قفل امنیتی دنوو از بازی Ghostwire: Tokyo حذف شد

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 588655 1 هفته قبل 123

در آوریل سال 2023، شرکت «بتسدا» (Bethesda) آپدیت رایگان Spider’s Thread را برای بازی Ghostwire: Tokyo منتشر کرد، این آپدیت قفل امنیتی «دنوو» (Denuvo) را روی نسخه PC این بازی فعال می‌کرد. اما اکنون، با گذشت یک سال از عرضه آپدیت، «بتسدا» قفل جنجال‌برانگیز Denuvo را از بازی Ghostwire: Tokyo برداشته است.

«گوست‌وایر: توکیو»، یک بازی اول‌شخص اکشن-ماجراجویی از استودیو «تانگو گیم‌ورکز» (Tango Gameworks) است که در سال 2022 عرضه شده بود. بازیکنان در این بازی می‌توانند در شهر مرموز و منحصربه‌فرد توکیو به گشت و گذار بپردازند.

نسخه PC بازی Ghostwire: Tokyo همچنین از قابلیت‌های گرافیکی NVIDIA DLSS، AMD FSR و «رهگیری پرتو نور» (Ray-Tracing) نیز پشتیبانی می‌کند. کاربران هنوز نسخه بدون «دنوو» بازی Ghostwire: Tokyo را بنچمارک نکرده‌اند؛ البته ناگفته نماند که این قفل امنیتی قبلاً روی پرفورمنس بازی تاثیری نگذاشته بود.

قفل دنوو بازی Ghostwire

برداشتن قفل امنیتی دنوو از بازی Ghostwire؛ حذف قفل‌های ضد هک با گذر زمان

«گوست‌وایر» تنها بازی AAA حال حاضر کامپیوتر نیست که دیگر از قفل Denuvo پشتیبانی نمی‌کند. ماه گذشته، شرکت «کرفتون» (KRAFTON) قفل «دنوو» را از بازی ترسناک The Callisto Protocol حذف کرد. مدتی پیش، استودیو NEOWIZ تصمیم به برداشتن قفل مذکور از بازی سولزلایک Lies of P گرفت. همچنین در اواخر سال گذشته، شرکت «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) پس از پنج سال، قفل Denuvo را از بازی No Way Out کنار گذاشت.

شایان ذکر است شرکت‌ «بتسدا» (Bethesda) قبلاً قفل امنیتی «دنوو» را از بازی‌های Doom Eternal و Wolfenstein: Youngblood حذف کرده بود. شرکت‌هایی مانند «کپکام» (Capcom)، «نامکو بندای» (Namco Bandai) و «برادران وارنر» (Warner Bros) معمولاً قفل مزبور را در گذر زمان از بازی‌های قدیمی خود برمی‌دارند. نظر شما درباره حذف قفل «دنوو» از بازی «گوست‌وایر» چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  • رونمایی از فناوری جدید Denuvo؛ ردیابی افشاکنندگان آسان‌تر می‌شود
  • قفل های Denuvo و UWP هم موفق به جلوگیری از کرک بازی های جدید نشده اند!
  • قفل امنیتی دنوو از بازی The Callisto Protocol برداشته شد
مشاهده این خبر در سایت مرجع