عضلات منقبض ورز دهید.
  • انگشتان را روی گردن به سمت بالا و پایین حرکت دهید.
  • در امتداد پشت گردن با دو سر انگشت خود فشارهای ریز وارد کنید.
  • دست‌های خود را از کناره‌های گردن به سمت پایین بکشید.

ماساژ گردن برای حفظ حالت سر و ایستایی بدن موثر است. همچنین با گرم کردن این بخش از طریق ماساژ، می‌توان خون‌رسانی را نیز بهبود بخشید. ازاین‌رو استفاده از دستگاه ماساژور با عملکرد بهینه مثل صندلی ماساژور آیرست و روتای برای بهبود گردش خون در همه بخش‌های بدن موثر است. این دستگاه نقش موثری در ایجاد کشش در پاها نیز دارد و باعث ایجاد گردش خون به سمت بالا و گردن می‌شود.

آموزش ماساژ دادن کتف

گام سوم؛ ماساژ دادن کتف‌ها برای افزایش گردش خون در این قسمت

ماساژ دادن کتف برای رفع گرفتگی به روش‌های متعددی انجام می‌‌شود. در همه این روش‌ها سلول‌های بافت ماهیچه‌ای بدون حرکت و فشار بالا بازسازی و ریکاوری خواهند شد. در انواع ماساژ کتف از حرکت‌های دایره‌ای و رفت‌وبرگشتی برای بازسازی فیبرهای عضلانی استفاده می‌شود. ماساژ سوئدی و آروماتراپی از انواع محبوب و کاربردی برای درمان کتف به شمار می‌روند. ضربه زدن، مالش و حرکات دایره‌ای در اطراف کتف در سومین گام ماساژ کتف و شانه استفاده می‌شود.

اگر زمان و انرژی کافی برای مراجعه به کلینیک‌های تخصصی و ماساژورها را ندارید، از دستگاه ماساژور دستی استفاده کنید. این وسیله نیز یک راهکار موثر برای ایجاد کشش در عضلات و گرم کردن بافت‌های ماهیچه‌ای به شمار می‌رود. استفاده از ماساژور دستی بدن برای رفع کوفتگی، خستگی و تنش عصبانی موثر است.

گام چهارم؛ ماساژ بخش‌های میانی شانه

در این مرحله از ماساژ برای گرفتگی کتف، دست‌های خود را از کمر به سمت بخش‌های پایین‌تر و خارجی شانه حرکت دهید و سپس به سمت جای قبلی برگردانید. این حرکت منحنی‌وار را چند بار تکرار کنید تا قسمت‌های خارجی شانه کاملا گرم شوند. حداکثر زمان مطلوب برای انجام حرکت رفت و برگشتی در این قسمت فقط 5 دقیقه است.

ماساژ برای گرفتگی کتف

گام پنجم؛ تقویت مفصل کتف با ماساژ دادن بازو و دست‌ها

شاید سوال بپرسید که چرا برای ماساژ برای گرفتگی کتف باید دست‌ها و بازوها را نیز گرم کنید؟ ماساژ دادن بازو و دست برای بهبود عملکرد کتف و افزایش دامنه حرکتی این مفصل اهمیت دارد. مفصل کتف به عضلات بازو نیز متصل است و تقویت این عضله‌ها کارکرد شانه را بهبود می‌بخشد.

احتمال آسیب‌دیدگی شانه بر اثر ضعیف بودن عضله دست کاهش می‌یابد. همچنین ماساژ دادن بازو خونر‌سانی به این بخش را افزایش می‌دهد؛ از آنجایی که بازو در نزدیکی کتف است، گردش خون در این بخش منجر به افزایش خون‌رسانی به عضلات اصلی کتف و ماهیچه‌های پشتی نیز خواهد شد.

گام ششم؛ تمام کردن ماساژ با ضربه‌های مکرر و آرام

ماساژ را با حرکت‌های تدریجی و آرام به پایان برسانید. برای این کار انگشتان خود را در امتداد عضله ذوزنقه به حرکت در بیاورید؛ چون در مرحله آخر ماساژ کتف هستیم از ایجاد فشار بالا به عضله خودداری کنید. در ادامه سه انگشت خود را بالای شانه قرار بدهید تا عضلات را با فشار کم و به حالت ضربه‌ای بکشید؛ سپس ماساژ را پایان بدهید.

بسیار ملایم به عضلات فشار بیاورید تا احتمال آسیب‌دیدگی کاهش یابد. این تکنیک‌ها باعث افزایش گردش خون و رفع تنش می‌شوند. به عنوان نکته پایانی فراموش نکنید که در هر مرحله از ماساژ، در صورت احساس درد یا ناراحتی در هر نقطه، فشار را کم کنید.

انواع ماساژور برقی فروشگاه مبل ماساژ؛ راهکاری برای گرم کردن شانه

در این مطلب به بررسی گام‌های ماساژ برای گرفتگی کتف پرداختیم. مفصل کتف و عضلات شانه قسمت میانی کمر وظیفه حفظ حالت ایستایی و جلوگیری از خمیدگی فرد را دارند. همچنین تقویت عضلات این قسمت درصد بالایی از کمردردهای مزمن را التیام می‌بخشد. ازاین‌رو یادگیری تکنیک‌های موثر برای ماساژ درمانی، راهکاری مناسب برای رفع خستگی، کوفتگی و دردهای عضلانی این ناحیه است.

در برخی موارد ماساژ گردن و کتف به‌طور حرفه‌ای انجام نمی‌شود و احتمال آسیب‌دیدگی در فرد افزایش می‌یابد. همینطور مراجعه به مراکز ماساژ و اسپا برای همه افراد امکان‌پذیر نیست؛ زمان و انرژی بالایی در مسیر رفت‌وآمد به این مراکز مصرف می‌شود. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم از دستگاه ماساژور برقی برای ماساژ دادن استفاده کنید.

دستگاه ماساژور براساس تکنیک‌های ماساژ سوئدی، تایلندی و بافت عمیق طراحی شده‌اند تا به‌مرور بیشترین اثرگذاری را برای فرد ایجاد کنند. ماساژور برقی با ایجاد کششی سطحی تا عمیق به‌همراه افزایش گردش خون از دردهای عضلانی می‌کاهد. به‌طور‌کلی این ابزارها راهکار موثری برای بالا بردن سطح کیفیت زندگی به شمار می‌روند. فروشگاه مبل ماساژ یکی از بهترین نمایندگی‌های عرضه‌کننده دستگاه ماساژ است. برای خرید ابزار ماساژور به نمایندگی‌های بهترین برندهای ماساژور مثل آیرست و روتای تماس بگیرید. برای تماس با مبل ماساژ از طریق راه‌های ارتباطی قرار گرفته در سایت اقدام کنید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    توجه: اطلاعات موجود در مجله اینترنتی زوم لایف، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.
    مشاهده این خبر در سایت مرجع