یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟

منبع :  zoomlife.ir دسته بندی : سلامت و تغذیه کد خبر : 527032 8 ماه قبل 368

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟

یکی از مهم‌ترین چالش‌های زبان‌آموزان برای شروع دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی مدت زمان یادگیری زبان است. معمولا کلیه دانشجویان و زبان‌آموزان در شروع کلاس‌های آموزشی سوال مهم «یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد» در ذهنشان جاری است.

برای پاسخ به این سوال باید عوامل مهم و تاثیرگذار را بررسی کنیم و معمولا یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت عالی را می‌توان در مدت زمان 1 تا 2 سال به دست آورد، اما عوامل بسیاری در یادگیری زبان تاثیر دارند. تمرین‌های مستمر، انگیزه و هدف و سطح دانش از مهم‌ترین موضوعات در یادگیری زبان انگلیسی هستند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با طول دوره یادگیری زبان انگلیسی و عوامل موثر بر آن صحبت کنیم. برای آشنایی با بهترین زمان یادگیری زبان انگلیسی مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

انگیزه و هدف؛ عاملی موثر با یادگیری زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین عوامل بر یادگیری زبان انگلیسی که طول دوره آموزش را کوتاه‌تر می‌کند، انگیزه و هدف است. برخی از زبان‌آموزان به علت مهاجرت یا آزمون‌های آیلتس زمان کوتاهی برای یادگیری زبان در اختیار دارند. معمولا چنین افرادی سعی دارند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن زبان انگلیسی را به‌صورت کامل یاد بگیرند و برای تقویت مهارت زبان از دوره‌های تدریس آنلاین زبان انگلیسی کمک می‌گیرند. دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی مانند کلاس‌های زبان پلتفرم اُتیچر موجب تسریع فرایند یادگیری زبان‌آموزان خواهد شد.

هنگامی که افراد مختلف هدف بزرگی از آموزش زبان انگلیسی، مانند مهاجرت یا کسب درآمد بیشتر داشته باشند، پروسه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی را مشتاقانه پیش خواهند برد و نسبت به سایر افراد سریع‌تر روند آموزش را طی خواهند کرد. البته ناگفته نماند برخی از افراد هدف‌های بزرگ‌تری از یادگیری زبان دارند و باید تلاش بیشتری برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی داشته باشند. در واقع سریع ترین زمان یادگیری زبان انگلیسی به تلاش زبان‌آموزان بستگی دارد؛ در نتیجه در پاسخ به سوال «یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد» باید بگوییم، زمان آموزش و فراگیری زبان انگلیسی به تلاش و پشتکار زبان‌آموزان بسیار وابسته است، اما معمولا در طی زمان 1 تا 2 سال می‌توان زبان انگلیسی را به‌صورت کامل آموخت.

یادگیری زبان انگلیسی

سطح دانش؛ یکی از المان‌های مشخص‌کننده یادگیری زبان انگلیسی

معمولا آموزش زبان جدید پروسه زمان‌بری است و نیاز به تلاش زبان‌آموزان دارد. پروسه یادگیری و آموزش زبان انگلیسی نیز به همین شکل بوده و باید برای کسب دانش جدید کلیه توانایی خود را به‌کار بگیرید. دانش و سطح مهارت در روند فراگیری زبان انگلیسی بسیار تاثیرگذار است. تصور کنید شما تا به حال هیچ دوره یا کلاسی از زبان انگلیسی را شرکت نکرده‌اید یا دایره لغات بسیار محدودی از حروف انگلیسی در ذهن دارید، قطعا یادگیری زبان انگلیسی برای چنین افرادی بسیار زمان‌بر خواهد بود. در مقابل؛ اگر اهل تماشای فیلم یا سریال خارجی هستید یا اینکه موسیقی‌های انگلیسی گوش می‌کنید، پروسه یادگیری شما به نسبت افرادی که در این زمینه آشنایی ندارند، بسیار کوتاه‌تر خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم اگر در آینده قصد دارید، در دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی شرکت کنید، سریال یا اخبار انگلیسی را دنبال کنید. موسیقی انگلیسی گوش کنید تا با تلفظ صحیح کلمات بیشتر آشنا شوید و با انجام چنین کاری درک بسیار بهتری نسبت به زبان انگلیسی به‌دست خواهید آورد؛ بنابراین در پاسخ به سوال یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد باید مطرح کنیم، دانش شما در زبان انگلیسی تاثیر بسیاری بر دوره آموزشی دارد و اگر با لغات و کلمات بیشتری از زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید، بسیار سریع‌تر از سایر افراد انگلیسی را می‌آموزید.

تمرین‌های مستمر؛ راهکاری برای یادگیری زبان انگلیسی در مدت زمان کوتاه

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل برای یادگیری سریع‌تر زبان انگلیسی، توجه به تمرینات زبان است. هنگامی که افراد در کلاس یا دوره‌های مختلف شرکت می‌کنند، اطلاعات را در ذهن خود نگه می‌دارند و در زمان نوشتن تمرین یا تکالیف اطلاعات ذهنی آن‌ها تقویت خواهد شد و ماندگاری آن بیشتر می‌شود. این موضوع در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی نیز موثر است. برخی از زبان‌آموزان در دوره‌های کلاس زبان آیلتس شرکت می‌کنند و هزینه‌های بالایی از نظر زمان و مبلغ صرف می‌کنند، اما هیچ تمرینی در منزل انجام نمی‌دهند. چنین افرادی در فرایند آموزش و یادگیری زبان انگلیسی دچار مشکل می‌شوند و مدت زمان یادگیری آن‌ها قطعا بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر برای تقویت مهارت زبان انگلیسی تلاش می‌کنید، تمرینات روزانه را به‌صورت مستمر انجام دهید. ساعاتی از روز را به کلمات و جملات جدید اختصاص دهید و مطالبی را که در دوره‌های آموزشی آموخته‌اید را حتما در طول روز مطالعه کنید. شک نداشته باشید با مطالعه و تمرین به‌موقع دوره یادگیری زبان انگلیسی برایتان به حداقل زمان خواهد رسید. همچنین برای تقویت مهارت زبان انگلیسی نیاز به تمرینات مختلفی است، که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

یادگیری بهتر زبان انگلیسی

تماشای فیلم و شنیدن پادکست انگلیسی؛ روشی موثر برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی

در رابطه با سوال پرتکرار «یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد» عنوان کردیم، آموزش و یادگیری زبان انگلیسی نیازمند انگیزه، دانش و تمرینات مستر است. در این بخش در رابطه با یادگیری بهتر زبان انگلیسی صحبت می‎کنیم. یکی از بهترین تمرین‌ها برای تقویت مهارت شنیداری و گفتاری زبان انگلیسی مشاهده فیلم و شنیدن پادکست‌های انگلیسی است.

تماشای فیلم و سریال و گوش سپردن به پادکست انگلیسی موجب تقویت دایره لغات و جملات انگلیسی خواهد شد. همچنین با تلفظ دقیق و املای صحیح کلمات به‌خوبی آشنا خواهید شد؛ بنابراین برای یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان در منزل یا کلاس‌های آموزشی توصیه می‌کنیم، از تماشای فیلم و شنیدن پادکست‌های انگلیسی غافل نشوید.

مکالمه انگلیسی با اعضای خانواده؛ یکی از راهکارهای مطمئن برای یادگیری سریع‌تری زبان انگلیسی

یکی از روش‌‌های مناسب برای تقویت مهارت زبان انگلیسی، مکالمه انگلیسی با دوستان و اعضای خانواده است. برای مکالمه انگلیسی چند دقیقه از روز را به انجام این کار اختصاص دهید. توجه داشته باشید نیازی نیست مکالمه طولانی و پیچیده‌ای داشته باشید، در رابطه با موضوعات کوچک و عمومی کافی است چند دقیقه‌ای صحبت کنید. انجام چنین تمرینی، مهارت‌های یادگیری زبان انگلیسی را برایتان ساده‌تر می‌کند و به نوعی محیط انگلیسی را شبیه‌سازی خواهید کرد.

یادگیری زبان انگلیسی در کمترین زمان ممکن با کمک پلتفرم زبان اُتیچر

در این مقاله به سوال «یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد» پاسخ دادیم و اشاره‌ای به چند تمرین برای یادگیری سریع‌تر زبان انگلیسی داشتیم. توجه داشته باشید برای رسیدن به دانش جدید در کنار تمرین‌های گسترده نیاز به آموزشی تخصصی دارید. یکی از بهترین مراکز آموزشی زبان انگلیسی و سایر زبان‌های رایج، پلتفرم اُتیچر است که در حال حاضر اساتید پلتفرم اُتیچر آموزش 15 زبان دنیا را برعهده دارند. کلیه اساتید پلتفرم اُتیچر از بهترین و باتجربه‌ترین اساتید زبان هستند و در کمترین زمان ممکن می‌توانید براساس توانایی و پشتکاری که دارید، زبان مورد علاقه خود را فرا بگیرید.

پلتفرم زبان اُتیچر در حال حاضر بیش از 15 هزار استاد در اختیار دارد و بیشتر از 170 هزار کلاس مختلف زبان اجرا کرده است. برای آشنایی بیشتر با اُتیچر می‌توانید به نشانی oteacher.org مراجعه کنید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    مشاهده این خبر در سایت مرجع