انویدیا پیشتاز فناوری‌های هوش مصنوعی در کامپیوتکس 2024

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 589358 1 هفته قبل 123

انویدیا اعلام کرد که جنسن هوانگ، مدیرعامل این شرکت، سخنرانی کلیدی خود را در کامپیوتکس 2024 در تاریخ 2 ژوئن در تایپه ارائه خواهد داد. نکته جالب توجه این است که انویدیا تصمیم گرفته به جای سخنرانی افتتاحیه کامپیوتکس، یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از این رویداد برگزار کند.

سال گذشته، جنسن هوانگ سخنرانی افتتاحیه کامپیوتکس 2023 را ارائه داد اما امسال، لیزا سو، مدیرعامل AMD، میزبان سخنرانی افتتاحیه کامپیوتکس 2024 خواهد بود و پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، نیز سخنرانی کلیدی شرکت خود را ارائه خواهد داد. سخنرانی AMD در تاریخ 3 ژوئن (9:30 تا 11:00) و سخنرانی اینتل در تاریخ 4 ژوئن برگزار خواهد شد.

سخنرانی کلیدی جنسن هوانگ در تاریخ 2 ژوئن ساعت 7 بعد از ظهر به وقت تایوان (4 صبح به وقت اقیانوس آرام) در مرکز ورزشی NTU برگزار می‌شود. ثبت نام برای شرکت در این سخنرانی اکنون آغاز شده است. شرکت در این رویداد رایگان بوده و به صورت زنده نیز پخش خواهد شد.

انتظارات از سخنرانی کلیدی انویدیا در کامپیوتکس 2024

انتظار می‌رود در سخنرانی کلیدی انویدیا در کامپیوتکس 2024، بیشتر در مورد هوش مصنوعی صحبت شود. سال گذشته، انویدیا نقشه راه GPU خود را به همراه مشارکت‌های جدید ارائه داد و ما شاهد برخی فناوری‌های جدید مانند مدل ACE (Avatar Cloud Engine) بودیم.

امسال، انتظار می‌رود نوآوری‌های بیشتری در زمینه هوش مصنوعی از سوی انویدیا ارائه شود. اما برای کسانی که منتظر کارت‌های گرافیکی جدید گیمینگ هستند، هنوز کمی زود است. انویدیا در حال آماده سازی GPU های نسل بعدی GeForce RTX 50 موسوم به “Blackwell” است اما احتمالاً این محصولات در نیمه دوم سال 2024 رونمایی خواهند شد.

شایعات فعلی حاکی از برنامه عرضه GeForce RTX 5090 و RTX 5080 در فصل چهارم سال 2024 هستند، بنابراین در این سخنرانی نباید انتظار زیادی در زمینه گیمینگ داشته باشیم.

  • هوش مصنوعی جذابیت گوشی‌های سری هواوی Pura 70 را چندبرابر می‌کند
  • انویدیا به وجود «رقابت قوی» در بازار هوش مصنوعی اعتراف می‌کند
  • هوش مصنوعی متا به اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک اضافه شد
مشاهده این خبر در سایت مرجع