احتمال خروج ناشرهای اروپایی از پلتفرم Xbox

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 586224 4 هفته قبل 163

طبق جدیدترین گزارش، تعداد قابل‌توجهی از ناشرهای «ترد-پارتی» (Third-Party) به علت فروش ضعیف بازی‌های خود روی کنسول‌های «ایکس باکس» (Xbox) در اروپا، نسبت به ادامه پشتیبانی از پلتفرم شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) دچار تردید شده‌اند. برای مطالعه ادامه خبر خروج ناشرهای اروپایی از کنسول Xbox همراه ما باشید.

«کریس درینگ» (Chris Dring) در جدیدترین اپیزود پادکست gameindustry.biz گزارش داد که در «اجلاس توسعه‌دهندگان بازی» (GDC 2024)، زمزمه‌هایی مبنی بر عدم تمایل ناشرهای Third Party به ادامه حمایت کنسول‌های «مایکروسافت» به علت عملکرد ضعیف دستگاه‌های Xbox در اروپا و همچنین عدم رشد مخاطبین این کنسول شنیده شده است. بخش‌هایی از صحبت‌های «درینگ» در مورد این مسئله بدین شرح است:

چیزهای دیگری که من از یه شرکت معروف و یک شرکت نیمه معروف شنیدم این بوده که عملکرد ایکس باکس در اروپا بسیار ضعیف است. شما می‌توانید گزارش‌های ماهانه ما درباره بازار کنسول‌ها رو مرور کنید و به این نتیجه می‌رسید که فروش ایکس باکس روندی نزولی دارد. همچنین فروش دستگاه ایکس باکس سال پیش کاهشی بوده و امسال حتی بدتر شده است.

او همچنین به یکی از شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی اشاره کرد که گفته بود «نمی‌دانم چرا دیگران به ادامه حمایت از این کنسول اهمیت می‌دهند؟» او در ادامه اضافه کرد:


ما در پادکست‌های قبلی گفتیم که خرده فروش‌های اروپایی در حال کاهش موجودی ایکس باکس و بازی‌هایش هستند و حالا ناشرها نیز به این نتیجه رسیده‌اند. آن‌ها عقیده دارند پورت بازی‌ها برای Xbox Series X/S هزینه و وقت زیادی می‌طلبد، در حالی که بازار اصلی بازی‌هایشان روی PC و PS5 است.​

تعیین تکلیف وضعیت ناشرهای اروپایی درباره پلتفرم Xbox

با توجه به صحبت‌های «کریس درینگ»، مایکروسافت به عنوان یک تولیدکننده سخت‌افزار با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند. در سال‌های گذشته، شرکت Microsoft سعی داشته که فروش سخت‌افزار را موردی بی‌اهمیت نشان بدهد، چون که در این مورد توانایی رقابت با «سونی» (Sony) یا «نینتندو» (Nintendo) را نداشته است.

خروج ناشرهای اروپایی از Xbox

گزارش‌های دادگاهی فاش شده نشان می‌دهند مایکروسافت قبول کرده بود «جنگ کنسول‌ها» را در سال 2001 باخته است. اما اکثر مخاطبین فکر می‌کردند تا وقتی که این شرکت در حال تولید کنسول باشد، ناشرهای Third Party نیز به حمایت آن ادامه خواهند داد. در حالی که با توجه به گزارش‌های اخیر، به نظر می‌رسد که در صورت عدم تغییر در فروش ایکس باکس، این موضوع در حال تحول باشد.

  • بازی Hellgate: Redemption برای کنسول‌ها و PC معرفی شد
  • قفل امنیتی دنوو از بازی The Callisto Protocol برداشته شد
مشاهده این خبر در سایت مرجع