راهنمای خرید کفش مجلسی زنانه

منبع :  zoomlife.ir دسته بندی : سلامت و تغذیه کد خبر : 487940 11 ماه قبل 274

راهنمای خرید کفش مجلسی زنانه

راهنمای خرید کفش مجلسی زنانه

وقتی صحبت از یک مهمانی رسمی یا قرار کاری می‌شود، همه می‌دانند که کفش تأثیر زیادی در اثر گذاری استایل دارد. کفش مجلسی انواع مختلف و زیادی دارد که برای مجالس و شرایط خاص مناسب است. به همین خاطر برایتان راهنمای جامع خرید کفش مجلسی پاشنه بلند زنانه را برایتان فراهم کرده‌ایم که به شما در پیدا کردن کفش مناسب کمک خواهد کرد.

شما می‌توانید انواع کفش‌های پاشنه دار، رسمی و راحتی را به صورت آنلاین از برندهای مطرح و پرفروش از فروشگاه اینترنتی تگموند خریداری نمایید.

چگونه کفش مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک کفش علاوه بر در نظر گرفتن موقعیت، لازم است که حتماً سبک استایل خود را هم در نظر بگیرید. هرچند که به دنبال یک کفش مجلسی هستید، اما هر کفش مجلسی را نمی‌توان با هر لباس مجلسی ست کرد. به همین خاطر چند مورد از مواردی که باید در انتخاب کفش به آن‌ها توجه داشته باشید را به شما معرفی می‌کنیم.

سبک خود را بشناسید

برای داشتن یک انتخاب درست که بعداً از آن پشیمان نشوید لازم است که ابتدا ببینید چه مدل کفش‌هایی را ترجیح می‌دهید؟ کفش‌های تخت؟ پاشنه دار یا کلاسیک؟ دانستن سبک و سلیقه به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های موجود را محدود کنید و یک خرید ایده آل داشته باشید.

راحتی را در نظر بگیرید

در خرید کفش حتماً باید راحتی را مد نظر قرار دهید. چرا که پا قلب دوم است و در صورتی که کفش مورد استفاده شما راحت نباشد می‌تواند در نوع راه رفتن و ظاهر شما تأثیر بگذارد. گذراندن یک رویداد رسمی یا یک مهمانی با کفش ناراحت می‌تواند لذت و تمرکز را از شما بگیرد. به همین خاطر حتماً راحتی کفش مورد استفاده خود را مد نظر داشته باشید.

جنس کفش را بررسی کنید

کفش‌هایی که جنس بهتری در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته باشد دوام بیشتری دارند و احتمال آسیب به پای شما را به حداقل خواهند رساند. به همین خاطر هنگام خرید کفش بهتر است که جنس آن را هم در نظر بگیرید.

به اندازه کفش توجه کنید

کفش را امتحان کنید و مطمئن شوید که کفش‌ها هنگام راه رفتن به پای شما آسیب نمی‌زنند و پای شما در آن‌ها لیز نمی‌خورد. اگر قصد دارید کفش را با جوراب بپوشید، حتماً با همان جوراب کفشتان را تست کنید. همچنین توجه داشته باشید که انگشت‌ها و پنجه پای شما تحت فشار قرار نگیرد.

کفش برند بخرید

برای خرید کفش، برند معتبری را در نظر بگیرید که در زمینه تولید کفش‌های پاشنه بلند شهرت داشته باشد. چرا که این شرکت مشهور به هیچ عنوان سلامتی پای شما را قربانی پول نخواهد کرد و در طراحی‌های خود حتماً اصول ارگونومی را در نظر خواهد گرفت.

بودجه خود را مشخص کنید

قبل خریدن کفش پاشنه دار بهتر است حداکثر بودجه خود را مشخص کنید و حتماً به آن پایبند باشید. زیرا لازم نیست برای کفش‌هایی که به صورت دائم از آن‌ها استفاده نمی‌کنید هزینه گزافی پرداخت کنید.

یک کفش با کیفیت انتخاب کنید

خرید کفشی با کیفیت بالا می‌تواند مدت‌های زیادی استفاده داشته باشد و علاوه بر آن راحتی شما را تضمین کند. برای مثال کفش‌های چرم یک انتخاب عالی هستند و هم خیلی دیر ظاهر خود را از دست می‌دهند هم برای پا شرایط تنفس را نیز فراهم می‌کنند.

به جزئیات توجه کنید

تزئینات، رنگ و بافت کفش می‌تواند در انتخاب کفش تأثیر زیادی داشته باشد. اگر کفشی انتخاب کنید که مطابق سبک استایل شما باشد، می‌توانید آن را با استایل‌های مختلف خود ست کنید. علاوه بر این، یک کفش خاص، استایل شما را منحصر به فرد خواهد کرد

کفش‌ها را امتحان کنید

کفش مجلسی یکی از مهم‌ترین ارکان هر کمد لباسی است. اگر در ذهنتان دنبال ست کردن با لباس خاصی هستید یا استایل خاصی را مد نظر دارید، سعی کنید با همان لباس کفش را تست کنید. چرا که ممکن است حقیقت از تصویر ذهنی شما متفاوت‌تر باشد و باعث برهم خوردن استایل شما شود.      

با در نظر گرفتن این نکات انتخاب و خرید جفت کفش مجلسی عالی نباید کار سختی باشد. چرا که با پیروی از این نکات ساده، به خوبی قادر به پیدا کردن یک جفت کفش مناسب برای هر مجلسی خواهید بود.

انواع پاشنه کفش زنانه

انواع پاشنه کفش زنانه

کفش مجلسی زنانه انواع بسیار متنوع و زیادی دارد که برای استایل‌های متفاوت می‌توانید استفاده کنید. در ادامه این مطلب چند نمونه از محبوب‌ترین انواع کفش مجلسی پاشنه دار زنانه را به شما معرفی می‌کنیم. اگر به تازگی به یک مهمانی دعوت شده‌اید و هنوز در انتخاب نوع کفش مردد هستید، تا انتهای این مقاله با ما باشید.

کفش پاشنه بچه گربه‌ای  (Kitten Heels)

اگر قد بلندی دارید یا به هر دلیلی دوست ندارید که کفشتان پاشنه‌های بلندی داشته باشد، می‌توانید از کفش‌های پاشنه گربه‌ای استفاده کنید. پاشنه این مدل کفش کمتر از 5 سانتی متر است و ظاهری دلپذیر دارد.

کفش با پاشنه‌ی متوسط  (Medium Heels)

کفش‌های مدیوم هیلز مناسب افرادی هستند که دوست دارند کمی قدبلندتر دیده شوند اما کفشی با پاشنه‌های بسیار بلند به پا نکنند. پاشنه این کفش‌ها بین 5 تا 10 سانتی متر متغیر است.

کفش پلتفرم  (Platforms)

اگر کفش‌های پاشنه میخی را دوست ندارید، می‌توانید از کفش پاشنه پلتفرم استفاده کنید. این کفش‌ها دارای پاشنه‌هایی بند با سطح مقطع بزرگ هستند که حفظ تعادل شما را آسان می‌سازند.

کفش استیلتو  (The Stiletto)

کفش‌های پاشنه استیلو یکی از جذاب‌ترین و ساده‌ترین مدل‌های کفش پاشنه بلند است که به راحتی تمام توجه‌ها را به سمت شما خواهد کشاند. این مدل کفش را می‌توانید با انواع لباس ست کنید. اما توجه داشته باشید که راه رفتن با این مدل کفش نیاز به تسلط بالایی دارد.

کفش با پاشنه‌ی باریک  (Slim Heels)

اسلیم هیلزها یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کفش پاشنه دار مجلسی هستند. چرا که ظاهری شیک و در عین حال ساده دارند و می‌توانید آن‌ها را با لباس‌های مختلف ست کنید.

مدل پامپ کلاسیک  (Pump)

کفش‌های پاشنه دار پامپ هم نوعی کفش کلاسیک محسوب می‌شوند و پاشنه‌هایی مخروطی شکل دارند. این کفش‌ها را می‌توانید هم در موقعیت‌های رسمی و هم در مجالس بپوشید و بدرخشید

کفش پاشنه کوبایی  (Cuban Heels)

پاشنه کوبایی بیشتر برای کفش‌های کلاسیک و کژوال مورد استفاده می‌گیرد. اگر به دنبال کفشی با پاشنه کم و ظاهری کژوال و ساده هستید، پیشنهاد می‌کنیم که پاشنه کوبایی را مد نظر داشته باشید.

کفش پاشنه مکعبی  (Block Heels)

اگر نگران از دست دادن تعادل خود هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند هستید، کفش‌های پاشنه مکعبی می‌توانند این دغدغه را برایتان رفع کنند. کفش پاشنه مکعبی به واسطه داشتن سطح مقطع بیشتر در قسمت پاشنه، فشار کمتری به پا و کمر شما وارد می‌کند.

کفش پاشنه شعله‌ای  (The Flare Heel)

ظاهر کفش‌های پاشنه شعله‌ای نوستالژی است و استایل شما را به سمت و سوی قدیمی خواهد برد. همچنین این کفش به شما اجازه کنترل بیشتری هنگام راه رفتن می‌دهد.

کفش پاشنه ویرگولی  (Comma Heels)  

کفش‌های پاشنه کاما شباهت زیادی به کفش‌های پاشنه گربه‌ای دارند اما ارتفاع آن‌ها بیشتر است. ارتفاع پاشنه این مدل کفش از 3 سانتی متر شروع می‌شود و ظاهری بسیار خاص دارد.

کفش پاشنه فرانسوی  (French Heels)

کفش‌های پاشنه فرانسوی هم شباهت زیادی به کفش‌های پاشنه گربه‌ای دارند، با این تفاوت که ضخامت این مدل پاشنه نسبت به پاشنه گربه‌ای بیشتر است. تاریخچه این مدل پاشنه به زمان لویی چهاردهم بازمی‌گردد و ارتفاع زیادی ندارد.

کفش پاشنه قرقره‌ای  (Spool Heels)

اگر از مدل پاشنه‌های فرانسوی خوشتان آمده است؛ اما ارتفاع آن‌ها برای شما کم است، سراغ کفش‌های پاشنه قرقره‌ای بروید. این کفش‌ها پاشنه‌هایی بلندتر از 5 سانتی متر دارند و قوس زیبای کفش‌های پاشنه فرانسوی را هم حفظ کرده‌اند.

کفش‌های لژ دار یکسره  (Wedge Heels)

کفش‌های لژ دار، به خصوص لژ‌های کنفی و چوب‌پنبه‌ای، یکی از ترند‌های کفش سال 2023 هستند. این کفش‌ها دارای کفی‌هایی ضخیم هستند که علاوه بر بلند نشان دادن شما، ظاهری شکیل به شما می‌بخشند.

نکات انتخاب و خرید کفش مجلسی زنانه

نکات انتخاب و خرید کفش مجلسی زنانه

هنگام خرید کفش مجلسی زنانه، مهم است که سبک و راحتی آن را هم در نظر بگیرید و حتماً چند مدل را امتحان کرده و با آن راه بروید تا از مناسب بودن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین به یاد داشته باشید که یک کفش مناسب می‌تواند در ظاهر و اعتماد به نفس شما تأثیرات زیادی بگذارد.

دیگر مدل های کفش مجلسی

اگر فکر می‌کنید که استفاده از کفش‌های پاشنه بلند مجلسی برای شما دشوار است، می‌توانید به گزینه‌های دیگری هم فکر کنید.

کفش سیندرلایی

کلاسیک‌ترین نوع کفش‌های زنانه کفش‌های سیندرلایی هستند که ظاهری بسیار شیک و ساده دارند. برخی از آن‌ها کف صاف دارند و برخی دیگر ممکن است پاشنه‌های کوتاه داشته باشند. جنس آن‌ها هم می‌تواند چرم (مصنوعی و طبیعی) یا جیر و پلاستیک باشد.

کفش اسلینگ بک

کفش‌های اسلینگ بک شباهت زیادی به صندل دارند و عموماً بند آن‌ها دور مچ و پشت پا بسته می‌شود. این کفش‌ها جلو باز و جلو بسته دارند و با ارتفاع پاشنه‌های مختلف ارائه می‌شوند. کفش‌های اسلینگ بک شخصیتی بسیار خاص به استایل شما می‌بخشند.

کفش عروسکی

کفش‌های عروسکی یا مری جینز پنجه‌هایی گرد دارند و روی قسمت فوقانی پا دارای یک بند هستند. اگر استایلی کلاسیک دارید می‌توانید سراغ این مدل کفش‌ها بروید. کفش‌های مری جینز با رویه‌های کوتاه و بلند و بند‌های ساده و فانتزی در بازار موجودند.

کفش کالج

کفش کالج یکی از پرطرف‌دارترین انواع کفش است و انواع متنوعی دارد. این مدل کفش با طیف گسترده‌ای از لباس‌ها و استایل‌ها قابل می‌توانید ست کنید و تقریباً می‌توان گفت که با هر سبکی همخوانی دارند.

سخن پایانی

در نهایت، همیشه قبل از تصمیم گیری نهایی، آپشن‌های احتمالی خود را با لباس مورد نظرتان امتحان کنید و چند دقیقه در آن‌ها قدم بزنید تا مطمئن شوید که واقعاً مناسب هستند. همچنین همخوان بودن کفش‌های مجلسی با چند لباس مجلسی دیگر می‌تواند به شما کمک کند که در مراسمات دیگر هم بتوانید از این کفش استفاده کنید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    مشاهده این خبر در سایت مرجع