سونی: توهین‌های نژادی در بازی Stellar Blade حذف خواهند شد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589435 1 هفته قبل 68

شرکت «سونی» (Sony) می‌گوید المان‌هایی در بازی «استلار بلید» (Stellar Blade) وجود دارند که به توهین نژادی اشاره می‌کنند. این المان‌ها با انتشار پچ روز اول بازی حذف خواهند شد. برای مطالعه ادامه خبر حذف توهین‌های نژادی در بازی Stellar Blade همراه ما باشید.

به گزارش خبرگزاری IGN، در بازی Stellar Blade، یک فروشگاه به نام R Shop وجود دارد. به عنوان مثال، در تصویر زیر، کلمه Hard به صورت گرافیتی روی دیوارِ کنار فروشگاه نوشته شده است که زبان نژادپرستانه را تداعی می‌کند. شرکت Sony مدعی است که این نشانه به صورت غیرعمدی در بازی مذکور گنجانده شده است.

توهین‌های نژادی در Stellar Blade

عرضه پچ روز اول برای حذف تمامی توهین‌های نژادی در بازی Stellar Blade

گفتنی است تصویر گرافیتی Hard در چندین قسمت از بازی Stellar Blade ظاهر می‌شود و یکی از آن‌ها در کنار فروشگاه R قرار دارد. در بیانیه «پلی استیشن» (PlayStation) به رسانه IGN آمده است که «قرارگیری دو نشانه در نزدیکی یکدیگر در بازی استلار بلید، باعث بروز یک عبارت ناخواسته اعتراض‌آمیز و نژادپرستی شده است. استودیو Shift Up هیچ قصدی برای ایجاد چنین آثار هنری توهین‌آمیز نداشته و با المان‌ها با پچ روز اول حذف خواهند شد».

شرکت Sony در پاسخ به اعمال به‌روزرسانی در نسخه فیزیکی بازی Stellar Blade گفت: «تصاویر و نشانه‌ها باید برای دارندگان تمامی نسخه‌های Stellar Blade حذف شوند». شایان ذکر است بازی Stellar Blade امروز (7 اردیبهشت 1403) به صورت انحصاری برای کنسول «پلی استیشن 5» (PlayStation 5) منتشر شد. این بازی میانگین امتیاز 81 از وب‌سایت «متاکریتیک» (Metacritic) را دریافت کرده و با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان همراه شده است.

نظر شما درباره اقدام سونی برای اعمال سانسور در بازی Stellar Blade چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  • صداپیشه Gears of War به زمان معرفی نسخه جدید اشاره کرده است
  • استودیو People Can Fly پروژه نقش‌آفرینی Project Dagger را کنسل کرد
  • ایجاد تغییرات مدیریتی در استودیو Remedy؛ برنامه برای گسترش فرانچایز Alan Wake
مشاهده این خبر در سایت مرجع