چگونه با بوتاکس پوستی جوان داشته باشیم؟ [سال 2023]

منبع :  zoomlife.ir دسته بندی : سلامت و تغذیه کد خبر : 527105 8 ماه قبل 472

چگونه با بوتاکس پوستی جوان داشته باشیم؟ [سال 2023]

چگونه با بوتاکس پوستی جوان داشته باشیم؟ [سال 2023]

همانطور که می دانید، چین و چروک های پوست سبب از بین رفتن شادابی، طراوت و در نهایت جوانی پوست می شوند. تمام افراد زیبایی را دوست دارند و به دنبال روشی برای جلوگیری از روند پیر شدنشان هستند.

انسان ها از روش های مختلفی برای از بین بردن این چین و چروک ها استفاده می کنند و از مواد مختلفی برای از بین بردن چین و چروک روی پوست بهره برده اند؛ اما نتیجه ایده آلشان حاصل نشده است. یکی از روش های بسیار رایج و قطعی برای حذف چروک های پوستی، استفاده از بوتاکس است. بوتاکس کاربرد های بسیاری در علم پزشکی و با هدف درمان زیبایی دارد که طرفدارن بسیاری نیز پیدا کرده است.

بوتاکس صورت می تواند باعث رفع چین و چروک و خطوط ایجاد شده بین ابرو ها گردد و ظاهری جوان تر را نیز برای فرد ایجاد کند. پیدا کردن بهترین دکتر بوتاکس در تهران عاملی است که می تواند شما را برای رسیدن به صورتی جوان کمک کند. ما در این مقاله هر آن چه باید در مورد تزریق بوتاکس بدانید را به طور کامل شرح دادیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می توانید به سایت جراحتو (jaraheto.net) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر پزشکا و جراحا کمک بگیرید.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک داروی تزریقی به نام سم بوتولینوم است که با وارد شدن به عضلات پوست، باعث از بین رفتن چین و چروک ها خواهد شد. انقباض و حرکت عضلات صورت عامل اصلی ایجاد چین‌های روی پوست هستند. اگر به‌وسیله یک ماده خارجی جلوی حرکت عضلات گرفته شود، چروک‌های سطح پوست نیز از بین خواهند رفت. وقتی صحبت از سم می شود شاید یک مقداری برایتان ترسناک به نظر برسد اما این چنین نیست. این نوع سم از باکتری کلستریدیوم تولید می‌شود و با فلج عضلات ناحیه مورد نظر، چین و چروک روی پوست را از بین می‌برد و ظاهری جوان تر را برای مدتی ایجاد خواهد کرد. اگر از دوز های کنترل شده در این تزریقات استفاده شود، کاملا بی خطر است و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

کاربرد های تزریق بوتاکس

  • بخش فوقانی بینی

خطوط بینی، چین و چروک هایی هستند که در زمان بالا بردن بینی یا بوییدن چیزی، بر روی این اندام نمایان می شوند. قرار دادن دقیق تزریق های ضد چین و چروک در طرفین بینی، می تواند شکل ظاهری این خطوط را کاهش دهد.

  • خطوط پیشانی

خطوط پیشانی با بالا رفتن سن نمایان تر می گردند. وجود تعداد زیادی از این خطوط و چین و چروک ها، باعث می شود که صورت و پوست، شکل ظاهری پیری را به خود گیرد. اگر علائم بالا رفتن سن در اواخر دهه دوم زندگی، یا اوایل دهه سوم شروع به پدیدار شدن کردند، بهتر است استفاده از گزینه های درمان را شروع کنیم. هر قدر برای درمان چین و چروک های پیشانی، بیشتر دست نگه دارید، دستیابی به بهترین نتایج درمان، دشوار تر خواهد شد.

خطوط افقی پیشانی، در اثر عوامل تاثیر گذار ژنتیک، که در پی بالا رفتن سن ایجاد می شوند، نمایان می گردند. آسیب دیدگی ناشی از نور خورشید و سیگار کشیدن، نیز می تواند باعث شکل گیری چین و چروک هایی شود، که عمیق تر شدن آن ها، باعث دشوار تر شدن فرایند درمان خواهد شد. مواد قابل تزریق ضد پیری، می تواند تاثیر چین و چروک های پیشانی را کاهش دهد؛ ولی نمی تواند این چین و چروک ها را به طور کامل از بین ببرد.

تزریق بوتاکس پیشانی

  • چشم ها

گاهی تزریق بوتاکس شامل استفاده از یک ترکیب در نواحی از بخش فوقانی صورت، برای باز کردن ناحیه چشم ها و لیفت کردن پلک های افتاده بدون جراحی زیبایی پلک می باشد. ابرو در یک صورت جوان ، تحت پشتیبانی بوده و در موقعیت بالا قرار دارد. تاثیرات بالا رفتن سن می تواند ، باعث افتاده شدن ابروها شود. این امر چین و چروک های افقی را خلق می نماید ، که در اطراف پوست شکل می گیرند. تزریق های بوتاکس را می توان به شکلی موثر ، برای معکوس نمودن این تاثیرات مورد استفاده قرار داد.

  • زیر چشم ها

صاف کردن چین و چروک های ریز ، در زیر چشم ها با استفاده از بوتاکس، امکان پذیر می باشد. استفاده از بوتاکس در این ناحیه، باید با دقت و ملاحظه بالا انجام پذیرد. ماهیچه ای که تزریق در آن انجام می شود، همان ماهیچه ای است که حرکات پلک پایینی را کنترل می کند. در صورت استفاده بیش از حد بوتاکس، یا تزریق در مکان نامناسب، افتادگی پلک پایین اتفاق خواهد افتاد.

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس

یکی از مهم‌ترین اقدامات لازم قبل از تزریق بوتاکس، انتخاب یک دکتر تزریق بوتاکس با تجربه و متبحر است که احتمال بروز عوارض این روش را با تزریق اصولی به حداقل برساند. همچنین بهتر است در جلسه مشاوره تمام سوابق پزشکی و دارویی خود را در اختیار پزشک قرار دهید.

برای تزریق بوتاکس نیازی به انجام اقدامات ویژه‌ای قبل از تزریق نیست اما بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • حداقل ۲۴ ساعت قبل تزریق، از مصرف الکل خودداری کنید.
  • با مشورت دکتر پوست خود، مصرف داروهای روان‌کننده خون را ۵ روز قبل از تزریق متوقف کنید.
  • در زمان انجام تزریق هر نوع مواد آرایشی را از پوست خود پاک کنید.

تزریق بوتاکس مدت زمان بسیار کوتاهی دارد و حدود 10 دقیقه طول می‌کشد و اثرات آن نیز معمولا بلافاصله قابل مشاهده است، اما در مواردی برای ظاهر شدن کامل اثر سم بوتولینوم باید 3 الی 10 روز صبر کنید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

با انجام اقدامات زیر می توانید اثرات تزریق بوتاکس را برای خود کاهش داده و نتیجه بهتری بگیرید:

  • حداقل سه روز پس از تزریق، از انجام ورزش‌های سنگین اجتناب کنید.
  • در ساعات اولیه روی محل تزریق کمپرس آب سرد قرار دهید.
  • از رفتن به سونا یا جکوزی تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق پرهیز کنید.
  • به ناحیه بوتاکس شده حداقل ۵ ساعت آب نزنید.
  • روز اول تزریق از عینک آفتابی استفاده نکنید.
  • تا یک روز پس از تزریق بوتاکس آرایش نکنید و از زدن کرم یا ماساژ صورت بپرهیزید.
  • سعی کنید تا ۳ روز پس از تزریق در هنگام خواب از بالشت بلند استفاده کنید.
  • در مواردی که احساس سردرد دارید با تجویز پزشک از داروهای مسکن مجاز استفاده کنید.
  • حداقل ۵ ساعت پس از انجام بوتاکس دراز نکشید یا سر خود را به سمت پایین خم نکنید.

دکتر بوتاکس پیشانی

کلام آخر

برای از بین رفتن چین چروک های آزار دهنده و برگشتن زیبایی و جوانی به پوست، بوتاکس بهترین گزینه است. افراد زیادی از نتایج خارق العاده آن بهره بردند و برای کسانی که قصد جوانی پوست خود را دارند بسیار پیشنهاد شده است. حتما قبل از انجام بوتاکس برای گرفتن نتایج بهتر تمام مطالب سایت را مورد بررسی قرار دهید و در رابطه با شرایط و اقدامات قبل و بعد آگاهی کامل کسب کنید تا بتوانید نتیجه ایده آلتان را بگیرید.

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی را در رابطه با تزریق بوتاکس در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما سپاس گزاریم. برای داشتن اطلاعات بیشتر و در صورت داشتن هر گونه انتقاد یا پیشنهادی، می توانید به سایت جراحتو (jaraheto.net) مراجعه نمایید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    توجه: اطلاعات موجود در مجله اینترنتی زوم لایف، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.
    مشاهده این خبر در سایت مرجع