برای خرید شیرآلات آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

منبع :  zoomlife.ir دسته بندی : سلامت و تغذیه کد خبر : 491132 10 ماه قبل 769

برای خرید شیرآلات آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید شیرآلات آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

انتخاب و خرید برخی از لوازم خانه همیشه مستلزم دانستن نکات مهمی است. معمولاً زمانی که نوبت به خرید شیرآلات آشپزخانهٔ باکیفیت می‌رسد، تصمیم‌گیری تخصصی‌‌تر و دشوارتر می­‌شود. همهٔ جنبه‌های فنی، کاربردی و زیبایی در تعیین کیفیت شیرآلات مهم هستند.

تنوع در سبک‌ها، مواد اولیه و آبکاری‌ها هم به تنوع قیمت وارد می‌شود. به دلیل این‌که شیرآلات برای مدت طولانی خریداری می‌شوند، بهتر است در خرید آن­‌ها، تمام نکات لازم را بدانید و مناسب­‌ترین شیرها را برای آشپزخانهٔ خود انتخاب کنید. در ادامه انواع شیرآلات آشپزخانه معرفی شده و نکات لازم برای انتخاب بهترین نوع شیر شرح داده می‌­شود.

انتخاب شیرآلات خانه

شیرآلات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ملزومات خانه، در هر خانه‌­ای حضور دارند. استفاده از شیرآلات باکیفیت، علاوه‌بر افزایش زیبایی و جلوگیری از خسارت در خانه، موجب صرفه­‌جویی و افزایش طول عمر محصول نیز می‌شود. با این حال، هنگام انتخاب شیرآلات مناسب برای خانه، ممکن است انواع مختلفی از شیرها به ما پیشنهاد شوند و ما با مشاهدهٔ تعداد زیادی از نکات فنی و تفاوت بین آن‌­ها، دچار سردرگمی شویم. اما نگران نباشید؛ در ادامه بررسی انواع مختلفی از شیرآلات را انجام داده و روش انتخاب آن‌­ها را متناسب با نیاز خانهٔ شما بیان می‌­کنیم.

انواع شیرآلات آشپزخانه

در خرید شیرآلات آشپزخانه با مدل­‌های گوناگونی روبه‌رو می‌­شوید که هر یک مزایای خاص خود را دارند. در زیر معروف‌­ترین مدل‌های شیرآلات را معرفی کرده و ویژگی‌­های هریک را بیان می‌­کنیم:

  • شیر آشپزخانهٔ شاوری: شیرهای شاوری در سینک آشپزخانه، امکان استفاده از جریان آب به دو صورت معمولی و اسپری را فراهم می‌کنند و این امکان به شما کمک می‌کند تا با راحتی و در صورت نیاز، جریان آب را به هر جایی از سینک داشته باشند. شیرهای شاوری همچنین با داشتن یک دسته، برای کاربران این امکان را فراهم می‌کنند که بتوانند جریان و دمای آب را با دستان خود تنظیم کنند. به‌علاوه با ارتفاع مناسبی که دارند، می‌توانند به کاربران این امکان را بدهند که به‌­راحتی جریان آب را کنترل کنند.

  • شیر فنری: در آشپزخانه، شیرهای فنری به دلیل داشتن جریان آب راحت‌تر، امکان رسیدن به هر گوشه از سینک، شست‌وشوی ظروف و قابلمه‌ها به‌راحتی و انعطاف‌پذيری بیشتری که دارند، پرطرفدار هستند. همچنین شیرهای فنری دارای سر ثابتی هستند که در هر شرایطی به پایین قرار می‌گیرد و شست‌وشوی دست را نیز ساده‌تر می‌کند. دامنهٔ حرکتی شیرهای فنری زیاد بوده و مشکلات شیرهای سنتی را از بابت ثابت بودن محل ریزش آب ندارند.

  • شیر آشپزخانهٔ میکسر: این نوع شیرها به‌علت سادگی و قابلیت تنظیم دما و فشار آب با یک دسته، بسیار محبوب و کارآمد هستند. با چرخاندن دسته به چپ یا راست، می‌توان دمای آب را تنظیم و از آن استفاده کرد. علاوه‌بر این، این نوع شیرآلات دارای طرح­‌های متنوع، بسیار زیبا و شیکی هستند که به‌خوبی با دکوراسیون آشپزخانهٔ شما سازگار می‌­شوند.

  • شیر اهرمی دو دسته: مشابه با طرح سنتی شیر دوطرفه، با دو دستگیرهٔ جداگانه برای کنترل جریان آب سرد و گرم استفاده می‌شوند. این شیرآلات با طرح سنتی و زیبا، برای بسیاری از آشپزخانه‌های مختلف مناسب هستند. دستگیره‌های جداگانه، دمای آب را با دقت بیشتری کنترل کرده و به کاربر امکان تنظیم دمای مناسب آب را برای شستشو یا آشپزی می‌دهند. همچنین به دلیل داشتن دستگیره‌های جداگانه، می‌توان از جریان آب سریع‌تر و با دمای دلخواه دقیق‌­تر استفاده کرد.

  • شیرهای آشپزخانه چشمی: شیر چشمی به دلیل سیستم حساس سنسوری که دارد، در کاهش مصرف آب نقش مفیدی دارد. همچنین از نظر ظاهری، آشپزخانه را جذاب‌تر و به‌روزتر می‌کند. البته قیمت این نوع شیرآلات بیشتر است؛ اما اگر به دنبال ترکیب کارایی، زیبایی و صرفه‌جویی در مصرف آب هستید، شیر چشمی گزینهٔ خوبی به حساب می‌آید.

نکات لازم برای خرید شیرآلات آشپزخانه

نکات لازم برای خرید شیرآلات آشپزخانه

حال که با انواع شیرها آشنا شدیم، در ادامه نکات لازم برای خرید شیر مرغوب و باکیفیت توضیح داده می‌­شود. خرید شیرآلات آشپزخانه باکیفیت علاوه‌بر این‌که می‌­تواند به‌صرفه باشد، به ما کمک می‌­کند تا از آن برای مدت طولانی­‌تر استفاده کنیم. نکاتی که در خرید شیر باید به آن توجه کنید عبارتند از:

  • استاندارد: خرید شیرآلات با مشخصات استاندارد، برای کیفیت و ایمنی محصول بسیار مهم است. در خرید شیرآلات حتماً به استاندارد و مشخصات محصول دقت کنید.
  • مواد اولیه: مواد اولیه‌ای که برای ساخت شیرآلات باکیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار مهم هستند. شیرآلات با مواد اولیه‌ٔ باکیفیت، قادر به مقاومت در برابر خوردگی و آنزیم‌های آب هستند. هرچند تشخیص مواد به‌کاررفته در تولید شیرها دشوار است؛ اما می‌­توان از ظاهر شیر تا حدودی کیفیت مواد تشکیل­‌دهندهٔ آن را حدس زد.
  • قابلیت تعویض قطعات: شیرآلات مناسب امکان تعویض قطعات را دارند و در صورت صدمه به یکی از قطعات شیر، تعویض آن بسیار راحت و سریع است.
  • قیمت: قیمت بالا همیشه چیزی نیست که باید از آن بپرهیزید. بهتر است شیرآلات مناسب که دارای مشخصات و استاندارد هستند، با قیمتی مناسب خریداری شود. توجه به قیمت و کیفیت شیر آشپزخانه در کنار یکدیگر باید در نظر گرفته شود.

نکات ظاهری مهم برای خرید و نصب شیرآلات

نکات ظاهری مهم برای خرید و نصب شیرآلات

شیرآلات در تنوعی از اندازه‌­ها، شکل‌­ها و طرح­‌های مختلف موجود هستند. همچنین شیرآلات با رنگ‌­های مختلفی ازجمله سفید، مشکی، نقره­ای و طلایی به فروش می­‌رسند. در انتخاب شیرآلات، باید به دکوراسیون خانه، سبک مبلمان و سلیقهٔ شخصی خودتان نیز توجه کنید. همچنین لازم است پس از انتخاب و خرید شیرآلات آشپزخانه، در نصب آن نیز توجهٔ لازم را داشته باشید. بهتر است از نیروی کار ماهر و متخصص برای نصب شیرهای خانه کمک بگیرید.

از دیگر فاکتورهایی که باعث بهبود کیفیت شیرآلات می‌شود، می‌توان به اضافه کردن مجهزکننده‌­ها و تکنولوژی‌های مربوط به کنترل جریان آب و حفظ انرژی اشاره کرد. بهترین شیرآلات با مجهز­کننده‌­های تکنولوژیکی، می‌تواند به ما کمک کند که در مصرف آب صرفه­‌جویی کنیم و راحتی و ایمنی را در هنگام استفاده از شیرآلات بیشتر کنیم.

جمع‌­بندی

در این متن درمورد انواع شیرآلات و ویژگی­‌های هر یک توضیح داده شد. با توجه به این‌که شیرآلات از لوازمی هستند که به شکل دائم با آن‌­ها سروکار داریم، بهتر است در انتخاب آن­‌ها دقت کافی داشته باشیم تا از بروز مشکلات متعدد جلوگیری کنیم. همچنین نکات لازم برای خرید شیرآلات آشپزخانه نیز شرح داده شد. با توجه به دکوراسیون خانه و علاقه و سلیقهٔ خود، بهترین نوع شیر را از معتبرترین فروشگاه‌ها مانند خانه شیرآلات تهیه کنید. در هنگام خرید شیر آشپزخانه، توجه به نکات گفته‌شده می‌­تواند تاحد زیادی به انتخاب یک شیر مناسب به شما کمک کند.

منبع: https://www.zibashahr.com/1401.01/21433.html

    کانال تلگرام زوم لایف
    مشاهده این خبر در سایت مرجع