دیدار مارک زاکربرگ با جنسن هوانگ: سرازیر شدن پول‌های بیشتر به انویدیا؟

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 586108 4 هفته قبل 88

به تازگی مدیرعامل شرکت متا، مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، با جنسن هوانگ (Jensen Huang) از کمپانی انویدیا دیدار کرد، و طی آن هر دو آنها یک تعویض لباس (jersey-swap) نمادین انجام دادند و احتمالاً در مورد یک یا دو مورد در حوزه هوش مصنوعی با یکدیگر بحث و گفت‌و‌گو کردند. مدیرعامل‌های دو غول بزرگ در حوزه هوش مصنوعی در این ملاقات قول داده‌اند در آینده همکاری گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشند.

همانطور که احتمال دارد بدانید، رابطه شرکت‌های متا و انویدیا در چند وقت اخیر به بالاترین حد خود رسیده است و هر دو شرکت برای پیشرفت در بازار رقابتی با یکدیگر همکاری می‌کنند. هر دو شرکت در حوزه‌های فعالیت خود پیشرو هستند و بر بازارهای محاسباتی هوش مصنوعی تسلط دارد، در حالی که کمپانی متا در روند یکپارچه سازی فناوری بسیار جلوتر از سایر رقبا خود قرار دارد. مارک زاکربرگ در یک پست اینستاگرامی فاش کرد که او یک جلسه غیررسمی با جنسن هوانگ، مدیرعامل کمپانی انویدیا داشته است، جایی که هر دو آنها لباس‌های خود را با یکدیگر عوض کردند.

جزئیات دیدار زاکربرگ با مدیرعامل شرکت انویدیا:

در حال حاضر، ما واقعا از این که چه صحبت‌هایی طی این دیدار جالب رد و بدل شده است هیچ اطلاعی نداریم، اما به احتمال قوی، زاکربرگ با پوشیدن نمادین آن ژاکت چرمی به صراحت نشان داده که معامله‌ای بین این دو شرکت در حال شکل گرفتن است. همانطور که می‌دانید کمپانی متا در زمینه پیشرفت‌های هوش مصنوعی پیشتاز بوده است و به نظر نمی‌رسد که این شرکت قصد داشته باشد از سرعت فعالیت‌های رو به جلو خود بکاهد.

دیدار مارک زاکربرگ با جنسن هوانگ، منبع تصویر: مارک زاکربرگ

برنامه‌های شرکت متا برای استفاده از چیپ‌های گرافیکی کمپانی NVIDIA چیست

مدتی پیش در رابطه با این که چگونه کمپانی متا اولین محموله‌های پردازنده‌های گرافیکی Blackwell B200 شرکت انویدیا را سفارش داده است، صحبت کردیم. شرکت متا اولین نام بزرگ در دنیای فناوری محسوب می‌شود که آخرین سلاح هوش مصنوعی کمپانی انویدیا را سفارش داده است و به نوعی یک امتیاز انحصاری از سوی این کمپانی دریافت می‌کند. شرکت متا قصد دارد مدل LLM Llama خود را با استفاده از پلتفرم بلک ول آموزش دهد و با این کار به طور بالقوه در قدرت محاسباتی نسبت به دیگران برتری پیدا کند.

علاوه بر این، مارک زاکربرگ همچنین اعلام کرده است که این شرکت تا پایان سال 2024 حدود 350000 دستگاه از چیپ‌های گرافیکی Hopper H100 کمپانی انویدیا را خریداری خواهد کرد. با این حساب اگر سایر پردازنده‌های گرافیکی مورد استفاده شرکت را در نظر بگیرید، کمپانی متا در مجموع 600000 دستگاه از توان محاسباتی معادل چیپ‌های H100 را در اختیار خواهد داشت. این رقم در واقع بسیار چشمگیر است و احتمالاً بزرگترین زرادخانه H100 خواهد بود که در اختیار به یک نهاد واحد قرار دارد.

علاوه بر این، کمپانی متا قصد خود را برای سرمایه گذاری قابل توجه در مهندسی و توسعه‌های محاسباتی مرتبط با هوش مصنوعی اعلام کرده است و ذینفع اصلی در اینجا شرکت انویدیا خواهد بود زیرا این شرکت در حال حاضر در زمینه ارائه محاسبات هوش مصنوعی پیشرفته بی نقص عمل می‌کند.

  • مارک زاکربرگ در سخنرانی Meta Connect از گلکسی S23 اولترا استفاده کرد
  • متا برای 6 ساعت کار به سلبریتی‌ های پشت چت‌بات‌های هوش مصنوعی خود 5 میلیون دلار پول می‌دهد
  • انتشار اولین بنچمارک های انویدیا RTX 4080 SUPER، قوی تر از قبل اما ناچیز
  • گرافیک 4070Ti SUPER انویدیا 8 درصد سریعتر از 4070Ti در تست 3DMark
مشاهده این خبر در سایت مرجع