تصویر پردازنده Lunar Lake MX اینتل در یک پلتفرم مرجع!

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 586028 1 ماه قبل 135

به نظر می‌رسد شایعات موجود در رابطه با پردازنده Lunar Lake MX شرکت اینتل توسط Igor’sLAB تأیید شده است. باید بدانید که این سایت اطلاعات جدیدی ارائه نمی‌دهد، با این وجود تأیید می‌کند که شایعاتی که درمورد این پردازنده‌ها شنیده‌ایم واقعاً درست هستند.
تنها چیز جدیدی که در گزارش Igor وجود دارد، یک تصویر از بسته پردازنده Lunar Lake MX شرکت اینتل روی یک پلتفرم مرجع یا اعتبارسنجی است. این برد دارای یک سیستم نصب غیر استاندارد است که به مهندسان اجازه می‌دهد تست‌ها را با جداکردن سریع خنک‌کننده انجام دهند. این تصویر بسته پردازنده را با چندین دای و دو تراشه حافظه LPDDR5X نشان می‌دهد.

اطلاعات تایید شده توسط Igor در رابطه با پردازنده Lunar Lake MX شرکت اینتل


علاوه بر آن Igor تأیید می‌کند که تقریباً تمام اطلاعات افشا شده که در چند ماه گذشته شاهد آن بوده‌ایم واقعاً درست هستند. با این حال این امر شگفت‌آور نیست، زیرا پیش‌تر اسلایدهای منتشر شده از سوی شرکت اینتل را دیده‌ایم. همچنین در رابطه با بخش پردازنده می‌توان گفت، سری جدید شامل یک پیکربندی 8 هسته‌ای از 4 هسته P-core Lion Cove و 4 هسته E-Core Skymont خواهد بود. به علاوه Igor تأیید می‌کند که تایل محاسباتی در این پردازنده با استفاده از فرایند TSMC N3B تولید خواهد شد.

تصویر پردازنده Lunar Lake MX اینتل در یک پلتفرم مرجع!پردازنده Lunar Lake-MX, منبع تصویر: Igor’s LAB


لازم به ذکر است که چیپ‌های گرافیکی این پردازنده جدید در حقیقت از معماری Arc Battlemage مبتنی بر Xe2-LPG با حداکثر 8 هسته Xe2-Cores و 64 واحد اجرایی Xe2 استفاده خواهند کرد، و نشان دهنده این است که در این محصول حداکثر 1024 شیدر (shader) وجود دارد زیرا هسته‌های Xe2 تعداد واحدهای اجرایی EU را در هر هسته Xe2-Cores نسبت به نسل قبلی (Xe-LPG) دو برابر کرده‌اند. این نکته جالب دیگری که توسط Igor بیان شده، این است که اگر پیکربندی 8 هسته‌ای پردازنده Meteor Lake را در نظر بگیریم، پلتفرم Lunar Lake به طور نظری می‌تواند به طور قابل توجهی سریع‌تر از نسل‌های قبلی خود باشد و در برخی آزمایشات داخلی تقریباً دو برابر عملکرد را ارائه دهد. این ممکن است یک گزینه جالب برای کنسول‌های بازی با توان مصرفی پایین باشد، که بدون شک کارایی توان بهتری دارند و همچنین عملکرد گرافیکی بیشتری را ارائه خواهد داد.
پلتفرم Lunar Lake MXشرکت اینتل اکنون قرار است تا پایان سال جای میلادی به بازار عرضه شود. این پلتفرم لپتاپ‌های سبک، تبلت‌ها و دستگاه‌هایی را که عمر باتری را بر عملکرد ترجیح می‌دهند، قدرت می‌دهد. در نهایت باید اضافه کرد که معماری این پردازنده نیز شبیه به تراشه Arrow Lake خواهد بود، که یک تراشه کمی پیشرفته‌تر برای سیستم‌های دسکتاپ و لپتاپ‌های بازی است، با این وجود در این پردازنده جدید، از گرافیک‌های Xe-LPG قدیمی استفاده خواهد شد.

  • تکنولوژی فیلتر شارپ کننده تطبیقی در Lunar Lake اینتل با معماری iGPU Xe2 Battlemage به بازار می‌آید
  • تراشه های اینتل در آلمان به دلیل اختلافات مربوط به حق اختراع ممنوع شدند
  • پردازنده‌های دسکتاپ Bartlett Lake-S اینتل ممکن است دارای 12 هسته P باشند
  • پردازنده دسکتاپ Arrow Lake-S اینتل با 24 هسته و 24 رشته، بدون پشتیبانی از AVX512 مشاهده شد
مشاهده این خبر در سایت مرجع