مشکل فنی اینستاگرام در شب گذشته به چه دلیل بود؟

منبع :  مرجع سخت افزار دسته بندی : دانش و فناوری کد خبر : 250669 1 سال قبل 211

اگر در حال حاضر برای دسترسی به اینستاگرام مشکل دارید، باید این موضوع را بدانید که شما تنها نیستید. گزارش‌های مختلفی از سرتاسر اینترنت (Downdetector، Reddit) منتشر شده که به مشکلات بزرگی در به روز رسانی و البته بارگزاری عکس‌های کاربران اینستاگرام اشاره می‌کنند. بسیاری از مردم صفحه‌ی وارد نشدن در اکانت خود، پست‌های تصویری خالی، پیام‌های «به اینستاگرام خوش آمدید» و … را می‌بینند. حساب جدید (مورد علاقه شما) یا فیدهایی که پس از چند عکس اول بارگیری می‌شدند، اکنون متوقف شده‌اند. اما به راستی مشکل فنی اینستاگرام در شب گذشته به چه دلیل بود؟

  • فید تمام صفحه اینستاگرام (مشابه TikTok) در حال آزمایش است
  • بازگشت فید زمانی به اینستاگرام و نحوه فعال کردن آن

جزئیات مشکل فنی اینستاگرام

در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری The Verge منتشر شده است، سین کیم، مدیر ارتباطات اینستاگرام گفت:

«اوایل امروز برخی از افراد برای دسترسی به اینستاگرام با مشکل مواجه بودند. ما این مشکل را در اسرع وقت برای همه کسانی که تحت تأثیر قرار گرفتند حل کردیم و برای هر گونه ناراحتی و مشکلی عذرخواهی می‌کنیم.

تنها چند ساعت پس از دیده شدن این مشکلات در برنامه اینستاگرام، درست قبل از ساعت 21:00 به وقت آمریکا، شرکت اینستاگرام گفت که مشکلات حل شده‌اند. پس اگر اکنون مایل به استفاده از این برنامه هستید، هیچ مشکلی در کار شما ظاهر نخواهد شد. به نظر نمی‌رسید که این قطعی به منطقه خاصی مرتبط باشد و سایر خدمات همچنان کار می‌کنند. ردیاب‌های اختلال شبکه در NetBlocks متوجه شده‌اند که مشکلات «منقطع» اینستاگرام در سطح بین‌المللی اتفاق می‌افتد، اما به نظر نمی‌رسد که هیچ انسدادی در مقیاس گسترده در هیچ کجا وجود نداشته باشد.

مشکل فنی اینستاگرام در شب گذشته به چه دلیل بود؟

ما همچنین هیچ یک از پیام‌های وضعیت قطع داخل برنامه اینستاگرام را ندیده‌ایم که بلافاصله پس از قطعی گسترده شبکه فیس‌بوک در سال گذشته، آزمایش آن‌ها را آغاز کرد که ممکن است به کاربران در مورد مشکلات فنی مهمی که بر پلتفرم یا ویژگی‌های آن تأثیر می‌گذارد اطلاع دهد. بنابراین تصور می‌کنیم که این مشکل به اندازه‌ دفعات قبل بزرگ نیست و می‌توان آن را در نظر نگرفت.

مشاهده این خبر در سایت مرجع